Regelmatig ontvang ik e-mail die niet voor mij bestemd is. Kennelijk heb ik naamgenoten waar nogal eens een vergissing in het e-mailadres wordt gemaakt. Eigenlijk worden alle vergissingen altijd op een vriendelijke manier opgelost. Nu echter heeft iemand zich met mijn e-mailadres ingeschreven op een sexdatingsite (dit is helaas de tweede keer). Hiervan ontving ik een mailtje met een bevestigingslink. Daar heb ik uiteraard niet op geklikt. Ook de unsubscribe link heb ik niet gebruikt omdat ik niet alleen van de mailinglist af wil maar ook niet wil dat mijn adres in hun bestanden blijft rondzingen. In plaats daarvan heb ik een reply gedaan van de oorspronkelijke e-mail naar de helpdesk met het verzoek al mij gegevens te verwijderen. Tot mijn verbazing kreeg ik een e-mail terug met de vraag om welk e-mailadres het ging. Uit praktische overwegingen heb ik die nog maar even voorgekauwd. Hoewel het onmogelijk is dat het account bevestigd is ontving ik vanochtend al de eerste twee reacties op "mijn" profiel. Vervolgens geprobeerd te bellen met helpdesk en moederbedrijf maar beiden geven geen gehoor.
Nogmaals een dringende e-mail gestuurd en de site van de autoritet persoonsgegevens bezocht, en mijn e-mail account verwijderd van mijn zakelijke PC omdat ik geen zin heb mijn medewerkers te moeten uitleggen dat die e-mail een vergissing is (zij gebruiken dezelfde PC en houden ook mijn e-mail in de gaten). ook pakken mijn kinderen regelmatig mijn telefoon en ik kan mij voorstellen dat dit bij hen ook vraagtekens oproept.
Bij de autoriteit persoonsgegevens kan ik een klacht indienen maar pas nadat ik de andere partij 4 weken de tijd heb gegeven in actie te komen. Eigenlijk vind ik dat ze al over de schreef zijn gegaan door ongevraagd een account, zonder mij bevestiging te koppelen aan mijn e-mail adres.
Wat zou ik verder kunnen doen?
Nogmaals een dringende e-mail gestuurd en de site van de autoritet persoonsgegevens bezocht, en mijn e-mail account verwijderd van mijn zakelijke PC omdat ik geen zin heb mijn medewerkers te moeten uitleggen dat die e-mail een vergissing is (zij gebruiken dezelfde PC en houden ook mijn e-mail in de gaten). ook pakken mijn kinderen regelmatig mijn telefoon en ik kan mij voorstellen dat dit bij hen ook vraagtekens oproept.
Bij de autoriteit persoonsgegevens kan ik een klacht indienen maar pas nadat ik de andere partij 4 weken de tijd heb gegeven in actie te komen. Eigenlijk vind ik dat ze al over de schreef zijn gegaan door ongevraagd een account, zonder mij bevestiging te koppelen aan mijn e-mail adres.
Wat zou ik verder kunnen doen?
[ Voor 3% gewijzigd door bszz op 28-11-2018 09:59 ]