Windows 10 PC snel gelocked

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 23:27
Ik heb hier een Windows PC staan in een lokale domain met 3 PC's.

Bij 1 PC kreeg ik de klacht dat de PC snel werd gelocked, ondanks dat deze op 30 minuten of een uur staat ingesteld. Dit had ik eerst ingesteld via een group policy, maar uiteindelijk had ik deze uitgeschakeld i.v.m. de klachten en gewoon op de computer zelf. Als ik aanwezig was, viel de PC netjes na een half uur uit, maar de klachten bleven komen.

Nu was ik laatst zelf aan het werk op deze PC, ik was ongeveer een uur bezig en toen liep ik even enkele minuten naar buiten. Toen ik terug kwam was de PC gelocked.

Afbeeldingslocatie: http://dump.vdmastnet.nl/knipsel_energieinstellingen.png

Wie zou nog een idee hebben wat hier aan de hand kan zijn? Bij de andere 2 PC's geen klachten, maar het valt mij op dat 1 PC niet gelocked wordt. Maar dit zou kunnen zijn omdat hier meestal een scherm aanstaat die zichzelf ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:58
Local Group policy al nagekeken?

Energieschema dat wordt aangepast van Gebalanceerd naar Hoge Prestatie?
Heb je de instellingen ook op Hoge Prestatie ingesteld? Zo nee, zeker doen.

En wat bedoel je met locken precies?
Wat wat je elke keer toont is alleen Slaapstand/scherm uit.

Locken is echt dat Windows je scherm vergrendeld en eerst je wachtwoord moet opgegeven om erin te komen.

Die optie zit namelijk iets verder in het Energiebeheer schema, wanneer je de register hack hebt toegepast:
Click the Start menu and type “Power Options” and hit Enter to open Power Options
In the Power Options window, click “Change plan settings”
In the Change Plan Settings window, click the “Change advanced power settings” link
In the Advanced Power Settings window, expand the “Display” item and you’ll see the new setting you added by editing the Registry, called “Console lock display off timeout.”
By expanding the “Console lock display off timeout” option, you can change the amount of time from 1 minute to whatever amount of time you prefer.
https://www.onmsft.com/ne...ws-10-lock-screen-timeout

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!