Geluidsisolatie tegen buren zonder te verbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-10 11:44
Mijn vraag
Om het geluid van de buren af wat te beperken ben ik op zoek naar iets dat ik aan de muur kan hangen. Ik heb gelezen dat er een hoop materiaal tegen de overlast gebruikt kan worden maar hiervoor word meestal gekeken naar muur isolatie of tussenwanden. Voor mij zijn dit geen opties dus ik vroeg mij af wat ik hier het beste voor kon kiezen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niks aangeschaft maar ik zat wel al een tijdje te kijken naar noppenschuim van amazon.de maar volgens sommige Tweakers zitten hier ernstige brandbare varianten tussen. Het gaat overigens om een muur zonder behang.

Ik ben zelf niet echt fan van de kleuren maar deze variant zou compleet zwart niet mis zijn
https://www.amazon.de/Sup...keywords=geluids+isolatie

Als ik andere posts lees lijkt het dat dit stof vooral gebruikt word voor koffers
https://www.amazon.de/Nop...keywords=geluids+isolatie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Hier zijn al heel veel topics over volgeschreven. De platen waarnaar je linkt zijn bedoeld voor demping van geluid binnen de ruimte. En zal nagenoeg niks doen aan (laagferquent) geluid wat van de buren afkomt. Daarvoor moet je idd een voorzetwand voor maken, maar eigenlijk een box-in-box constructie van de ruimte van maken zodat de geleiding onderbroken wordt. Dat is dus allemaal enorm ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 11:28
Zoals Jag terecht aangeeft kun je niet iets op jouw muren plakken om de doorgave van geluid van jouw buren te beperken. Iets op jouw muren plakken zal hoogstens zorgen voor het dempen van de akoestiek (galm) binnen de ruimte, maar zal nooit het geluid van de buren dempen.

Overigens alternatief voor het bouwen van een geïsoleerde doos is natuurlijk gewoon aanpakken bij de bron; heb je de kwestie al met de herrieschoppers besproken? :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Jag schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:03:
Hier zijn al heel veel topics over volgeschreven. De platen waarnaar je linkt zijn bedoeld voor demping van geluid binnen de ruimte. En zal nagenoeg niks doen aan (laagferquent) geluid wat van de buren afkomt. Daarvoor moet je idd een voorzetwand voor maken, maar eigenlijk een box-in-box constructie van de ruimte van maken zodat de geleiding onderbroken wordt. Dat is dus allemaal enorm ingrijpend.
Ik heb inderdaad al een paar topics gevonden tijdens mijn zoektocht (waar de wanden en noppenschuim werd genoemt) maar wist niet dat je met andere maatregels niet het geluid van de buren kan dempen. Erg jammer dan. Bedankt voor de uitleg.
Benedykt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:35:
Zoals Jag terecht aangeeft kun je niet iets op jouw muren plakken om de doorgave van geluid van jouw buren te beperken. Iets op jouw muren plakken zal hoogstens zorgen voor het dempen van de akoestiek (galm) binnen de ruimte, maar zal nooit het geluid van de buren dempen.

Overigens alternatief voor het bouwen van een geïsoleerde doos is natuurlijk gewoon aanpakken bij de bron; heb je de kwestie al met de herrieschoppers besproken? :)
De buren wonen er nog niet maar ik heb in het verleden wel vaker de buren door de muur gehoort, in de avond hoor je zelfs genies wat ik hardstikke irritant vind. Dan maar afwachten misschien dat hun zelf ook wat tegen de muur zetten met geluk.

[ Voor 34% gewijzigd door Khalon op 27-11-2018 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Een zwevende wand werkt het beste.
Een leuk project zie je hier:
https://www.klusidee.nl/F...nd-ivm-geluid-t17602.html

Zoek op zwevende wand - geluidsisolatie en je zal genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:37
Overleg dan met de buren om samen wat te doen.... Heb je het van 2 kanten aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Wat voor soort woning gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Een ruitjes huis met een gedeelde wand van de slaapkamers. Het bouwjaar is 1950.

[ Voor 14% gewijzigd door Khalon op 27-11-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beide goede ondervloer onder de vloerbedekking. weet niet op welke stand je leeft met de buren, maar wandje gipsplaten met polystyreen platen er achter zou ik aan denken. of denk je zelf aan een wandkleed ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Hackus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:51:
beide goede ondervloer onder de vloerbedekking. weet niet op welke stand je leeft met de buren, maar wandje gipsplaten met polystyreen platen er achter zou ik aan denken. of denk je zelf aan een wandkleed ?
Ah dat ben ik vergeten te melden in de originele post, de buren wonen er op dit moment nog niet en er word op dit moment gerenouveert. De vorige buren waren extreem rustig dus vandaar dat ik toch iets zoek.

Een wandkleed zou een optie zijn ook al weet ik niet exact hoeveel dat nou geluid doet dempen, het is in ieder geval een mooie oplossing..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Tsja jaren 50, waarschijnlijk qua constructie al niet denderend, maar als je echt mensen hoort niezen dan zou ik het toch vooral zoeken in luchtlekken; kieren, naden, scheuren etc. Een wandkleed ophangen gaat natuurlijk nooit enig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En waarom is een voorzetwand eigenlijk geen optie? Dat soort materiaal kost niet de hoofdprijs en heel moeilijk is dat allemaal ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik woon in een huis uit 1952 dus qua bouwmateriaal is het denk ik hetzelfde. Ik heb ook een voorzetwand geplaatst omdat mijn bovenburen een tv aan de muur hebben geplaatst en het contactgeluid is daardoor extra en mijn buren hoorde ik af en toe. Door deze voorzetwand ben ik het geluid kwijt. Het is de beste en snelste oplossing. Daarnaast isoleert het ook nog.

Ik vind het niet de mooiste oplossing met de gipsenplaten maar wel de beste oplossing zo want dit is een huurwoning.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1