Raar gevoel bij verkoop via marktplaats.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 22:05
Heb afgelopen zondag wat verkocht via marktplaats.

Ik heb dit via gelijk oversteken gedaan. De verkoper heeft dit ook betaald.

Maar sindsdien reageert de verkoper niet meer op mij berichten ik zie wel lees bevestigingen. Maar reageert nergens op mij vragen.

Ik heb de pakket nog niet verstuurd ik weet niet of het verstandig is om te verzenden. Heb ook geen vraag gehad wanneer deze verzonden wordt.
Ik heb er verder geen goed gevoel bij.

Hebben jullie tips voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Dus het is betaald maar je wilt het niet verzenden? Ik neem aan dat verkoper in je verhaal de koper is?

Als het is betaald zou ik het gewoon verzenden (aangetekend zodat je bewijs hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 13:05
Gewoon niet doen. En vragen of Marktplaats het geld terug naar de koper wil overmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 20:13
.Maarten schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:08:
Dus het is betaald maar je wilt het niet verzenden? Ik neem aan dat verkoper in je verhaal de koper is?

Als het is betaald zou ik het gewoon verzenden (aangetekend zodat je bewijs hebt).
Maar het gaat via gelijk oversteken. Als koper moeilijk gaat doen. Dan bestaat de kans dat Marktplaats de koper in het gelijk stelt. En TS geen geld heeft en geen product meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
loki504 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:15:
[...]

Maar het gaat via gelijk oversteken. Als koper moeilijk gaat doen. Dan bestaat de kans dat Marktplaats de koper in het gelijk stelt. En TS geen geld heeft en geen product meer.
Volgens de help en info van Marktplaats:
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
(https://help.marktplaats....gelijk-oversteken-service)

Maar daarom moet je het dus wel aangetekend versturen om die discussie tegen te gaan. Normaal verzenden kan nogal wat discussie opleveren ivm afleveren bij buren ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52
Je bedoelt de koper reageert niet meer? (Zie OP). Ik zou oppassen voor een driehoeksoplichting. . Heb je het geld ontvangen en klopt de naam met die van de koper?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
msteggink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:36:
Je bedoelt de koper reageert niet meer? (Zie OP). Ik zou oppassen voor een driehoeksoplichting. . Heb je het geld ontvangen en klopt de naam met die van de koper?..
Hier moest ik ook aan denken. Klinkt als een gevalletje waar iemand anders iets bij jouw "klant" denkt te kopen, het niet krijgt, maar jouw "klant" jouw product krijgt. De "iemand" in dit verhaal is de dupe, terwijl jij eigenlijk niets in de gaten hebt. Vaak is het te herkennen aan een makkelijke deal, waarbij het geld wordt overgemaakt naar jou van iemand met een andere naam en een omschrijving die er niet, of enigszins bij past. Dumpert staat er vol mee https://www.dumpert.nl/me...lichters_marktplaats.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
msteggink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:36:
Inderdaad betaald daarna reageert hij niet meer. De naam klopt van de koper.

De verzending moest wel via tnv gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 27-11-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
Evertt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:45:
[...]
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Evertt neem contact op met marktplaats als je het niet vertrouwt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
ten name van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52
Dus het pakket geadresseerd aan een andere naam dan die van de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De naam is wel hetzelfde alleen wil hij tnv voor zijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 19:26
Maar sindsdien reageert de verkoper niet meer op mij berichten ik zie wel lees bevestigingen.
Het is al betaald dus wat moet er nog geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gelijk oversteken is schijnveiligheid voor de koper.
De verkoper krijgt altijd z'n geld als ie maar kan aantonen iets verstuurd te hebben en een PostNL bevestiging van levering.
Zit verder totaal geen controle op.

Aangezien jij in dit geval de verkoper bent, gewoon opsturen die handel. Verzeker je er wel van dat het geld daadwerkelijk is betaald via gelijk oversteken en niet een of andere fake melding.

(Als eventuele koper zou ik echter niet al te veel vertrouwen hebben in gelijk oversteken, omdat er niet wordt gecontroleer wat er wordt opgestuurd.)

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 27-11-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
O88088 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:13:
[...]

Het is al betaald dus wat moet er nog geregeld worden?
Het is betaald via gelijk oversteken alleen moet het nog verstuurd worden en moet het ook nog bevestigigd worden dat het verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:20

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

.Maarten schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:18:
[...]

