Mijn vraag
Mijn Asus Laptop maakt langere periodes / continue het geluid alsof er iets zwaars geladen of berekend moet worden. Ik zou het omschrijven als een intern ratelend geluid. Terwijl ik in taakbeheer geen zware ladende pocessen zie.
Hoe kan ik dit geluid verminderen?
Het is namelijk erg storend tijdens het studeren, en ik heb het idee dat eerder niet het geval was.
Na een reboot is het geluid er in eerste instantie ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus FX502VM-FY109T
16gb Ram
Samsung 850 EVO 500GB
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AVG Virus scannen -> Up to date
CCleaner -> Alles opgeruimd
Taakbeheer checken op zware processen / geheugen gebruik - > Niks speciaals kunnen vinden.
Ik heb dus het idee dat er ergens op de achtergrond iets continue draait wat dit laad geluid maakt, echter kan ik het niet vinden. Iemand enig idee?
Het zal toch niet Chrome zijn...
Nog even gegoogled op het juiste geluid. En het lijk eg veel op SSD Not Silent.
/////
Fixed.
Bleek toch malware te zijn, gescanned met MalwareBytes en 14 issues verholpen.
Mijn Asus Laptop maakt langere periodes / continue het geluid alsof er iets zwaars geladen of berekend moet worden. Ik zou het omschrijven als een intern ratelend geluid. Terwijl ik in taakbeheer geen zware ladende pocessen zie.
Hoe kan ik dit geluid verminderen?
Het is namelijk erg storend tijdens het studeren, en ik heb het idee dat eerder niet het geval was.
Na een reboot is het geluid er in eerste instantie ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus FX502VM-FY109T
16gb Ram
Samsung 850 EVO 500GB
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AVG Virus scannen -> Up to date
CCleaner -> Alles opgeruimd
Taakbeheer checken op zware processen / geheugen gebruik - > Niks speciaals kunnen vinden.
Ik heb dus het idee dat er ergens op de achtergrond iets continue draait wat dit laad geluid maakt, echter kan ik het niet vinden. Iemand enig idee?
Het zal toch niet Chrome zijn...

Nog even gegoogled op het juiste geluid. En het lijk eg veel op SSD Not Silent.
/////
Fixed.
Bleek toch malware te zijn, gescanned met MalwareBytes en 14 issues verholpen.
[ Voor 10% gewijzigd door BraX op 28-11-2018 15:29 . Reden: Fixed ]