12-voudige stekkerdoos (of meer) voor achter de tv meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik zoek een?
Op het moment heb ik een 8 voudige stekkerdoos die ik aan- en uit kan schakelen. Omdat sommige stekkers nogal groot zijn kan ik niet alle contactpunten gebruiken. Ik heb aan die stekkerdoos dus nog een kleinere gekoppeld om al mijn apparaten op aan te kunnen sluiten. Dit alles ligt achter mijn tv-meubel.

Ik heb niet het idee dat e.e.a. heel warm wordt, maar het geeft mij toch geen gerust gevoel (helemaal het doorlussen van stekkerdozen niet).

Bij mijn tv heb ik helaas twee stopcontacten, waardoor ik op stekkerdozen ben aangewezen.

Ik zoek een knappe stekkerdoos met minimaal 12 contactpunten (liefst ronde punten). Het mooist zou iets van twee rijen die ik afzonderlijk aan/uit kan schakelen.

Wat is je budget?
Ik besef dat die stekkerdozen niet heel goedkoop zijn. Liefst rond de € 100.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben helemaal niet thuis in deze producten. Ik heb al wel iets gevonden wat aan mijn eis voldoet voor € 40
https://www.conrad.nl/p/b...5611_pla-1650701&vat=true.

Welke vragen heb je hier nog over?
De stekkerdoos die ik heb gevonden ziet er goed uit, maar deze stekkerdoos heeft geen overspanningsbeveiliging. Is dat een must in mijn geval? Zijn er stekkerdozen die zichzelf uitschakelen bij een bepaald gebruik/warmte?

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 28-11-2018 12:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Beste antwoord (via Hulleman op 28-11-2018 16:45)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht, maar gezien de hoeveelheid dure apparatuur die er aan hangt zie ik hem wel als handig :)

Wat ik in jouw geval zou doen is deze kopen: https://www.hornbach.nl/s...-3-m/8819125/artikel.html
Dan kun je met het aan/ uitschakelen van bijvoorbeeld je receiver, ook de rest van je apparaten meeschakelen. Ook heeft ie twee aansluitingen die permanent van spanning zijn voorzien. Daar hang je dan een extra verlengsnoer op voor het spul dat altijd peut moet hebben.

Die brennenstuhl mag max 3500W hebben. Niet geheel toevallig aangezien een volledige 16A gezekerde groep 16A * 230V = 3680W is. Hangt dr een fatsoenlijke verlengsnoer extra aan en klaar ben je. Kun je zelfs nog spelen met wat je aan en uitschakelt op de slave en wat niet.

Edit: Damn you @orf

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij een tv valt het toch wel mee? Het is geen wasmachine ofzo die een eigen stroom groep nodig heeft. Ik gebruik ook meerdere stekkerdozen (ook omdat ik een deel niet uit wil schakelen, kabelmodem, telefoon).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:54

Ravefiend

Carpe diem!

Zoiets lijkt me wel wat voor je:

Amazon - Brennenstuhl 1391000912 Premium-Aluminium-Line, stekkerdoos 12 3-voudig –) voor pakweg 33 €
Brennenstuhl - Extension Leads

Edit: juist ja, die had je al gevonden. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 28-11-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Thnx voor het meedenken. Dus een beveiligde stekkerdoos is wat overdreven?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wellicht, maar gezien de hoeveelheid dure apparatuur die er aan hangt zie ik hem wel als handig :)

Wat ik in jouw geval zou doen is deze kopen: https://www.hornbach.nl/s...-3-m/8819125/artikel.html
Dan kun je met het aan/ uitschakelen van bijvoorbeeld je receiver, ook de rest van je apparaten meeschakelen. Ook heeft ie twee aansluitingen die permanent van spanning zijn voorzien. Daar hang je dan een extra verlengsnoer op voor het spul dat altijd peut moet hebben.

Die brennenstuhl mag max 3500W hebben. Niet geheel toevallig aangezien een volledige 16A gezekerde groep 16A * 230V = 3680W is. Hangt dr een fatsoenlijke verlengsnoer extra aan en klaar ben je. Kun je zelfs nog spelen met wat je aan en uitschakelt op de slave en wat niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
The Eagle schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:06:

Dat is handig en niet duur! Er zijn wat apparaten die inderdaad altijd stroom moeten hebben, zoals Harmony Hub, Oled tv, router, hue bridge en wat apparaten die dat niet nodig hebben, zoals de ps4, nvidia shield en ziggo media box. Wel benieuwd of de master/slave nog problemen gaat geven met de Harmony Hub qua inschakelen van apparatuur. Wat meer tijd zetten tussen inschakelen van apparaten nadat de receiver aan gaat is een optie natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 28-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De master heeft ook permanente stroom, maar als daar stroom gevraagd wordt (aka het uit standby halen van de reveiver) dan schakelt ie de slaves ook in.
De vraag is wel welke apparaten je daar op zet en of die er geen problemen mee hebben dat ze stroomloos zijn.

Alles wat permanent stroom moet hebben moet je uiteraard op die permanente sockets zetten.

Welke apparatuur moet je exact aansluiten?