Volgens de help en info van Marktplaats:
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
(https://help.marktplaats....gelijk-oversteken-service)

Maar daarom moet je het dus wel aangetekend versturen om die discussie tegen te gaan. Normaal verzenden kan nogal wat discussie opleveren ivm afleveren bij buren ed.
Maar een baksteen opsturen voldoet dus ook volgens marktplaats... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Evertt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:19:
[...]

Het is betaald via gelijk oversteken alleen moet het nog verstuurd worden en moet het ook nog bevestigigd worden dat het verzonden wordt.
Als je 't niet vertrouwd dan stuur je 't item toch niet op? Hij krijgt z'n geld vervolgens gewoon terug van MP en klaar is ....

Dat die persoon ná 't betalen (aan MP) niet meer reageert is al genoeg reden om niks te versturen. Als die persoon achteraf gaat klagen dat je niet dát verzonden hebt wat er besteld was heeft hij/zij méér recht van spreken dan dat jij hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Warrig verhaal...
Als de koper geen berichten stuurt, hoe kun je dan het pakket opsturen?
Als die dat wel heeft gedaan en wel binnen de chat(!) dan lijkt het me dat je het daarheen stuurt.
Gaat de koper later klagen niks te hebben ontvangen o.i.d. kun je de tracking overhandigen aan MP en hoor jij gewoon het geld te ontvangen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
loki504 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:15:
[...]
Mwah, dat is Ebay waar jij het over hebt, marktplaats laat je gewoon de account afsterven en je opent een nieuwe.

@TS: Wat voor vragen heb jij nog voor de koper? Als je zijn adres hebt gekregen dan kan je het toch gewoon verzenden, ik kan me bij aankoop van een artikel ook niet echt voorstellen dat als ik mijn adres heb gegeven dat ik nog allerlei vragen ga beantwoorden, ik zit niet om een praatje met een marktplaats maatje te wachten, ik heb betaald dus stuur het gewoon op zou mijn devies zijn.

Ten name van kan net zo goed gewenst zijn omdat hij/zij het op zijn werk laat aankomen.

Zeker als het met gelijk oversteken betaald is, dan zou ik me als verkoper nergens druk om maken, met een t&t bewijs krijg jij gewoon je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30

LankHoar

Langharig tuig

Ten eerste zou ik als verkoper nooit gebruik van maken van gelijk oversteken. Het heeft exact 0 voordelen voor je, en alleen mogelijke nadelen.

Verder zou ik in dit geval nog niets versturen. Afhankelijk van de tijdslijn zou ik nog even afwachten tot je wel wat hoort. Wat ook belangrijk is, wat zijn je vragen? Indien koper betaald heeft en NAW-gegevens heeft doorgegeven, dan kan het toch gewoon op de post? Enfin, niet reageren is alsnog vreemd natuurlijk, en in dit geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Je zou nog kunnen stellen dat je binnen X dagen antwoord wilt op je vragen en anders een andere koper zoekt. Of indien je het echt niet vertrouwd, sowieso de transactie al afbreken.

En de volgende keer geen gelijk oversteken "service" meer gebruiken :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

W1LL3M schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:20:
[...]

Maar een baksteen opsturen voldoet dus ook volgens marktplaats... |:(
Een baksteen opsturen is oplichting, niets versturen is in eerste instantie alleen een wanprestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 07:48

Mimiix

Professioneel Prutser

TNV is niet zo heel raar, als het aan een bedrijf gericht is. Bel marktplaats en vraag wat die ervan vind/zegt.

Overigens:
@TS : zorg dat je verhaal wat duidelijker wordt, je reageert erg snel maar zorgt voor verwarring

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Zondag betaald en het is nu dinsdag. Nou en? Koper heeft inmiddels betaald dus in zijn optiek ligt de bal nu bij jou. Wat heb je hem als laatste gevraagd waar hij nog op zou moeten reageren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chntl321
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb afgelopen zondag ook iets verkocht via mp en een betaalverzoek via mp gestuurd (zonder gelijk oversteken) koper heeft dit direct betaald en het adres is ook tnv. Dit omdat het op een werkadres moet worden afgeleverd. Lijkt me dus niet zo heel raar.

Heb je het adres al gegoogled? En volgens mij kan een betaalverzoek via mp alleen betaald worden in diezelfde conversatie en kan deze dus niet doorgestuurd worden naar iemand anders. Het lijkt me dan moeilijk worden om een 3-hoeks oplichting te doen, aangezien een derde niet zou kunnen betalen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Evertt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:05:

Hebben jullie tips voor mij?
Ik vind het een lastige vraag.
Je hebt iets verkocht en ingestemd met een betaling via gelijk oversteken. Vervolgens is er betaald en je hebt een adres waarnaartoe het pakje mag worden verzonden. Lijkt me allemaal correct gegaan.

