[pw] trefwoord filter werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 11:17
Ik zat vandaag wat te zoeken in de pricewatch maar merk dat t trefwoord filter opeens niet goed werkt.
Wat ik ook invul, hij laat precies t zelfde zien als wanneer ik geen trefwoord gebruik.

Bijv. ik filter op 'pro4' in de moederborden, en ik krijg allerlei andere moederborden te zien. Als ik het filter verwijder, ververst de lijst weer, maar zijn de resultaten identiek.

Ik gebruik Safari op OSX. Chrome op OSX geeft t zelfde resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door - peter - op 28-11-2018 00:18 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Weet je dat zeker? categorie: Moederborden vindt slechts 117 van de 1242 producten bij mij. Wat daarbij wel opvalt is dat 'pro' en '4' ieder los kunnen voorkomen en dat 'pro' ook vaak alleen als woorddeel in de opmerkingen staat.

categorie: Moederborden levert waarschijnlijk wel de match op waar je naar op zoek bent.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 11:17
Je hebt gelijk, hij filtert er wel wat uit. Maar idd een wat onverwachte split tussen pro en 4.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou... voor mij niet onverwachts. Het probleem is dat er lang niet elke gebruiker vooraf weet of er wel of niet een spatie tussen een woord en een cijfer zou staan in (onze versie van) een productnaam of andere term. En iets soortgelijks geldt voor termen met hoofdletters erin (WesternDigital en Western Digital bijvoorbeeld).

Daarom hebben we ervoor gekozen om die te laten splitsen.

In je eigen topicstart staat zelfs al een voorbeeld - wat toevallig in dit geval niet zou werken omdat het allemaal letters zijn - namelijk OS X vs OSX :)

Dit is een standaard te gebruiken feature van onze zoekfunctionaliteit waardoor ik niet weet of we 'm kunnen instellen om de losse pro en 4 alleen te "matchen" als ze dan direct na elkaar staan.

Je kan het in ieder geval omzeilen door er aanhalingstekens omheen te zetten: "pro4", dan zoekt ie nog steeds wel op pro en 4 maar dan moeten ze direct na elkaar staan omdat tekst tussen aanhalingstekens als een 'zin' worden beschouwd.

[edit]
Ik zie dat die WordDelimiterGraphFilter al helemaal werkt zoals bedoeld, maar dat het misgaat doordat we het combineren met ander gedrag van Lucene :/

Je kan het gedrag ervan wel goed zien als je via de reguliere search zoekt op pro4

Je ziet dan bijvoorbeeld ook resultaten met 'pro 4gb', maar dat lijkt me niet zo heel onverwachts.

[ Voor 28% gewijzigd door ACM op 29-11-2018 08:25 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie mijn uitleg