Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige PC.
Ik heb sinds kort een MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio en bij BF5 blijft mijn CPU 100% belast.
Ik heb het idee dat hierdoor niet het potentieel uit de videokaart gehaald wordt die erin zit.
Tevens ben ik vaak bezig met het uitpakken van grote video bestanden en het bewerken daarvan.
Mijn PC samenstelling is als volgt:
Moederbord: Asus Maximus V Formula
Processor: Intel Core i7 3770K
Videokaart: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
Geheugen intern: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600
Voeding: Cooler Master V750 Semi-Modular
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: Seagate IronWolf, 10TB (ST10000VN0004), Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB, WD Green HDD, 6TB en HGST Deskstar 7K4000, 4TB.
Ik zit er ook aan te denken om de HDD's incl. moederbord, CPU en geheugen in een andere kast te stoppen en die als server te gaan gebruiken aangezien door de nieuwe videokaart er in mijn kast geen ruimte is voor alle HDD's op dit moment. Daardoor heb ik geen 6 of meer sata aansluitingen nodig wat misschien weer meer mogelijk maakt voor het nieuwe moederbord.
Wat is je budget?
Ik wil ongeveer €750 tot €1000 uitgeven.
Ik zelf had dit op het oog:
Moederbord: Asus ROG Strix X299-XE Gaming
Processor: Intel Core i7-7800X
Processor koeler: Noctua NH-D15
Geheugen intern: Crucial Ballistix Sport LT BLS4C4G4D240FSB
Dit alles is nu bij elkaar €926,94.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde merk voorkeuren.
Mijn beslissing baseer ik ook meestal op de reviews online, en dat verschilt qua merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik dit systeem nu bijna 24/7 ivm de plex server die ik heb draaien en daarnaast waar mogelijk om te gamen (BF5 op dit moment) en regelmatig voor downloaden, uitpakken en mergen van video/audio.
Hij staat op een zolderkamer waar niemand last heeft van geluid etc.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in een setje waar ik een x aantal jaar mee verder kan
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige PC.
Ik heb sinds kort een MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio en bij BF5 blijft mijn CPU 100% belast.
Ik heb het idee dat hierdoor niet het potentieel uit de videokaart gehaald wordt die erin zit.
Tevens ben ik vaak bezig met het uitpakken van grote video bestanden en het bewerken daarvan.
Mijn PC samenstelling is als volgt:
Moederbord: Asus Maximus V Formula
Processor: Intel Core i7 3770K
Videokaart: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
Geheugen intern: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600
Voeding: Cooler Master V750 Semi-Modular
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: Seagate IronWolf, 10TB (ST10000VN0004), Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB, WD Green HDD, 6TB en HGST Deskstar 7K4000, 4TB.
Ik zit er ook aan te denken om de HDD's incl. moederbord, CPU en geheugen in een andere kast te stoppen en die als server te gaan gebruiken aangezien door de nieuwe videokaart er in mijn kast geen ruimte is voor alle HDD's op dit moment. Daardoor heb ik geen 6 of meer sata aansluitingen nodig wat misschien weer meer mogelijk maakt voor het nieuwe moederbord.
Wat is je budget?
Ik wil ongeveer €750 tot €1000 uitgeven.
Ik zelf had dit op het oog:
Moederbord: Asus ROG Strix X299-XE Gaming
Processor: Intel Core i7-7800X
Processor koeler: Noctua NH-D15
Geheugen intern: Crucial Ballistix Sport LT BLS4C4G4D240FSB
Dit alles is nu bij elkaar €926,94.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde merk voorkeuren.
Mijn beslissing baseer ik ook meestal op de reviews online, en dat verschilt qua merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik dit systeem nu bijna 24/7 ivm de plex server die ik heb draaien en daarnaast waar mogelijk om te gamen (BF5 op dit moment) en regelmatig voor downloaden, uitpakken en mergen van video/audio.
Hij staat op een zolderkamer waar niemand last heeft van geluid etc.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in een setje waar ik een x aantal jaar mee verder kan