Je verwacht aanvullend echter dat de koper nog vragen van je gaat beantwoorden. Ik heb geen idee wat voor vragen dat allemaal zijn, maar blijkbaar zijn ze belangrijk voor je. Je kan de persoon natuurlijk even de tijd geven om te reageren.

Ik ben wel benieuwd wat precies je rare gevoel is. Ik laat pakjes ook wel via tnv versturen. Reageer ook niet elke minuut op aanvullende info (ben ook wel eens een paar dagen voor werk weg)
Ik weet niet hoever weg het is, maar als het berijdbaar is, kan je ook nog overwegen het pakje zelf langs te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 08-05 13:07
Eens met mijn bovenbuurman ... wat is het probleem?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Voegt het iets toe aan dit topic als ook ik toegeef geen hol te snappen van de vraag? Koper heeft keurig betaald, adres opgegeven en zelfs netjes aangegeven dat het specifiek naar hem moet (blijkbaar wonen er meer mensen op dat adres, dus een tenaamstelling is dan geen overbodige luxe). Alleen jij, de verkoper, blijft in gebreke, omdat...? Je de geboortedatum nog wilt weten of zo?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 20:13
emnich schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:03:
[...]

Een baksteen opsturen is oplichting, niets versturen is in eerste instantie alleen een wanprestatie.
Nee een baksteen sturen is ook nog steeds een wanprestatie. Want zover ik lees is het een wanprestatie wanneer je je niet aan de gemaakte afspraken houd. (Zoals een baksteen sturen ipv een laptop).

http://www.wetrecht.nl/wa...at-zijn-de-mogelijkheden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

loki504 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:46:
[...]

Nee een baksteen sturen is ook nog steeds een wanprestatie. Want zover ik lees is het een wanprestatie wanneer je je niet aan de gemaakte afspraken houd. (Zoals een baksteen sturen ipv een laptop).

http://www.wetrecht.nl/wa...at-zijn-de-mogelijkheden/
[offtopic]
Dat ligt er aan wat de verkoper zegt, als deze zegt dat ie een telefoon heeft opgestuurd met als bewijs de T&T dan is dat toch echt oplichting en dus strafbaar. Als hij toegeeft een baksteen te hebben gestuurd omdat ie even niets anders had, dan kan het idd nog wanprestatie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Evertt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:45:
[...]

Inderdaad betaald daarna reageert hij niet meer. De naam klopt van de koper.

Ik snap dat je dit vreemd vind, aangezien een t.n.v. (ten name van) normaal voor een betaling naar een bedrijf, organisatie, stichting of persoon wordt gebruikt. Gebruikelijk is het om t.a.v. (ter attentie van) op het poststuk/pakket te gebruiken, zodat men weet voor wie het poststuk/pakket is in geval van bedrijf of studentenhuis etc.

t.n.v. :

https://www.encyclo.nl/begrip/t.n.v.

t.a.v. :

https://www.ensie.nl/redactie-ensie/tav

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +2 Henk 'm!

VapingQueen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:27:
[...]

Ik snap dat je dit vreemd vind, aangezien een t.n.v. (ten name van) normaal voor een betaling naar een bedrijf, organisatie, stichting of persoon wordt gebruikt. Gebruikelijk is het om t.a.v. (ter attentie van) op het poststuk/pakket te gebruiken, zodat men weet voor wie het poststuk/pakket is in geval van bedrijf of studentenhuis etc.

t.n.v. :

https://www.encyclo.nl/begrip/t.n.v.

t.a.v. :

https://www.ensie.nl/redactie-ensie/tav
Ik heb zelf ook een hekel aan de vele schrijffouten die ik op marktplaats soms tegen kom, maar je kunt ook overdrijven...

Is het onderbuikgevoel van TS geactiveerd door een stijlfout in de taal?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 28-11-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Anoniem: 1031525 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:55:
[...]