Ik heb (uiteraard ;)) zelf die stekkerdoos ook. Bij mij is receiver master en als slaves zitten alles bij elkaar bluray, cd, netwerkplayer, platenspeler, preamp, spdif converter, subwoofer. Past niet dus ook met verlengsnoertje. Permanent heb ik een USB ladertje waar een IR extender aan hangt voor bediening achter de deurtjes, en een adapter van de babyfoon :+
TV en ziggo decoder zitten op een apart stopcontact waar ook de pi en een netwerkswitch op zit. Die hebben dus permanent power. Zou ik ook via die MS kunnen doen, maar dit was qua bereikbaarheid gewoon handiger. Beide grote dozen hebben een schakelaar voor alles uit, voor als we op vakamtie gaan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 20:45
* knip *

@rimave Had jezelf de moeite van het plaatsen, overige forum forumbezoekers het klagen en mij het weghalen, bespaard door deze volstrekt niets toevoegende post achterwege te laten.

[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 29-11-2018 07:52 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@The Eagle, ik ga de volgende apparatuur aansluiten:
Receiver, tv, console, ziggo mediabox, router, harmony hub, hue bridge, nvidia shield, hue lightstrip. Eventueel lamp (met hue color) en sub (zijn nu via apart stopcontact aangesloten.

Receiver zal master moeten zijn. De router, hue bridge, hue lightstrip, tv (oled) en harmony moeten permanent stroom hebben. Dus doorlinken vanaf de contacten met permanent stroom naar andere stekkerdoos. Rest vd apparatuur kan dan op de slaves lijkt me

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb achter mijn tv ook maar 2 stopcontacten, maar niks doorgeschakeld. Op allebei zit een pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN, zodat ik effectief 16 beveiligde stopcontacten heb.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• The Eagle

The Eagle

Hulleman schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:23:
@The Eagle, ik ga de volgende apparatuur aansluiten:
Receiver, tv, console, ziggo mediabox, router, harmony hub, hue bridge, nvidia shield, hue lightstrip. Eventueel lamp (met hue color) en sub (zijn nu via apart stopcontact aangesloten.

Receiver zal master moeten zijn. De router, hue bridge, hue lightstrip, tv (oled) en harmony moeten permanent stroom hebben. Dus doorlinken vanaf de contacten met permanent stroom naar andere stekkerdoos. Rest vd apparatuur kan dan op de slaves lijkt me
Bedenk je wat je altijd icm je receiver gebruikt. Subwoofer bijvoorbeeld. Dat is een slave. Ziggo box zou ik niet doen, duurt een eeuw voordat ie eens opgestart is. Shield: dunno. Lamp wil je los van je receiver ook aan kunnen zetten dus is geen slave. Vraag is of je dan zo'n uitgebreide master/slave doos wel nodig hebt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman Waarom doorlinken? Je schreef toch dat je 2 stopcontacten hebt? Zet daar dan ook de stekkerdozen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jorgen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:34:
@Hulleman Waarom doorlinken? Je schreef toch dat je 2 stopcontacten hebt? Zet daar dan ook de stekkerdozen op.
Goed punt! Maar ik denk niet dat twee stekkers van die stekkerdozen lekker onder elkaar passen in t stopcontact. Nu niet thuis, maar zal daar ook eens naar kijken.

@The Eagle, alles wat aan mn receiver hangt gebruik ik icm daarmee. Ik heb de ziggobox in de standby laag stand staan, omdat ie me anders veel te veel stroom verbruikt (achterlijk apparaat is t). Dus die als slave vind ik prima. Alleen de tv moet altijd stroom hebben, omdat het een oled is. De shield, ziggobox, sub en console kunnen wat mij betreft slaves zijn. Alhoewel ik soms de ps4 wel gebruik in de slaapmodus... Als ik reken kom ik op de volgende slaves uit:
- sub
- shield
- ps4 (eventueel)
- ziggo box

Dit moet altijd stroom hebben:
- receiver
- tv
- lampen
- hue bridge
- hue ledstrip
- harmony hub
- router.

toch nog lastig kiezen welke stekkerdoos ik dan nodig heb. Wellicht is deze https://www.kabelshop.nl/...3Qvw2-EAQYBSABEgISyfD_BwE

Ook nog niet zo gek dan

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman stekkers omdraaien misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:47
Hulleman schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:16:
[...]

Goed punt! Maar ik denk niet dat twee stekkers van die stekkerdozen lekker onder elkaar passen in t stopcontact. Nu niet thuis, maar zal daar ook eens naar kijken.

@The Eagle, alles wat aan mn receiver hangt gebruik ik icm daarmee. Ik heb de ziggobox in de standby laag stand staan, omdat ie me anders veel te veel stroom verbruikt (achterlijk apparaat is t). Dus die als slave vind ik prima. Alleen de tv moet altijd stroom hebben, omdat het een oled is. De shield, ziggobox, sub en console kunnen wat mij betreft slaves zijn. Alhoewel ik soms de ps4 wel gebruik in de slaapmodus... Als ik reken kom ik op de volgende slaves uit:
- sub
- shield
- ps4 (eventueel)
- ziggo box

Dit moet altijd stroom hebben:
- receiver
- tv
- lampen
- hue bridge
- hue ledstrip
- harmony hub
- router.

toch nog lastig kiezen welke stekkerdoos ik dan nodig heb. Wellicht is deze https://www.kabelshop.nl/...3Qvw2-EAQYBSABEgISyfD_BwE

Ook nog niet zo gek dan
Misschien slightly off-topic, maar je zou de Ziggo box ook kunnen vervangen voor een CI+ module in je TV. Scheelt een bak stroom, je kunt de afstandsbediening van je tv gebruiken en je bent een los kastje kwijt (en dus een stekker! ;)). Enkel kun je dan niet meer pauzeren of doorspoelen bij live tv. Geen idee of dat voor jou werkbaar is, maar ik vind het heerlijk om die afgrijselijke Ziggo box niet te hebben staan voor dat halve uur tv dat ik kijk in de maand.
Pagina: 1