Apiaan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:08:
Ohja, ik heb nog een ander probleempje wat ook onder het thema netwerk valt. Als ik mijn pc opstart duurt het altijd een aantal seconden voordat ik internet heb, ik heb een internet kabel. Als ik kijk naar de het internet pictogrammetje rechts onder op mijn windows 10 computer zie ik eerst een rood kruisje, dan een geel uitroepteken en dan is het verbonden. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Oorzaak is dat alle hardware en software nog aan het opstarten zijn, protocollen worden geladen, connecties worden getest... Het is compleet normaal en als het maar een aantal seconden is, is het toch geen probleem?
bert pit schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:08:
Als je nog eens zoiets hebt en dus twijffelt, open het dan op je telefoon. De meeste ransomware en malware hebben daar geen vat op. Mocht dat wel zo zijn, dan is de aangerichte schade veel beperkter dan bij een Windows PC en het herstel gaat vlotter.
Zeker niet op je werk PC openen.
Vind ik geen goed advies eerlijk gezegd "minder kans" is geen garantie tot geen kans. En die ransom -en malware wordt steeds meer compatibel.
Ik zou zeker niet aanraden om het op een telefoon te openen, mijn advies: als je het niet vertrouwt, NIET openen, nooit, punt.
Gewoon verwijderen en vergeten + afzender of meteen het hele domein blokkeren in je e-mail client.
Denk eraan: als het écht iets belangrijks is waarbij een bedrijf iets van je nodig heeft, dan zullen ze zich niet of niet uitsluitend richten op mail-communicatie. In het aller allerslechtste geval dat het gaat om achterstallige betaling van een écht bedrijf, dan zullen ze op z'n minst 2 herinneringen met de gewone post sturen vooraleer ze overgaan tot een eerste ingebrekestelling per aangetekend.
Ga nooit in op mails die je niet vertrouwt en open geen enkele bijlage want zelfs wanneer het toch legitiem is zal je niks écht belangrijks missen.
[
Voor 49% gewijzigd door
PinusRigida op 28-11-2018 14:16
]