Ik heb zelf ook een hekel aan de vele schrijffouten die ik op marktplaats soms tegen kom, maar je kunt ook overdrijven...
Dit was dan ook sarcastisch bedoeld ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Evertt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:02:
De naam is wel hetzelfde alleen wil hij tnv voor zijn naam.
Jij behoort het nu te versturen. Wat is er raar dat het betaalt is aan 'gelijk oversteken' en de koper alleen vraagt TNV bij zijn naam, en dat is ook de naam van betaling. Jij krijgt volgens mij betaald als de koper het heeft ontvangen. je moet dat ook via het systeem van MP doen, en niet buiten dat gaan Appen of dergelijks. snap ook niet waar je een raar gevoel van krijgt. zoals ik eerder zei; als je de boel niet vertrouwt (het MP systeem dus) dan zou ik contact opnemen met MP (Marktplaats)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Heb weleens een videokaart verkocht via marktplaats, wilde dat hij eerst betaalde wat hij keurig deed, maar daarna heb ik een week niets meer van hem gehoord wat nou zn adres was waar ik naartoe moest opsturen..

Sommige te TE goedgelovig. (en ik wellicht gewoon eerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

"Gelijk oversteken" is Face to Face, hij betaalt en jij levert.
Dit is geen "gelijk oversteken".

Wat ik uit je post opmaak is dat je het geld al hebt gekregen, maar niet wilt versturen.
Jij bent dus degene die fout zit.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

GoT schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:29:
Dit is geen "gelijk oversteken".

Wat ik uit je post opmaak is dat je het geld al hebt gekregen, maar niet wilt versturen.
Zo heet die buyer protect service van Marktplaats. Beetje paypal achtige oplossing. Dat de verkoper het geld pas krijgt na levering.

Dus een 'gelijk oversteken' in de letterlijke zin van het woord is niet mogelijk in dit geval, en dus biedt Marktplaats sinds enige tijd zo'n gevalletje: koper betaald. Geld in bewaring bij MP, melding aan verkoper dat er betaald is, verkoper verstuurd, bewijs bewaren/aanleveren van verzending, bevestiging door koper dat het is aangekomen, geld wordt uitgekeerd. Zoiets.

TS moet inderdaad ook gewoon gaan verzenden en aangetekend doen of zo als ie het echt niet vertrouwd. Wat @wouter3, @Hackus en anderen al zeggen. TS mag ook wel eens wat verduidelijken wat ie nu precies aan antwoorden verwacht of waar hij nu echt aan twijfelt of voor vreest.

Ik heb dit weekend ook wat verkocht en had ook een raar gevoel. Bleek dat ik al een tijdje niet had gegeten... :+

[ Voor 47% gewijzigd door Jivebunny op 28-11-2018 17:45 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
GoT schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:29:
Gelijk oversteken is tevens de naam van een Marktplaats-dienst waarbij de koper betaalt middels iDeal aan een derde partij. De verkopende partij weet dat het geld bij deze derde partij ligt en verstuurt zijn product.
De verkopende partij ontvangt zijn geld pas van de derde partij wanneer de kopende partij aangeeft het pakket te hebben ontvangen.
Eens, ik snap het probleem ook niet helemaal. Wat voelt er raar, @Evertt? Dat hij niet reageert? Nouja, hij heeft betaald en jij hebt de gegevens toch die je nodig hebt? Ik zou ook niet meer de Marktplaats-app openen totdat ik mijn pakketje binnen heb, en het gros van Marktplaats doet dat ook daarna niet (mijn frustraties over handelen op marktplaats zal ik voor me laten)

Marktplaats-notificaties komen bij mij ook niet helemaal lekker door altijd, en de discussie over leesbevestigingen heb ik in de Marktplaats-app nooit begrepen :+ volgens mij klopt dat nooit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:11
Jij moet het pakketje gewoon opsturen naar het adres wat hij heeft opgegeven (met track en trace), veel makkelijker gaat het niet worden lijkt me. Tegenwoordig lijken de eenvoudigste dingen toch te moeilijk. Je hebt in feite alles wat je nodig hebt en dat hij niet reageert is dat niet jouw probleem, maar zijn probleem.
LankHoar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:54:
Ten eerste zou ik als verkoper nooit gebruik van maken van gelijk oversteken. Het heeft exact 0 voordelen voor je, en alleen mogelijke nadelen.

Verder zou ik in dit geval nog niets versturen. Afhankelijk van de tijdslijn zou ik nog even afwachten tot je wel wat hoort. Wat ook belangrijk is, wat zijn je vragen? Indien koper betaald heeft en NAW-gegevens heeft doorgegeven, dan kan het toch gewoon op de post? Enfin, niet reageren is alsnog vreemd natuurlijk, en in dit geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Je zou nog kunnen stellen dat je binnen X dagen antwoord wilt op je vragen en anders een andere koper zoekt. Of indien je het echt niet vertrouwd, sowieso de transactie al afbreken.

