Audio apparatuur voor werkruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zoek een?
Voor een ruimte waar de hele dag in gewerkt wordt willen we een audio systeem plaatsen. De ruimte is 20meter bij 10 meter en heeft een PVC vloer, gips wanden en een systeemplafond. We willen deze ruimte een stoere uitstraling geven, dus gaan daarom niet werken met speakers in het systeemplafond. Na wat onderzoek zijn we er uit gekomen dat de opzet zoals in onderstaande afbeelding wellicht de beste is. De ronde bogen stellen de geluidsgolven voor.

We willen via de PC een versterker aansturen, welke vervolgens weer 4 boxen aanstuurt. Dus we zijn op zoek naar een versterker + 4 speakers.

Audio

Wat is je budget?
Lastig, want wil niet van alles uitsluiten, maar denk dat tussen de € 500,- en € 1.000,- realistisch is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We willen muziek afspelen zonder dat het gaat galmen. Er wordt de hele dag gewerkt dus moet prettig in de oren liggen. De audio wordt via de PC afgespeeld en het liefst alles bedraad aangesloten. Geen gedonder met bluetooth of wifi en syncen etc. Gewoon simpel, stekker erin en afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Helemaal niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Timo002 op 28-11-2018 10:29 . Reden: Budget toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je geeft al aan geen plafondspeakers en wenst stoere uitstraling. Dan heb je zo te lezen al een idee en vast wel iets gevonden hoe je het ongeveer zou willen hebben.. ;-)

En budget vermelden is ook wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2018 10:24 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:20
Sonos in elke hoek of midden ruimte zoals
op je schets? Lekker makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Superdaantje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:22:
Je geeft al aan geen plafondspeakers en wenst stoere uitstraling. Dan heb je zo te lezen al een idee en vast wel iets gevonden hoe je het ongeveer zou willen hebben.. ;-)

En budget vermelden is ook wel handig.
Nee, nog niets gevonden. Ik heb werkelijk geen verstand van audio en zou niet weten welke versterker op een PC aangesloten kan worden en daarna 4 (passieve) speakers aan kan sturen.

Budget vind ik vrij moeilijk want ik weet niet wat realistisch is. Denk tussen de € 500,- en € 1000,- in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je wilt stoer .... dan heb je vast ideeën.
Bijvoorbeeld speakers vloerstaanders of boekenplank of kleiner. Bekabeld of draadloos.
Wellicht al kleur in gedachten bijvoorbeeld wit, zwart.....

Staat muziek op de computer? of Externe Hdd?

Computer aansluiten is vrij eenvoudig, maar dan is wel goed om te weten welke aansluitingen zitten op de computer.

Er zijn ook diensten als Spotify, Tidal etc. Gebruik zelf Spotify Connect via een Marantz 6013 op mijn kantoor en dat werkt meer dan prima. Gemakkelijk te bedienen via tablet of telefoon.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:05
Je zou ook vier actieve luidsprekers, bijvoorbeeld de Pricewatch: KRK Rokit 6 op een mengpaneel met twee uitgangen kunnen aansluiten, bijvoorbeeld de Pricewatch: Behringer XENIX Q802USB, en je pc op een stereo ingang van het mengpaneel
Pagina: 1