Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik heb sinds een paar weken een Ring videodeurbel (eerste model, nieuw uit doos) en deze netjes aangesloten op mijn bestaande beltrafo (Schupa NTR100) met een ouderwetse "rinkelbel"

De bel wordt dus ook opgeladen via de trafo.

In het begin werkte dit allemaal prima (videokwaliteit valt een beetje tegen, maar ja), maar nu heb ik sinds een week wel wat problemen.

-Als er gebeld wordt komt er GEEN signaal op de app en wordt er ook NIET geregistreerd dat er gebeld is.
-Motion detection daarentegen werkt uitstekend, de meldingen komen goed door.
-Er zit een flinke lag tussen beeld en geluid. Het geluid op de beelden loopt enkele seconden achter

En vanaf vandaag wordt de bel niet meer opgeladen. Waar hij eerst aan gaf "hardwired" aangesloten te zijn geeft hij nu aan op de batterij te werken. Ook de fysieke bel gaat niet meer over.

Is mijn trafo wel juist en kan deze de problemen veroorzaken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ysiPKGXIT5e4zM2AVcA9HPZ0/thumb.png

Ik heb NIETS gewijzigd aan de installatie.

Voor de goede orde, hij heeft het wel een 2 weken goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:29
Ik kan niet echt zien of vinden of de NTR 100 wisselstroom levert.
Ik neem verder aan dat je 8V aangesloten hebt? Dat is het minimum wisselstroom-voltage (AC) waarop de Ring kan werken,die werkt op 8-24V AC.
Trafo`s voor de Ring hebben dan ook meestal 12-24V AC 1A output.
Is je Ring ver van de trafo, lange bedrading? Een half Ampere is niet zoveel en op afstand met te dunne draadjes kan je verliezen hebben waardoor de spanning net te laag wordt.
Heb je de diode gebruikt? (alleen voor digitale bellen, meestal met melodietjes, maar niet voor mechanische tringg of dingdong-bellen)

Je lag kan aan je Wifi liggen, heb je genoeg ontvangst van je router buiten?

2 weken lijkt me batterijgebruik, die zou dan nu leeg zijn als die niet (goed) opgeladen wordt.
Je gewone bel doet het ook niet zeg je , heb je gemeten of je trafo niet doorgepiept is, of je gewone bel kortgesloten is/ is blijven hangen? Geeft deze 8V? Aardlek of groep niet afgeschakeld?

Je weet dat zo`n beltrafo tot wel 100 kWh per jaar gebruikt? Ongebruikt, alleen aangesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 27-11-2018 21:58 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Teijgetje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:35:
Ik kan niet echt zien of vinden of de NTR 100 wisselstroom levert.
Ik neem verder aan dat je 8V aangesloten hebt? Dat is het minimum wisselstroom-voltage (AC) waarop de Ring kan werken,die werkt op 8-24V AC.
Trafo`s voor de Ring hebben dan ook meestal 12-24V AC 1A output.
Is je Ring ver van de trafo, lange bedrading? Een half Ampere is niet zoveel en op afstand met te dunne draadjes kan je verliezen hebben waardoor de spanning net te laag wordt.
Heb je de diode gebruikt? (alleen voor digitale bellen, meestal met melodietjes, maar niet voor mechanische tringg of dingdong-bellen)

Je lag kan aan je Wifi liggen, heb je genoeg ontvangst van je router buiten?

2 weken lijkt me batterijgebruik, die zou dan nu leeg zijn als die niet (goed) opgeladen wordt.
Je gewone bel doet het ook niet zeg je , heb je gemeten of je trafo niet doorgepiept is, of je gewone bel kortgesloten is/ is blijven hangen? Geeft deze 8V? Aardlek of groep niet afgeschakeld?

Je weet dat zo`n beltrafo tot wel 100 kWh per jaar gebruikt? Ongebruikt, alleen aangesloten.
De Ring heeft wel goed gewerkt op de Trafo, Als ik naar de Health keek in de app dan gaf hij aan "hardwired"en dat is laden via de trafo. Aan die trafo valt verder weinig in te stellen, volgens mij is het aan en uit (zie foto). Nu geeft hij aan dat hij op Battery werkt.

