Ik maak al langere tijd gebruik van mijn laptop (XPS 13, i5-5200U, 8 GB RAM) als workstation, maar deze voldoet niet meer qua snelheid. Ik ben toe aan een dedicated PC 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Multitasken, gelijktijdig zware Excel databases, meerdere browser vensters.
- Video encoding (x264), ook in 4K
- Video bewerken (ook 4K) in Vegas Pro en Premiere (sporadisch, dus geen dedicated GPU hiervoor nodig)
- Photoshop
- Mogelijkheid om 3x4K schermen te kunnen aansturen
- Geen games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs van 1200 EUR (excl monitoren), is geen absoluut maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU die krachtig genoeg is, hou niet van lang wachten bij encoden. GPU die 3x4K schermen kan aansturen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille pc. De gekozen behuizing is niet de meest stille, maar ik vind 'm wel erg mooi. Mogelijk dat evt. andere onderdelen gewijzigd kunnen worden voor minder decibel
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- De mobo is een budget keuze, mogelijk toch gaan voor een ander model? Aan de andere kant, zie ik niet direct de toegevoegde waarde van een duurder model, gezien deze alles heeft wat ik nodig heb.
- GPU is gebaseerd op mogelijkheid voor 3xDP aansluiting. Mogelijk zijn er betere keuzes? Er wordt niet gegamed
- Voeding is misschien overkill qua wattage (zou kunnen volstaan met 450W). Aan de andere kant, voor een hoge kwaliteit modulaire 450W voeding bespaar ik wellicht toch niet zoveel qua kosten
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Multitasken, gelijktijdig zware Excel databases, meerdere browser vensters.
- Video encoding (x264), ook in 4K
- Video bewerken (ook 4K) in Vegas Pro en Premiere (sporadisch, dus geen dedicated GPU hiervoor nodig)
- Photoshop
- Mogelijkheid om 3x4K schermen te kunnen aansturen
- Geen games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs van 1200 EUR (excl monitoren), is geen absoluut maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU die krachtig genoeg is, hou niet van lang wachten bij encoden. GPU die 3x4K schermen kan aansturen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille pc. De gekozen behuizing is niet de meest stille, maar ik vind 'm wel erg mooi. Mogelijk dat evt. andere onderdelen gewijzigd kunnen worden voor minder decibel
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- De mobo is een budget keuze, mogelijk toch gaan voor een ander model? Aan de andere kant, zie ik niet direct de toegevoegde waarde van een duurder model, gezien deze alles heeft wat ik nodig heb.
- GPU is gebaseerd op mogelijkheid voor 3xDP aansluiting. Mogelijk zijn er betere keuzes? Er wordt niet gegamed
- Voeding is misschien overkill qua wattage (zou kunnen volstaan met 450W). Aan de andere kant, voor een hoge kwaliteit modulaire 450W voeding bespaar ik wellicht toch niet zoveel qua kosten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 323,70 | € 323,70 |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G | € 155,- | € 155,- |
| 1 | WD Red WD40EFRX, 4TB | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 72,99 | € 72,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 136,50 | € 136,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.177,53 | |