Ervaringen met Quality Assurance Program?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 11:52
Dag Tweakers,

Mijn Macbook Pro early 2015 is een van de modellen die het coatingprobleem bij het scherm heeft. Het werd steeds erger, en kan het nog tot 2019 kosteloos laten vervangen volgens Apple zelf.

Nu ben ik gisteren dus langs de Amac geweest om hem daar in te leveren, en de jongen bij wie ik hem inleverde zei meteen al dat er waarschijnlijk wel kosten aan vast zitten. Ik was daar natuurlijk niet blij mee, maar hij gaf aan dat het nou eenmaal zo werkt.

- 75 euro onderzoekskosten (terwijl hij na 2 seconden al oordeelde dat het inderdaad duidelijk het coatingprobleem was)
- Verdere kosten voor het oplossen van cosmetische schade, er zitten namelijk een paar krassen op de onderkant van de body en heeft een hoekje van de body wat geschuurde schade.

Ik gaf aan dat ik echt alleen het scherm dat onder het Quality Assurance Program valt, wil laten vervangen. Dat was niet mogelijk. Dat is toch enorm scheef? Ik liet hem daarom mijn mailcontact zien die ik eerder met Apple Support heb gehad die me verzekerden dat het gratis zou zijn tot oktober 2019 (4 jaar na aanschaf), echter kon hij daar zelf (begrijpelijk) niks aan veranderen.

Ik heb hem toch maar ingeleverd, omdat ik voor mijn studie als mijn werk een perfect werkend scherm nodig heb.

Wat zijn jullie ervaringen met de reparatieprocedure, zeker als je recht hebt op een gratis reparatie?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis de Vries op 27-11-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:02
Ben je naar een echte Apple Store (in Amsterdam, Den Haag en Haarlem) of naar een Premium Reseller geweest? Ik gok een reseller, aangezien Apple geen onderzoekskosten rekent bij de Genius Bar. Je kunt altijd beter naar de Genius Bar in een echte Store gaan, daar is vaak meer mogelijk dan bij een winkel als AMac bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
MelvinW schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:49:
Ben je naar een echte Apple Store (in Amsterdam, Den Haag en Haarlem) of naar een Premium Reseller geweest? Ik gok een reseller, aangezien Apple geen onderzoekskosten rekent bij de Genius Bar. Je kunt altijd beter naar de Genius Bar in een echte Store gaan, daar is vaak meer mogelijk dan bij een winkel als AMac bijvoorbeeld.
Fuck, ja een Amac vestiging in Groningen inderdaad, ik wist niet dat er verschillen tussen de echte Stores en Premium Resellers waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:02
Dennis de Vries schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:52:
[...]

Fuck, ja een Amac vestiging in Groningen inderdaad, ik wist niet dat er verschillen tussen de echte Stores en Premium Resellers waren.
Dat verklaart al een hoop. De Genius Bar in officiële Apple Stores onderzoeken het probleem altijd gratis en als er wel kosten aan reparatie verbonden zitten, dan krijg je eerst een belletje of je daarmee akkoord gaat. Zo niet, dan kost het je niks en krijg je de MacBook gewoon terug.

Bij AMac werkt het helaas anders en zij mogen gewoon onderzoekskosten vragen. Het is daarom altijd verstandiger om direct naar Apple te gaan.

Ik zou in dit geval even afwachten wat de kosten van de reparatie zullen zijn. Kosten voor cosmetische schade klinkt als onzin. Zolang het de werking van het apparaat niet beïnvloed of een reparatie verhindert, dan maken een paar deukjes of krasjes echt niets uit. Klinkt alsof je een medewerker hebt gehad die er niets van weet.

Uiteindelijk is het Apple die bepaald of het probleem onder het reparatieprogramma valt. Het zou dus in principie goed moeten komen. Even afwachten en hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Bedankt voor je uitleg! Aan je signature te zien heb jij er wel verstand van, dus ik hoop op het beste. Volgende keer ga ik naar een echte Apple Store, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 09:13
Is waarschijnlijk een medewerker geweest met wat minder ervaring. Standaard hanteert amac een onderzoeksfee, echter wanneer het om een recall (garantie) gaat dan vervallen die onderzoekskosten. Of ze moeten recentelijk wijziging gedaan hebben maar daar ga ik niet vanuit.

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 18:44
houd er wel rekening mee, dat wanneer er verder cosmetische schade aanwezig is, Apple en of premium reseller dan vaak de beschadigde onderdelen "moet" vervangen..

Dit zijn helaas nou eenmaal de regels van Apple, ze willen altijd een mooi product achterlaten bij de klant.
Denk bijv. aan schade aan de behuizing etc.
Dit kan je natuurlijk allemaal bespreken met Apple, als dit aan de orde is...

Er zijn wel verhalen, dat mensen welke bij een Apple winkel ze soms, deze beschadigde onderdelen dan gratis ook vervangen krijgen.
Echter zijn dit bepaalde gevallen, ik weet niet waarom apple dit soms wel en soms niet zonder kosten vervangt voor de klant..

[ Voor 10% gewijzigd door FlorisVN op 29-11-2018 17:30 ]

Pagina: 1