Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 5567 upgrade killt windows?

Pagina: 1
Acties:

• zoipe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 08:57
Goedemorgen iedereen,

Ik heb mijn Dell Inspiron 5567 geüpgraded met een SSD (HDD vervangen) en een extra geheugen stick, exact eenzelfde die er al in zat.

Nu probeer ik op mijn nieuwe SSD Windows 10 te installeren, maar geeft tijdens de installatie telkens de error: kan installatie bestanden niet gebruiken. Dit elke keer na 1% van de overschrijving van Windows bestanden.

Nu heb ik veel rondgekeken op internet, veel verschillende oplossingen voor verschillende situaties, maar eigenlijk kwam mijn exacte scenario niet voor.

Na wat zoeken in de bios ben ik erachter dat het systeem maar 1 slot ziet met 16 GB geheugen, dit terwijl één stick maar 8gb is. Een slot wordt dus niet juist herkend?

De SSD wordt tijdens de installatie gewoon juist herkend.

Mijn vermoeden is dat een controller mijn geheugen niet goed aanstuurt? Iemand hier ervaring mee? Suggesties?

pricewatch: Dell Inspiron 5567 203-89414

[ Voor 4% gewijzigd door zoipe op 28-11-2018 02:02 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Haal de nieuwe stick er weer uit en probeer het nogmaals, dan weet je of je geheugen je inderdaad in de weg zit, of dat er iets met je SSD of installatiemedium aan de hand is.

Sowieso geen slecht idee een nieuw USB stickje te preppen met de nieuwste Windows via de media creation tool voor Windows 10.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• zoipe
Nieuwe installatie media, ga ik zeker proberen vanavond!

• zoipe
Okay, wtf. Dit was dus de oplossing. Heel erg bedankt, maar ik vraag mij nu af, is zo'n ISO bestand met als een kogel dat je hem maar één keer kan afschieten ofzo?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

zoipe schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:56:
Okay, wtf. Dit was dus de oplossing. Heel erg bedankt, maar ik vraag mij nu af, is zo'n ISO bestand met als een kogel dat je hem maar één keer kan afschieten ofzo?
USB installers zijn al vaker bij mij corrupt geraakt, geen probleem want ik download die Windows iso in een paar minuutjes. Komt soms voor ja... Niet dat je ze maar 1 keer kan gebruiken, dat niet.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• zoipe
Hmm okay, wat is het verschil tussen een disk en een USB qua betrouwbaarheid? Neem aan dat mijn ISO files op mijn USB onveranderd blijven na een installatie? Is hier een verklaring voor? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Pagina: 1