CORSAIR CX-M Series CX750M extra kabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAspervdassem
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Hi Tweakers,

Mijn computer is toe aan een upgrade, nu wil ik dezelfde voeding gaan gebruiken mijn huidige: CORSAIR CX-M Series CX750M. Helaas ben ik door verhuizing (denk ik) een aantal kabels verloren.

Nu mijn vraag: Weten jullie misschien waar ik extra kabels kan kopen voor deze voeding? Het maakt mij niet zoveel uit waar ze vandaan komen of welk merk het is, als het maar werkt :)

Hopelijk kan iemand mij hier helpen, alvast bedankt voor het lezen in ieder geval!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Al gedacht aan de fabrikant zelf? Stuur ze een mailtje, die kunnen je vast en zeker verder helpen.

Verder is die voeding geen wonder van kwaliteit. Ik zou die persoonlijk ook mee mee upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Hoe oud is de voeding? Als dat 4 à 5 jaar is zou ik de moeite niet nemen gezien de nogal matige kwaliteit en prestaties. Binnenkort is de betrouwbare levensduur voorbij en kan je alsnog aan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAspervdassem
br00ky schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:40:
Al gedacht aan de fabrikant zelf? Stuur ze een mailtje, die kunnen je vast en zeker verder helpen.

Verder is die voeding geen wonder van kwaliteit. Ik zou die persoonlijk ook mee mee upgraden.
Ik ga ze mailen :)
Uszka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:21:
Hoe oud is de voeding? Als dat 4 à 5 jaar is zou ik de moeite niet nemen gezien de nogal matige kwaliteit en prestaties. Binnenkort is de betrouwbare levensduur voorbij en kan je alsnog aan een nieuwe.
Uit mijn hoofd nu toch al vierjaartjes heeft altijd prima gelopen! Waar kan ik terugvinden dat deze voeding van matige kwaliteit is? Ik lees alleen maar positieve reviews :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
JAspervdassem schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:28:
Ik lees alleen maar positieve reviews :o
Gebruikersreviews zeker van consumenten die er geen verstand van hebben. Zelfs bij MS-Tech zie je positieve reviews terwijl dat de grootste troep is die er bestaat.

• JAspervdassem
Uszka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:56:
[...]

Gebruikersreviews zeker van consumenten die er geen verstand van hebben. Zelfs bij MS-Tech zie je positieve reviews terwijl dat de grootste troep is die er bestaat.
Duidelijk, maar waar kan ik terugvinden dat mijn voeding van matige kwaliteit is.

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
De CX750M is een voeding met de classificatie "Bronze", dat duidt de efficientie van de voeding aan. (meer Wikipedia: 80 Plus).

Bronze voedingen zijn in de regel een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Gold voedingen. De componenten in een gold voeding zijn kwalitatief ook beter, waardoor de voeding langer mee gaat.

Zolang die voeding het goed doet zou ik hem niet vervangen. Corsair is en blijft een degelijk merk.

• Uszka
JAspervdassem schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:17:
[...]

Duidelijk, maar waar kan ik terugvinden dat mijn voeding van matige kwaliteit is.
In de voeding zelf door de kwaliteit van de onderdelen te beoordelen.
Flapwaaier schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:21:
De CX750M is een voeding met de classificatie "Bronze", dat duidt de efficientie van de voeding aan. (meer Wikipedia: 80 Plus).

Bronze voedingen zijn in de regel een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Gold voedingen. De componenten in een gold voeding zijn kwalitatief ook beter, waardoor de voeding langer mee gaat.

Zolang die voeding het goed doet zou ik hem niet vervangen. Corsair is en blijft een degelijk merk.
Dit is dus een advies wat je naast je neer kunt leggen.
Een 80 Plus certificaat zegt niets over de kwaliteit van de voeding. Er zijn genoeg Bronze voedingen die kwalitatief beter zijn dan menig Gold gecertificeerde voeding.
Ook het merk zegt niets over kwaliteit of degelijkheid. Alle zogenaamde A-merken hebben kwalitatief goede en minder goede voedingen in het assortiment en menig B-merk heeft kwalitatief goede producten in het assortiment.
Pagina: 1