En de volgende keer geen gelijk oversteken "service" meer gebruiken :+
Geen voordeel? Je kan hiermee toch laten zien dat je niet van plan bent om iemand op te lichten. Als iemand dat niet wil, dan zet ik direct mijn vraagtekens bij de verkoper. Ik heb zelf al verschillende kopers gehad die hier gebruik van hebben gemaakt en dat is elke keer uitermate goed verlopen.

[ Voor 106% gewijzigd door NotSoSteady op 28-11-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VapingQueen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:57:
[...]

Dit was dan ook sarcastisch bedoeld ;)
Oke, een gevalletje https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Poe dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ben nu wel benieuwd wat de vragen zijn die je nog aan de koper had en of deze relevant zijn voor het verder afhandelen van de koop. Zo niet dan zie ik eigenlijk het probleem niet.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 13:00
TS reageert niet meer... ik vertrouw het niet hoor ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
De toevoeging TNV kan zijn omdat hij /zij het op zijn werk aan laat komen. Het adres zou je op Google streetvieuw kunnen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Waarom zouden mensen marktplaats vertrouwen met dat "gelijk oversteken"? Als het er uiteindelijk op neer komt, houden ze het geld vast, of gaan ze eigen rechter spelen en het geld aan een willekeurig persoon geven o.b.v. "bewijs".

Als ik iets verkoop, accepteer ik niets anders dan geld op mijn rekening (vooraf) of contant geld in handen (vooraf), en bij contant geld wil ik een ID kaart zien ter controle van je identiteit (voor het geval dat er wat mis is met het geld).

Iets teveel gezeik gehad met verkoop van dingen :) Paypal en marktplaats "kopersbescherming" biedt geen bescherming voor beide partijen. Het voegt alleen maar een 3e partij toe die ook niet te vertrouwen is

[ Voor 55% gewijzigd door Gamebuster op 28-11-2018 22:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 15:33
De tnv komt misschien omdat het naar zijn werk of iets dergelijks gestuurd wordt omdat hij zelf een weekje met vakantie is, en hij daarom ook zijn e-mail niet heeft beantwoord. Vervolgens komt hij maandag terug van vakantie, geen pakketje bij de receptie. 'Potjandoedels!!!' Vervolgens stormt hij boos naar zijn PC om op Tweakers een topic te maken over een eikel die zijn pakketje ondanks correcte betaling nog niet heeft verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 09:16
Kan ook zijn dat de koper niet 24/7 aan het internet hangt. Genoeg verkocht aan mensen die iets vragen, en dan weken offline zijn, en vervolgens toch antwoorden. Als de koper denkt "betaald, pakketje komt dus" is er voor de koper geen reden meer om op Marktplaats in te loggen.

Tenzij je natuurlijk activiteit ziet (bericht ontvangen/gelezen, advertenties bijgeplaatst). Dan is iemand dus wel online, en reageert bewust niet op jouw berichten. Alleen dan zou ik er bedenkingen bij hebben.

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04 19:12
Het is mij überhaupt niet duidelijk wie de koper en verkoper is. TS zegt iets te hebben verkocht, maar ook dat de verkoper (hijzelf?) niet meer reageert. Verder heeft de verkoper het gelijk oversteken betaald. Eeeeeh...

Wie is de verkoper?

Wie heeft het gelijk oversteken betaald?

Wat is het probleem?

Beetje duidelijkheid lijkt me handig : )

&

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chntl321
  • Laatst online: 06-07-2023
Ts reageert niet meer, misschien heeft ie niet eerst goed links en rechts gekeken bij het oversteken, maar deed ie gelijk oversteken 😂

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Whaam

Meer beter

TS heeft iets verkocht via marktplaats, maar TS reageert niet meer op onze vragen.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 13:00
@Evertt leef je nog? Of is de koper je op komen zoeken omdat je niks opstuurde? :D

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de koper heeft toch betaald ? hij heeft zijn plicht gedaan, nu jij nog. zo simpel is het. je hoort het pakketje op te sturen. of hij reageert of niet, is zijn probleem.

tip: vermijdt gelijk oversteken.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Hier mag een slotje op alles is goed afgelopen.

Gelijk oversteken ga ik niet meer gebruiken en alleen ophalen in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Evertt schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:19:
Hier mag een slotje op alles is goed afgelopen.

Gelijk oversteken ga ik niet meer gebruiken en alleen ophalen in het vervolg.
Fijn dat het is opgelost, alleen betekent een oplossing niet gelijk dat het topic op slot hoeft. Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde hiervoor.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1