Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS krijgt verkeerd IP adres hoe kan ik deze wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Goedenavond,

Sinds een jaar vandaag mijn NAS (NETGEAR readynas) weer eens aangesloten, maar ik kom er niet in :(

De NAS krijgt het adres 192.168.0.10

mijn pc heeft het adres 192.168.1.4, ik heb het ip adres net aangepast naar 192.168.0.4, dan lijkt de NAS wel bereikbaar maar kom ik niet in de Setup pagina, het standaard wachtwoord wordt niet geaccepteerd...

Nu heb ik de password recovery ooit ingesteld dus kwam ik wel op de recovery pagina en krijg daar de melding dat mijn password gestuurd wordt naar mijn mail, maar de netwerk settings staan niet goed dus komt deze nooit aan

Kan ik forceren dat de NAS een goed IP adres krijgt (dmv MAC adres) zonder dat ik op dit moment in de setup van de NAS kan ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat hij wel op DHCP? Anders zou ik dat zien te regelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:09
Of van de netgear site :p

To recover the administrator password using an OS reinstall reboot:
This process does not remove data from your ReadyNAS system. The OS reinstall reboot only resets the administrator user name and password to the factory defaults.
Perform an OS reinstall reboot on your ReadyNAS storage system.
For instructions, see the hardware manual for your system, which is available at http://support.netgear.com/product/ReadyNAS-OS6.
From the admin page, log in using the default credentials:
User name: admin
Password: password
Note: Both user name and password are case-sensitive.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• rufus666
Room42 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:28:
Staat hij wel op DHCP? Anders zou ik dat zien te regelen.
Daar kan ik dus niet bij, dat had ik graag ingesteld via de setup pagina van de NAS

• rufus666
Donaldinho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:31:
Of van de netgear site :p

To recover the administrator password using an OS reinstall reboot:
This process does not remove data from your ReadyNAS system. The OS reinstall reboot only resets the administrator user name and password to the factory defaults.
Perform an OS reinstall reboot on your ReadyNAS storage system.
For instructions, see the hardware manual for your system, which is available at http://support.netgear.com/product/ReadyNAS-OS6.
From the admin page, log in using the default credentials:
User name: admin
Password: password
Note: Both user name and password are case-sensitive.
Thanks, dit had ik ook gevonden, ik ben alleen een beetje huiverig om de reinstall te doen, ze zeggen wel dat ik geen data gaan verliezen maar het moet toch anders kunnen ?

Ik heb een reservering op mijn router gemaakt dmv het MAC adres maar na alles net een herstart gegeven te hebben zie ik dat hij nog steeds op een verkeerd IP adres staat :'(

• Room42
  • Niet online
@rufus666 dubbelposten is niet nodig, hè ;)

Maar dan zou ik eerst een backup (1:1) van de schijven maken, die erin zitten. Sowieso moet je een backup van de data hebben als je die niet kwijt wilt raken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rufus666
Excuses voor de dubbelpost.

Een backup maken van de disks wordt lastig aangezien ik de drives niet kan uitlezen, en dit is juist mijn backup van een Seagate schijf die onlangs gecrashed is.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom verander je niet tijdelijk je dhcp van je router naar het subnet van de nas 192.168.0.x ?
Wellicht dat je dan wel het mailtje kan ontvangen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

koesie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:51:
Waarom verander je niet tijdelijk je dhcp van je router naar het subnet van de nas 192.168.0.x ?
Wellicht dat je dan wel het mailtje kan ontvangen.
De mail vanuit Netgear zal íe waarschijnlijk wel ontvangen, maar in die mail zit vervolgens weer een "domme" link welke naar dat oude LAN IP (192.168.0.4) verwijst.

Geeft dat ding gewoon een reset zoals hierboven al een keer gezegd is. Je reset daarmee 't OS van het apparaat en niet niet de disks.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:28

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

rufus666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:47:
Excuses voor de dubbelpost.