De afstand tussen ring en trafo zal ongeveer 1,5 meter zijn. De afstand tussen router (Ziggo connect box) en Ring is ook maar een meter met een stenen muur ertussen. De Ring geeft ook aan dat het signaal goed is. Batterij staat ook op 99 % dus zelfs al laadt de trafo niet bij dan mag dat het probleem niet zijn.

Afgelopen zaterdag heb ik ook al zitten chatten met de Amerikaanse helpdesk die wat instellingen aangepast heeft waarna het weer even goed leek te gaan.

Nu worden bellers echter weer niet geregistreerd en het rare is dat ze ook niet als Motion worden gezien, dus ik zie degene die aan gaat bellen ook niet aan komen lopen. Iedere voorbijganger wordt wel geregistreerd.

Zit weinig ander op dan vanmiddag maar eens weer met de helpdesk contact op te nemen. Wellicht is deze gewoon defect.

Ik wilde graag wel een bevestiging dat de trafo afdoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Kleine update,

Heb vandaag de Ring retour gestuurd aangezien ook een borgschroef doordraaide en daardoor niet meer te demonteren was.

Hoop/verwacht een credit te krijgen en ga dan wellicht voor een Ring 2

Mag een slotje op.

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
Noppesnada schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:49:

En vanaf vandaag wordt de bel niet meer opgeladen. Waar hij eerst aan gaf "hardwired" aangesloten te zijn geeft hij nu aan op de batterij te werken. Ook de fysieke bel gaat niet meer over.

Is mijn trafo wel juist en kan deze de problemen veroorzaken ?

[Afbeelding]

Ik heb NIETS gewijzigd aan de installatie.

Voor de goede orde, hij heeft het wel een 2 weken goed gedaan.
Het probleem van niet meer opladen en "not hardwired" kreeg ik ook na ongeveer anderhalf jaar sinds de installatie. Na veel zoeken en frustratie bleek het uiteindelijk gewoon te liggen aan het contact tussen de bel en de grondplaat. De contactveren op de bel heb ik voorzichtig wat verder naar buiten gebogen en alles werkt weer zoals het hoort.

• Noppesnada
Hallo Jan Dee,

Helaas was dat niet het enige probleem wat zich bij mij voor deed. Ook bellers werden niet geregistreerd, er zat veel lag tussen beeld en geluid, de weergave vond ik erg blokkerig/streperig, kortom meerdere redenen om hem retour te sturen.

Wellicht had ik een "maandagochtend-model"

Ik wacht de retour even af en zie dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic1980
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-08-2021
Jan Dee schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:25:
[...]

Het probleem van niet meer opladen en "not hardwired" kreeg ik ook na ongeveer anderhalf jaar sinds de installatie. Na veel zoeken en frustratie bleek het uiteindelijk gewoon te liggen aan het contact tussen de bel en de grondplaat. De contactveren op de bel heb ik voorzichtig wat verder naar buiten gebogen en alles werkt weer zoals het hoort.
Hoi Jan,

Kan je dat nog even iets duidelijker toelichten? Ik heb exact hetzelfde probleem nu. Heb draadjes doorgemeten en zit keurig 12v op. Deze draadjes schroef ik dus op de schroeven achterop de ring2. Maar blijft op batterij staan...
Bedoel je met grondplaat de plaat van de achterkant van de ring2 zelf?
Hoor graag van je!

Gr, Roderic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Ik heb ook de deurbel ring pro gekocht.
Ik ben al dagen bezig. Maar het blijkt dat dit huis geen beltrafo heeft om aan te sluiten.
Weet iemand ook hoe ik hem dan moet aansluiten zonder beltrafo?

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:33:
Hoi...

Ik heb ook de deurbel ring pro gekocht.
Ik ben al dagen bezig. Maar het blijkt dat dit huis geen beltrafo heeft om aan te sluiten.
Weet iemand ook hoe ik hem dan moet aansluiten zonder beltrafo?

