Beste mede-tweakers,
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar advies voor een upgrade van mijn huidige systeem.
Momenteel heb ik het volgende draaien:
CPU: Ryzen 5 1500x
MOBO: MSI B350M MORTAR
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2400 C16
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
Wat is je budget?
+/- €200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil graag bij Ryzen blijven, dit is me tot nu toe goed bevallen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gerbuik mijn systeem vooral voor gaming (momenteel Battlefield 5 en WoW)
Tijdens het gamen merkte ik dat mijn CPU flink aan het werk is tijdens het gamen (gemiddeld 98%). Ik ben toen online is gaan kijken hoe ik het huidige systeem kon gaan overclocken. Dit is gelukt, momenteel draait het systeem op 3.9ghz (volgensmij is de standaard max turboclock 3.7ghz als ik het goed heb). Dit heeft wel iets geholpen maar zou graag nog wat meer er uit halen.
Door op internet te lezen zijn er een aantal vragen bij mij opgekomen:
- Geheugen upgraden? (ik las dat een Ryzen processor beter draait op een snelheid van 3000.)
- Kiezen voor een Ryzen 7 1700x (prijs technisch wel interessant, maar de prijs de upgrade waard)
- Kiezen voor een Ryzen 5 2600 (Echter las ik dat het problemen kan geven met het moederbord?)
- Kiezen voor een Ryzen 5 2600x (Iets wat duurder, Echter las ik dat het problemen kan geven met het moederbord?)
Wat is jullie advies om te doen?
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar advies voor een upgrade van mijn huidige systeem.
Momenteel heb ik het volgende draaien:
CPU: Ryzen 5 1500x
MOBO: MSI B350M MORTAR
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2400 C16
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
Wat is je budget?
+/- €200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil graag bij Ryzen blijven, dit is me tot nu toe goed bevallen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gerbuik mijn systeem vooral voor gaming (momenteel Battlefield 5 en WoW)
Tijdens het gamen merkte ik dat mijn CPU flink aan het werk is tijdens het gamen (gemiddeld 98%). Ik ben toen online is gaan kijken hoe ik het huidige systeem kon gaan overclocken. Dit is gelukt, momenteel draait het systeem op 3.9ghz (volgensmij is de standaard max turboclock 3.7ghz als ik het goed heb). Dit heeft wel iets geholpen maar zou graag nog wat meer er uit halen.
Door op internet te lezen zijn er een aantal vragen bij mij opgekomen:
- Geheugen upgraden? (ik las dat een Ryzen processor beter draait op een snelheid van 3000.)
- Kiezen voor een Ryzen 7 1700x (prijs technisch wel interessant, maar de prijs de upgrade waard)
- Kiezen voor een Ryzen 5 2600 (Echter las ik dat het problemen kan geven met het moederbord?)
- Kiezen voor een Ryzen 5 2600x (Iets wat duurder, Echter las ik dat het problemen kan geven met het moederbord?)
Wat is jullie advies om te doen?