4K UHD afspeelmogelijkheden op Oled TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hoi,

Ik heb onlangs de Philips 65OLED803 besteld.

Wat zijn de mogelijkheden om 4K UHD (60fps) video's op te bekijken zonder dat ik extra hardware nodig heb zoals een 4K UHD disc speler.

Ik was van plan om 4K videos op mijn laptop te downloaden en vervolgens mijn laptop aan te sluiten op mijn tv. Heb een Dell Latitude E6540 met i7 vPro processor. Gaat dat werken?

Heb ook een aantal USB 3.0 externe HDD's liggen die ik van plan was om aan te sluiten aan de TV en via daar de 4K UHD videos te bekijken, maar in de gebruikshandleiding van Philips lees ik het volgende:

U kunt foto's in Ultra HD-resolutie bekijken vanaf een
aangesloten USB-apparaat of Flash Drive. De TV
verlaagt de resolutie naar Ultra HD als de resolutie
van de foto groter is. U kunt geen originele Ultra HDvideo's
afspelen via USB-poorten.

Dat betekent dus dat het niet gaat lukken om via de externe HDD 4K videos op mijn TV af te spelen.
Iemand ideeën?

Alvast bedankt.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36

zTz

Ik heb een LG c7, en daar heb je een app genaamd xplay. Daar kan ik 4k films afspelen die op mijn pc staan. Werkt flawless. Wellicht is deze app of een soortgelijke app ook beschikbaar op de philips tv's. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
zTz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:16:
Ik heb een LG c7, en daar heb je een app genaamd xplay. Daar kan ik 4k films afspelen die op mijn pc staan. Werkt flawless. Wellicht is deze app of een soortgelijke app ook beschikbaar op de philips tv's. Succes
Bedankt, heb je daar een high-end pc voor nodig? Ik neem aan dat de pc waarvandaan je streamt dat ook moet kunnen ondersteunen? Ik heb een Dell Latitude E6540 laptop uit 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je Dell E6540 kan geen H265 decoden; daarvoor heb je een Intel 7xxx of hogere CPU voor nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Jammer, is het mogelijk om de video's op de PS4 Pro te zetten en van daaruit af te spelen naar de tv via HDMI 2.0?

is het uberhaupt mogelijk om 4K videos lokaal op de PS4 Pro op te slaan? Zo niet, kan een externe USB HDD aansluiten op de PS4 Pro ook werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gewoon de usb hdd in je tv prikken en klaar. wat is het probleem ?. dit is overigens de beste oplossing. werkt perfect en geen gezeik met refreshrates.

mkv 4k hdr bestanden gaan met elke 4k tv goed.

[ Voor 55% gewijzigd door Farabi op 28-11-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hamazaki schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:33:
gewoon de usb hdd in je tv prikken en klaar. wat is het probleem ?. dit is overigens de beste oplossing. werkt perfect en geen gezeik met refreshrates.
mjah, als je een LG oled hebt, gaat dat een stukje beter dan met een Philips (ik heb zelf een POS9002 OLED).

Maar het zou wel moeten werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:35:
[...]

mjah, als je een LG oled hebt, gaat dat een stukje beter dan met een Philips (ik heb zelf een POS9002 OLED).

Maar het zou wel moeten werken.
ik heb een budget pus6162 gehad en het werkte flawless. ik kan niet geloven dat het op zijn tv minder gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:31
Ik denk dat key woord orgineel is in verband met beveiliging?
Een gedownloade film via USB zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik twijfelde vanwege deze tekst in de handleiding van de tv:

U kunt geen originele Ultra HDvideo's
afspelen via USB-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Arjant2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:37:
Oh dat zou inderdaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:37:
Waarschijnlijk bedoelen ze de MT2S bestanden zoals op een 4K bluray opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik heb een USB HDD 3.0 met 3.0 kabel aangesloten aan de 3.0 ingang van de tv. De HDD haalt op mijn laptop max 105 Mb/s, maar met grote (boven de 40 Gig) videobestanden heeft de TV nog steeds moeite om af te spelen. Denken jullie dat 105 Mb/s niet voldoende is voor deze grote 4K HDR videobestanden op de TV?

Kleinere bestanden (onder de 20 Gig) gaan wel prima op de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door Autopilot op 09-12-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat de SOC van de TV niet krachtig genoeg is (of niet de goede codecs heeft) om bepaald materiaal vlekkeloos af te spelen.

Zou me absoluut niet verbazen want ook mijn 65E7 hapert op bepaalde demo-files terwijl een mediaplayertje van net aan 100 Euro met 2 vingers in de neus het wel afspeelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Dan zou een SSD USB waarschijnlijk niet helpen? die kunnen tot 540 Mb/s. Mijn TV is 2 maanden oud met de nieuwste technologieën, dan zou ik toch verwachten dat die komt met de SOC die kan aan zou moeten kunnen of verwacht ik dan teveel van mijn TV?

@EValentino Heb ik daarvoor de PS4 Pro nodig? of de normale kan ook? En hoe werkt dat dan? Gewoon mijn USB aan de PS4 hangen en dan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
said006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:21:
Dan zou een SSD USB waarschijnlijk niet helpen? die kunnen tot 540 Mb/s. Mijn TV is 2 maanden oud met de nieuwste technologieën, dan zou ik toch verwachten dat die komt met de SOC die kan aan zou moeten kunnen of verwacht ik dan teveel van mijn TV?

@EValentino Heb ik daarvoor de PS4 Pro nodig? of de normale kan ook? En hoe werkt dat dan? Gewoon mijn USB aan de PS4 hangen en dan afspelen?
Nope je streamt de films vanaf jouw PC naar de PS4, dus geen gedoe met USB schijven. Wel even Plex Media Server op je PC installeren.

Werkt overigens op iedere PS4, dus ook de "normale"

[ Voor 4% gewijzigd door EValentino op 09-12-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Ik speel alles af over netwerk vanaf een Synology naar mijn 2 jaar oude 55B6 (die de slechtste SOC schijnt te hebben) via Plex / XPlay en heb nooit happeringen of buffer problemen (zonder transcoding, is ook nooit nodig). Ook niet bij flinke 4K HDR remuxes, dus vraag me af of het wel aan de SOC ligt?

Mocht er iemand materiaal hebben wat ik kan testen!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb alles geprobeerd om 4k af te spelen zonder laggen, via netwerk etc.
Jumbo frames aangezet, DLNA via pc etc. Maar ik wilde niet weer een hoop geld uitgeven, dan maar geen 4k dacht ik.

Maar de meest simpele manier ben ik nu eindelijk achter,

Ik had nog een oude mediaplayer van argosy of, puur een harddisk met een behuizing eromheen en een hdmi uitgang. Maar er zit ook een usb poort op om hem aan te sluiten als externe harddisk.

Het is een harddisk met 5400 rpm, usb 2.0, en na een quick format, en daarna wat 4k's van 60gb erop te hebben gezet, direct op de tv aangesloten. (philips oled 803)

Nu werkt het perfect!

Ik heb er ook nog een SSD met usb 3 behuizing als hdd aan gehad, maar dat maakt geen verschil voor mijn gevoel. USB 2.0 is genoeg met een 'oude'' harddisk.
Pagina: 1