Ik heb een nieuw huis gekocht, deze gaan in januari gebouwd worden. Nu heb ik in m'n huidige huis een paar lampen geautomatiseerd, combinatie van yeelight, sonoff relays en led strip. Deze worden aangestuurd vanuit Home Assistant. Onlangs ook een paar shelly devices gekocht (erg veelbelovend).
Nu ben ik dus aan het kijken naar oplossing om het nieuwe huis een beetje slim te maken, ivm geld en WAF is het helaas maar een 'beetje'. Ik wil minstens alle lampen op de begane grond zonder bediening laten werken, en eventueel ook (of in de toekomst) de vloerverwarming regelen.
Ik twijfel nu voornamelijk tussen 2 opties, KNX of Loxone. Het liefst zou ik geen speciale component willen inbouwen zoals een lamp van Loxone, die zijn namelijk knetter duur en kan denk ik ook goedkoper. Liever bestuur ik vanuit de meterkast een relay en dan dus gewoon een aantal lampen aan het plafond.
Als soort van fallback is een paar Shelly 4 Pro's ook een optie, icm Home Assistant.
Graag jullie advies.
Hebben jullie ook voorbeelden van een loxone setup in nederlands of engels gedocumenteerd
?
Naast het forum heb ik onderstaande pagina's gelezen / onderzocht:
reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken
Femme's Storblog: Smarthome kooptips voor de doe-het-zelver
Loxone bedrade en draadloze smarthomes
Nu ben ik dus aan het kijken naar oplossing om het nieuwe huis een beetje slim te maken, ivm geld en WAF is het helaas maar een 'beetje'. Ik wil minstens alle lampen op de begane grond zonder bediening laten werken, en eventueel ook (of in de toekomst) de vloerverwarming regelen.
Ik twijfel nu voornamelijk tussen 2 opties, KNX of Loxone. Het liefst zou ik geen speciale component willen inbouwen zoals een lamp van Loxone, die zijn namelijk knetter duur en kan denk ik ook goedkoper. Liever bestuur ik vanuit de meterkast een relay en dan dus gewoon een aantal lampen aan het plafond.
Als soort van fallback is een paar Shelly 4 Pro's ook een optie, icm Home Assistant.
Graag jullie advies.
Hebben jullie ook voorbeelden van een loxone setup in nederlands of engels gedocumenteerd

Naast het forum heb ik onderstaande pagina's gelezen / onderzocht:
reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken
Femme's Storblog: Smarthome kooptips voor de doe-het-zelver
Loxone bedrade en draadloze smarthomes
[ Voor 16% gewijzigd door nickoooname op 27-11-2018 20:41 ]