Met vriendelijke groet
Zonder beltrafo hoef je de ring niet aan te sluiten, alleen periodiek opladen middels de bijgeleverde kabel. Dus monteren op de muur, toevoegen in de app en batterijstatus in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
Roderic1980 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Hoi Jan,

Kan je dat nog even iets duidelijker toelichten? Ik heb exact hetzelfde probleem nu. Heb draadjes doorgemeten en zit keurig 12v op. Deze draadjes schroef ik dus op de schroeven achterop de ring2. Maar blijft op batterij staan...
Bedoel je met grondplaat de plaat van de achterkant van de ring2 zelf?
Hoor graag van je!

Gr, Roderic
Het zijn de vier contacten tussen de oranje knop en de usb laadaansluiting. Deze heb ik iets naar buiten gebogen zodat ze beter contact maken met de contacten op de grondplaat. Het gaat om een fractie, dus wel voorzichtig te werk gaan...

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compujunk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-08 01:03
bij mij krijg ik helemaal geen melding hardwired. had er eerst geen bel tussen maar heb nog een oude gevonden en die er tussen gezet maar ook dan werkt hij nog niet. de trafo is er een die ik speciaal voor de ring heb aangeschaft en zou zonder bel er tussen ook moeten werken.

Is er ergens een instelling die je moet doen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Ook vergelijkbare problemen met een ring 1. Aangesloten op bestaande beltrafo. De bel ook gewoon laten zitten, en werkte als een malle. De ring werd keurig opgeladen, als je op de drukker drukte kreeg ik keurig meldingen in de app èn de bel in huis ging ook gewoon, ideale situatie.

Van de een op de andere dag laad de ring opeens niet meer op en gaat de bel in huis ook niet meer wanneer je op de drukker van de ring drukt. Ring eraf, contacten op de grondplaat doorverbinden, en de bel gaat gewoon binnen. Er staat dus gewoon spanning op de contacten. Contacten schoon gemaakt, goed gekeken of ze contact maken, maar werkt allemaal niet.

Contact opgenomen met support van Ring. Eerste een nieuwe grondplaat ontvangen, en uiteindelijk een compleet nieuwe ring, en maakt geen enkel verschil. Uiteindelijk zei support dat het 'a known issue' was en werd veroorzaakt door firmware. Je zou denken dat dat makkelijk op te lossen is dan, maar ondertussen zijn we bijna een jaar verder en is er geen oplossing.