Een backup maken van de disks wordt lastig aangezien ik de drives niet kan uitlezen, en dit is juist mijn backup van een Seagate schijf die onlangs gecrashed is.
Volgens mij kan je ze op/via linux wel uitlezen. Op een PC kan het ook. https://www.howtogeek.com...-partitions-from-windows/ Op die manier heb ik een synology schijf kunnen uitlezen en kopieren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dwarlorf schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:04:
[...]

Volgens mij kan je ze op/via linux wel uitlezen. Op een PC kan het ook. https://www.howtogeek.com...-partitions-from-windows/ Op die manier heb ik een synology schijf kunnen uitlezen en kopieren.
Als dat Netgear apparaat een RAID-0 set aangemaakt heeft..... Vergeet 't maar 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• koesie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:04:
[...]

De mail vanuit Netgear zal íe waarschijnlijk wel ontvangen, maar in die mail zit vervolgens weer een "domme" link welke naar dat oude LAN IP (192.168.0.4) verwijst.

Geeft dat ding gewoon een reset zoals hierboven al een keer gezegd is. Je reset daarmee 't OS van het apparaat en niet niet de disks.
wat dan ook werkt omdat je je netwerk hebt veranderd naar die ip range en de nas is dan ook bereikbaar op dat ip

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
koesie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:15:
[...]

wat dan ook werkt omdat je je netwerk hebt veranderd naar die ip range en de nas is dan ook bereikbaar op dat ip
Alleen als je je gateway adres ook veranderd naar wat op de NAS staat ingesteld. Zo te lezen is de NAS voorzien van statisch IP. Dus die kan alleen internet bereiken als router en DNS bereikbaar zijn op wat is ingesteld in de NAS.

• rufus666
Ik heb al eens eerder aan de hand gehad dat ik de schijven eruit had gehaald en dat ik ze vervolgens niet kon uitlezen dus die optie heb ik even laten schieten.

Uiteindelijk toch maar de reset gedaan (na heel veel gelezen te hebben) want ik wilde geen extra risico lopen data kwijt te raken, maar toen kwam ik er uiteindelijk nog niet in, het IP adres was goed, 192.168.1.6
Het standaard password van de NAS werkte nog steeds niet terwijl ik zeker wist dat hij een OS reinstall had gedaan :/

Ik kwam ook in de recover my password setting, maar helaas...geen mail (terwijl ik wel de melding kreeg dat hij onderweg was)

Uiteindelijk maar eens geprobeerd met mijn werklaptop en toen kwam ik er wel in met de standaard user en password :D

Nu als een malle de data terug kopieren, bedankt voor al het meedenken allemaal.

Iemand nog enig idee waarom ik er op de desktop niet in zou komen met met mijn laptop wel (zelfde user en password)

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 15:46
Kan ik forceren dat de NAS een goed IP adres krijgt (dmv MAC adres) zonder dat ik op dit moment in de setup van de NAS kan ?
Als die hard staat ingesteld. Dan word het moeilijk. Als de een mac- reservering heeft die gewoon uitzetten
Nu heb ik de password recovery ooit ingesteld dus kwam ik wel op de recovery pagina en krijg daar de melding dat mijn password gestuurd wordt naar mijn mail, maar de netwerk settings staan niet goed dus komt deze nooit aan
Mail verkeer heeft vrij weinig met netwerk-settings te maken. De nas moet de mail naar de SMTP server kunnen doorzetten. Kortom gewoon een werkende internet verbinding.

Ik denk dat je nas de SMTP niet kan bereiken omdat de gateway niet (correct) ingesteld is. Van je modem moet je local het ip van de ingestelde gateway geven.

[ Voor 30% gewijzigd door ewoutw op 28-11-2018 09:57 ]

• Room42
  • Niet online
@ewoutw Waar reageer jij nou op? Volgens mij was dat station reeds gepasseerd. Zie de post(s) boven je ;)

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:09
rufus666 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:36:
Iemand nog enig idee waarom ik er op de desktop niet in zou komen met met mijn laptop wel (zelfde user en password)
Misschien popup blocker, verschil in browser (die anders omgaat met waarschijnlijk self signed certs)

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• rufus666
Alle data is veilig gesteld,:D ik wil iedereen toch even bedanken voor het meedenken en het advies !
Pagina: 1