Travel Case Xbox One X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik ben regelmatig van huis. Graag zal ik dan mijn Xbox One X meenemen. Iemand ervaring met een travel case om alles veilig te vervoeren?

Heb wel iets gevonden op een buitenlandse site maar dit vind ik vrij summier https://windowsreport.com/best-xbox-one-travel-cases/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik meen me te herinneren dat @uchiha tijntje ook regelmatig zijn xbox meeneemt als die voor zijn werk op pad is. Althans dat heb ik ooit eens ergens hier in het Xbox topic gelezen. Wellicht dat hij een goede case weet of zijn ervaring kan delen.

Verder zie ik op Amazon ook hardcases staan. Kosten wat meer, maar wel betere bescherming dan zo'n laptop tas achtig ding.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben voor mijn werk soms inderdaad 1 of 2 dagen van huis. Ik gebruik gewoon een simpele reiskoffer (de xbox past daar qua breedte precies netjes in) en ik wikkel mijn X in een handdoek en that's it :). Echter ben ik altijd met de auto en dus niet met het vliegtuig naar het buitenland of met de OV. Dat scheelt denk ik wel omdat niemand anders dan dus ook met mijn koffer aan de haal gaat. :) En mijn toilettas gaat altijd in een aparte tas mee, omdat ik dan wel geen ruimte meer in mijn koffer heb... Prioriteiten he :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Een handdoek lijkt me niet per se de beste optie ivm statische elektriciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik zou zelf voor zoiets gaan: https://www.amazon.com/CA...fRID=QFY14937RD39G6C182S4

Hardcase, betaalbaar en zacht foam aan de binnenkant. Ik zag ook nog andere met aanpasbare vakjes waar je je controllers ook netjes in kon meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

418O2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:39:
Een handdoek lijkt me niet per se de beste optie ivm statische elektriciteit...
Hmm ok, geen idee, in ieder geval nooit problemen mee gehad, want ik doe dat al sinds de launch van de One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:47
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:55:
[...]

Hmm ok, geen idee, in ieder geval nooit problemen mee gehad, want ik doe dat al sinds de launch van de One :)
Het is ook niet gelijk heel kwalijk, maar het zou problemen kunnen opleveren.

Zou het risico zelf niet willen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

418O2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:57:
[...]

Het is ook niet gelijk heel kwalijk, maar het zou problemen kunnen opleveren.

Zou het risico zelf niet willen lopen
Wat is het risico dan precies? En wat zou je dan wellicht adviseren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MRE-Inc schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:00:
Ik zou zelf voor zoiets gaan: https://www.amazon.com/CA...fRID=QFY14937RD39G6C182S4

Hardcase, betaalbaar en zacht foam aan de binnenkant. Ik zag ook nog andere met aanpasbare vakjes waar je je controllers ook netjes in kon meenemen.
Deze heeft een collega, foam is best zwak en als je dat ding rechtop zet, heb je echt het idee dat de console flink wat ruimte krijgt doordat de foam inzakt door gewicht.

Hij gaat nu die foam vervangen door dat polypyroopeoelrblehbleh materiaal, zelfde spul waar de originele xbox in de doos mee zat. Als je daar een blok van kan vinden, zou je ook met een normale travelcase al aardig eind komen.

Ik heb enkel een travelcase voor de Fat.
https://www.amazon.de/gp/product/B00LAU0Q1M/

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2018 10:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radical1980
Ik ben al iets verder. Bedankt voor de suggesties!

Vergeten te vertellen. Ik ben met de auto en heb wel de ruimte om iets te vervoeren. Mijn standaard bagage bestaat uit een grote rolkoffer, een aparte hoes voor mijn pak c.q. overhemden, een rugzak waar mijn notebook voor het werk in zit en mijn Surface Pro en tot slot heb ik nog een aparte sporttas om gebruik te maken van een fitnessruimte in een hotel. Klinkt als best wel wat spullen en dat klopt ook. ;)

Op zich kan er nog wel een extra tas of koffer bij. Het idee is wel dat ik mijn Xbox One X in de rolkoffer met cijferslot heb wanneer ik niet op mijn hotelkamer ben.

Deze koffer met foam ziet er wel degelijk uit maar is dat in de praktijk dus niet? https://www.amazon.com/CA...ller-Cable/dp/B0764WQZGC/

De andere optie lijkt redelijk prima maar het lijkt er op dat wanneer ik deze gebruik voor de Xbox One X ik te veel ruimte heb? https://www.amazon.de/gp/product/B00LAU0Q1M/

Volgens mij heb ik nog niet helemaal een oplossing gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet niet zeker of het die koffer is, maar het was soortgelijke plastic koffer met foam. Kan best dat die versie aanzienlijk beter is.

Edit, zit die foto's van een reviewer te kijken, is dus een andere.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2018 21:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 08:06
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:59:
[...]

Wat is het risico dan precies? En wat zou je dan wellicht adviseren? :)
Statische ontlading ?
Handdoeken zijn vaak erg statisch, gemaakt van poly en katoen.
Beiden berucht >:)

De xbox is welliswaar een gesloten part (kast eromheen), toch gaat een kooi van faraday niet echt op gezien er openingen zat zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door PepieNL op 29-11-2018 14:09 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PepieNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:08:
[...]

Statische ontlading ?
Handdoeken zijn vaak erg statisch, gemaakt van poly en katoen.
Beiden berucht >:)

De xbox is welliswaar een gesloten part (kast eromheen), toch gaat een kooi van faraday niet echt op gezien er openingen zat zijn.
Een normale handdoek is van 100% katoen en katoen is ongevoelig voor het Tribo-elektrisch effect.

Zie lijstje hier:

Wikipedia: Tribo-elektrisch effect

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 08:06
FirePuma142 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:17:
[...]

Een normale handdoek is van 100% katoen en katoen is ongevoelig voor het Tribo-elektrisch effect.

Zie lijstje hier:

Wikipedia: Tribo-elektrisch effect
Je hebt gelijk wat betreft katoen, I stand corrected.
As we speak loop ik hier rond in een ESD jas van een combinatie katoen/koolstof. ;w

Kan niet over andermans handdoeken oordelen maar de mijne zijn niet 100% katoen overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ik heb inmiddels wel een mooie oplossing gevonden. Alleen deze webshop zit in Amerika en die prijs https://www.caseclub.com/product/xbox-one-x-s-case/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Radical1980 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:11:
Ik heb inmiddels wel een mooie oplossing gevonden. Alleen deze webshop zit in Amerika en die prijs https://www.caseclub.com/product/xbox-one-x-s-case/
En zelf bouw dan ? Ik bedoel, zo'n hard case koffer is best makkelijk te vinden en die foam ook wel lijkt mij. Dan is het alleen nog een kwestie van het foam zo uitsnijden dat je controller en xbox erin passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
MRE-Inc schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:35:
[...]

En zelf bouw dan ? Ik bedoel, zo'n hard case koffer is best makkelijk te vinden en die foam ook wel lijkt mij. Dan is het alleen nog een kwestie van het foam zo uitsnijden dat je controller en xbox erin passen.
Heb er wel aan gedacht om het zelf te maken. Lijkt er op dat ik binnen de standaard oplossingen niet de oplossing vindt die ik zal willen.

Ik ga maar eens op zoek naar geschikte foam c.q. schumrubber.
Pagina: 1