Zelfs vermoed ik dat de 8va trafo aan de lage kant is en het daarom na een firmware update niet lekker meer werkt, want als het koud was liep de batterij, ondanks hardwired aansluiting toch langzaam af. Dus ik denk er aan om toch maar een zwaardere trafo aan te sluiten en dan te hopen dat de bel niet bij de eerste keer bellen doorbrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een Ring2 welke aanvankelijk goed werkte op de aanwezige beltrafo (8V)
Na een paar dagen valt de melding "hard wired" weg een laadt de batterij niet meer op, maar werkt de aanwezige rinkelbel ook niet meer. De witte led lampjes rond de drukknop branden dan ook niet meer.
Als de draadjes van de bel worden kortgesloten werkt de rinkelbel gewoon wel. Toen ik daarna de bel weer aansloot leek hij weer goed te werken. Batterij laadde op, witte ledlampjes brandden weer en aanduiding "hard wired" was ook weer terug. Na een paar dagen kwam het probleem echter weer terug, naar mijn idee niet lang nadat de batterij weer 100% opgeladen was, maar dat kan toeval zijn.
Ik las dat dit soort problemen al eerder gesignaleerd is, maar een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKaarls
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2021
Een klein jaar geleden hebben wij de Ring doorbell 2 gekocht. Afgelopen maand constateerden wij dat live view moeilijk te bereiken was. Via wifi ging het nog maar was hopeloos via 4G. Nu blijkt dat ondanks de melding bekabeld de accu leeg loopt. Ik heb een adapter van 18 volt waar hij het in het begin de accu op niveau hield maar nu niet meer. Adapter doorgemeten en er was niets mis mee. Nu toch maar 12 volt adapter gebruikt maar zonder resultaat. Hij geeft bekabeld aan en de accu loopt leeg. Ik krijg gewoon de melding dat de accu opgeladen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:10
PeterKaarls schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:36:
Een klein jaar geleden hebben wij de Ring doorbell 2 gekocht. Afgelopen maand constateerden wij dat live view moeilijk te bereiken was. Via wifi ging het nog maar was hopeloos via 4G. Nu blijkt dat ondanks de melding bekabeld de accu leeg loopt. Ik heb een adapter van 18 volt waar hij het in het begin de accu op niveau hield maar nu niet meer. Adapter doorgemeten en er was niets mis mee. Nu toch maar 12 volt adapter gebruikt maar zonder resultaat. Hij geeft bekabeld aan en de accu loopt leeg. Ik krijg gewoon de melding dat de accu opgeladen moet worden.
Het is wat laat, maar ik las dit draadje nu net pas, ook wij hadden jouw probleem, al viel bij ons herhaaldelijk het Bekabeld Aangesloten weg, maar ook als ie dat zag laad de accu niet op.
Dit was de tweede Ring met dit probleem, de Ring 2 btw.
Na veel vijven en zessen met de hulpdesk kwam met met de volgende mededeling: De Ring (met accu) is niet bedoeld om continue aan een trafo te hangen, daar gaat iets van kapot..
WTF dat staat helemaal nergens!
Uitgelegd dat door mijn Parkinson het los en vastdraaien van de schroefjes om de accu op te kunnen laden een onmogelijkheid was, of in het beste geval een uren durende exercitie..
Ik kreeg toen voor een kleine meerprijs de Ring Pro thuisgestuurd, moest alleen wel de Trafo vernieuwen, en de monteur melde dat de trafo die Ring bijleverd (bij de Pro althans) geen lang leven beschoren is. Een betere gekocht (dat waren de kosten ook niet echt).
Maar goed, waar het op neerkomt is dat de Ring, Ring 2, Ring 3 geen van alle continue aan de trafo mogen hangen, fijn dat ze dat ook (niet) duidelijk maken in de handleiding oid.

Succes ermee!

PS mocht de Pro de geest geven, dan ga ik voor een ander merk, ik heb het wel gehad met Ring zo langzaamaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minzebroersma
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09-2024
Nou herkenbaar probleem. Mijn bel gaat ook niet meer over en het ring 2 apparaat laadt niet meer op.
Dus ze gaan kapot, terwijl je gewoon zoals aangegeven op de plaats van de oude deurbelknop in serie met de bestaande bel het ring device monteert. Wat een afgang, iets voor Kieskeurig?

Ik had in het begin het idee dat er een slecht contact was ontstaan, maar de bestaande installatie belde gewoon als je de twee draden naar het ring device in contact bracht. Na demonteren en weer monteren van de Ring 2 en na een paar ferme tikken heeft het ring device het nog een paar weken weer gedaan en daarna was het voorgoed afgelopen en werkte hij nog alleen op de accu.
Dus het is iets dat mogelijk niet tegen de belstroom of de inductie pieken die daarbij optreden is opgewassen.
Maar aangezien hij het toch weer even deed na wat gemorrel, denk ik eerder aan contacten (micro relais) die verbrand zijn of zo.

Ik heb mijn oude belschakelaar er weer op zitten die het al 25 jaar goed deed.
Het heeft ook een lampje en een verlicht randje :*)

Voor de rest was ik ook niet zo tevreden met het ring device, het duurt allemaal wat te lang voordat de app. is opgestart en je kunt reageren, zeker als je gewone bel het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richarde79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Wie zou mij kunnen helpen met onderstaande vraag:
Ik heb een trafo en een ring bel met specs. Gaat dit met elkaar werken of blaas ik de boel op als ik dit zo installeer? Heb ik een andere track nodig? Zelf nl geen verstand van ampere volt etc. Dank alvast voor degene die mij hierbij adviseren man.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j44GdzUmx0Wcl2dvekxRwGec1Hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gqTfJtDbJpoAfzCmSN1Ezd6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb6OtlFpgOn59NWgjSEcilO7z50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnsnVg1CpjISP8Xhkw7dgZtm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1