Toon posts:

Afdekbodem keuken - waarvoor is het?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: bij onze keuken van Brugman is een afdekbodem geleverd. De plaat is van hout, maar we hebben geen idee waar deze hoort in onze keuken. Verder is alles geleverd of heeft het een bestemming, In het Duits wordt het een wange genoemd.

Dikte 16mm - hxb 600x400mm. Heeft niet de afmeting van een zijwand! Deze zijn allemaal netjes afgewerkt. Apart geleverd in plastic.

We hebben alles inbouw en een inductie kookplaat, wie o wie weet waarvoor de houten afdekbodem is?

Foto plaatsen lukt niet!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 19:58 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

9 van de 10 keer is dat om een inbouwapparaat "goed" te plaatsen.

Grote gok; op je bestelbon wil alles nog wel eens in volgorde van noteren staan uit de winkel.

En anders zit Brugman op Facebook of morgen vanaf 8:30 weer aan de telefoon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:46
Foto ? Wellicht een verhoging voor de vaatwasser ofzo.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik geen foto uploaden. De plaat is simpel zwart (zelfde kleur als keuken) Een verhoging voor de vaatwasser is niet nodig...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 19:11 ]

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:46
Met bijvoorbeeld www.tinypic.com kan je een foto uploaden. Nu is het een beetje gokwerk voor de tweakers.

Wat maten erbij is ook makkelijk.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Is het niet een afdekplaat om de zijkant van een eiland / rij kastjes netjes af te werken?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

BCC

Waarschijnlijk een wang inderdaad. Deze zit meestal tegen de muur om te zorgen dat je kastje goed open kan of juist aan het eind van de keuken om het mooi tot de grond toe af te werken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
@Nvodiot we hebben geen eiland en de rij kastjes is netjes afgewerkt aan 1 zijde

Afmetingen zijn 16mm dikte - 600x400mm

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In Duitsland is het vrij normaal dat je een keuken plaatst in een woning en daarna weer meeneemt als je weggaat uit die woning (is vaak opbouw i.p.v. inbouw zoals hier), hierdoor is het mogelijk dat de fabrikant standaard extra plaatmateriaal meelevert voor de vloeren, wanden of zijkanten om plaatsing/ verwijdering makkelijk te maken en/of extra ruimte te creëeren voor elektra/waterleidingen die ander niet mogelijk zijn tov inbouw/frezen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:40:
@Nvodiot we hebben geen eiland en de rij kastjes is netjes afgewerkt aan 1 zijde

En de andere kant staat strak tegen de muur toevallig? Dan heb je de plaat om hem aan die kan af te werken waarschijnlijk over.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:52:
[...]

En de andere kant staat strak tegen de muur toevallig? Dan heb je de plaat om hem aan die kan af te werken waarschijnlijk over.
1 kant staat de hoge kast met koelvriescombi (tegen een muur) en aan de andere zijde kastje met nette afwerking

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gezien het formaat valt eigenlijk alles binnen de kastjes af, boven de afzuigkap zou mijn gok zijn.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvWSmaZIEJx1Wmjmufr_9T_JIzVzTFmX7boLlowa7osZbULjIB

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-02 14:10
Ik heb een plaat onder mijn inductiekookplaat zitten om de onderkant af te schermen maar wel te ventileren

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:40:

Een plaat met ongeveer die dimensies hadden wij ook bij een nieuwe keuken: navraag leerde dat het een passtuk was voor de achterzijde van de nis waar de magnetron in stond. Dat hebben wij gewoon open gelaten echter en die plaat hout bewaard tot we verhuisden. Doorgegeven aan de volgende bewoners, die zich nu vast en zeker ook afvragen wat ze er mee moeten.
Puzzling :-))

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12-2025

bartijn2

Fixing the world

Voor op de voorkant van je vaatwasser?
Of wellicht voor bovenop de over, dan heb ik zelf meegemaakt.
Oven stond op de koelkast en na het plaatsen van de oven werd deze afgedekt met een plaat.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 15:13
Eens vragen aan de leverancier is nog niet bij jou opgekomen?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:26

Reinier

\o/

sbruynis schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:34:
Ik heb een plaat onder mijn inductiekookplaat zitten om de onderkant af te schermen maar wel te ventileren
Zoiets zal het zijn. Zat bij mijn Duitse keuken ook (maar dan van metaal). Ik geloof dat die in DE verplicht is onder een inductieplaat en in NL niet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:52
Zonder foto's en/of plaatjes van de keuken en de reactie van Brugman wordt dit een soort raadtopic. @Verwijderd je verlangt iets van ons, dan mogen wij toch ook verlangen dat het probleem duidelijk omschreven wordt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:44
cadsite schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:18:
Eens vragen aan de leverancier is nog niet bij jou opgekomen?
Zo werkt dat toch tegenwoordig, eerst alles op internet gooien en dan pas nadenken wat logisch is.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 20:07

Ligone

Moeha!

Past die niet "op" de vloerplaat onder de spoelbak? Meer en meer zie ik keukens die daar een extra plaat hebben om de kast te beschermen voor eventuele lekkages. Meestal is die in metaal maar misschien is de uwe een watervaste die je dan beneden legt en afkit rondom.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:52
Denk eerder voor een inbouwafzuigkap. Die hebben nog weleens een paneel om het motoriek e.d. te verbergen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wel een beetje onbevredigend dat we nog niet weten wie er gewonnen heeft met raden :p
Pagina: 1