Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation advies (~1200 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:46
Ik maak al langere tijd gebruik van mijn laptop (XPS 13, i5-5200U, 8 GB RAM) als workstation, maar deze voldoet niet meer qua snelheid. Ik ben toe aan een dedicated PC :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Multitasken, gelijktijdig zware Excel databases, meerdere browser vensters.
- Video encoding (x264), ook in 4K
- Video bewerken (ook 4K) in Vegas Pro en Premiere (sporadisch, dus geen dedicated GPU hiervoor nodig)
- Photoshop
- Mogelijkheid om 3x4K schermen te kunnen aansturen
- Geen games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs van 1200 EUR (excl monitoren), is geen absoluut maximum

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU die krachtig genoeg is, hou niet van lang wachten bij encoden. GPU die 3x4K schermen kan aansturen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille pc. De gekozen behuizing is niet de meest stille, maar ik vind 'm wel erg mooi. Mogelijk dat evt. andere onderdelen gewijzigd kunnen worden voor minder decibel

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
- De mobo is een budget keuze, mogelijk toch gaan voor een ander model? Aan de andere kant, zie ik niet direct de toegevoegde waarde van een duurder model, gezien deze alles heeft wat ik nodig heb.
- GPU is gebaseerd op mogelijkheid voor 3xDP aansluiting. Mogelijk zijn er betere keuzes? Er wordt niet gegamed
- Voeding is misschien overkill qua wattage (zou kunnen volstaan met 450W). Aan de andere kant, voor een hoge kwaliteit modulaire 450W voeding bespaar ik wellicht toch niet zoveel qua kosten

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 323,70€ 323,70
1ASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 155,-€ 155,-
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 119,90€ 119,90
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,49€ 84,49
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 119,-€ 119,-
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 91,-€ 91,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 136,50€ 136,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,53

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb bijna hetzelfde systeem, alleen dan voor gamen en een iets sterkere videokaart en het kleinere broertje van de 2700x. Tevens heb ik ook deze kast. Ja, mooi, maar inderdaad niet de stilste. Ik zou vooral even de geluidsniveaus van je videokaart checken en op basis daarvan besluiten. Anders zou je misschien voor de non meshify kunnen gaan, scheelt zeker wat geluid.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
Voor stilte kan je kijken naar PWM fans (of varianten). Bij Fractal krijg je niet PWM varianten van de fans. Je kan ook voltage lager zetten, maar PWM vindt ik persoonlijk fijner. En wellicht kan je ook de fan(speed) curve van je GPU verander om het geluid te minderen.

Ik denk dat de Define series beter passen bij jouw eisen. En dan kan je achteraf nog een Be Quiet! fan in zetten oid naar voorkeur en aansturen met PWM.
product: Fractal Design Define S2
product: Fractal Design Define S

product: Fractal Design Define C
pricewatch: Fractal Design Define C TG

En verder in je gekozen behuizing past een ATX moederbord in en in dat geval zou ik dat gewoon nemen ipv een mATX. Een pricewatch: MSI B450 Tomahawk zal prima zijn. Of een kleinere mATX behuizing.

Ook zoals jij al dacht kan je met een goede 450 Watt voeding uit de voeten, maar een goede modulaire 450 Watt voeding is bijna dezelfde prijs op het moment (bij sommige winkels). pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W of een klein stap je lager (en niet-modulair) pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W. Bij de modulaire voedingen moet je maar kijken of je gekozen corsair dezelfde prijs of goedkoper is bij de winkel waar je het besteld. Kan niet misgaan in mijn mening.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:19
rain2reign schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:47:
Ik denk dat de Define series beter passen bij jouw eisen. En dan kan je achteraf nog een Be Quiet! fan in zetten oid naar voorkeur en aansturen met PWM.
product: Fractal Design Define S2
Raad de Define S2 AUB niet aan. De Define R6 is gelijkwaardig of superieur in ieder opzicht en goedkoper zonder glas.

[ Voor 4% gewijzigd door youridv1 op 29-11-2018 11:45 ]

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:46
Dank voor de suggesties.
Ik zal evt. kijken voor een stillere case en een iets meer budget vrijmaken voor een moederbord :)