Beste tweakers,
Met onze organisatie (50 werknemers) gaan we binnen een half jaar verhuizen.
Ik ben momenteel bezig een nieuw netwerk uit te denken in samenspraak met onze IT afdeling.
Ik ben zelf CCNA R&S maar mis toch wat large scale ervaring.
Initieel was er gepland om HP/Aruba 2920 switchen te gebruiken in een flat design. Echter gaan we ongeveer 10 switchen nodig hebben (450 endpoints) en zijn deze maar per 4 te stacken. Is stacken anno 2018 nog best practice?
Ik zou persoonlijk liever een two-tier design gebruiken, access en core layer, waarbij de L2 access switchen via een 10GIG uplink aan beide core switchen hangen.
Core switchen zouden dan via 2 x 40G met elkaar verbonden kunnen worden.
In ons netwerk zullen naast een hoop office gebruikers ook permanent een 20 tal multicast streams aanwezig zijn (800mbps per stuk)
Er zullen een 10 tal VLAN's gedefinieerd worden.
Welke topologie zouden jullie gebruiken?
Alvast bedankt voor het meedenken
Met onze organisatie (50 werknemers) gaan we binnen een half jaar verhuizen.
Ik ben momenteel bezig een nieuw netwerk uit te denken in samenspraak met onze IT afdeling.
Ik ben zelf CCNA R&S maar mis toch wat large scale ervaring.
Initieel was er gepland om HP/Aruba 2920 switchen te gebruiken in een flat design. Echter gaan we ongeveer 10 switchen nodig hebben (450 endpoints) en zijn deze maar per 4 te stacken. Is stacken anno 2018 nog best practice?
Ik zou persoonlijk liever een two-tier design gebruiken, access en core layer, waarbij de L2 access switchen via een 10GIG uplink aan beide core switchen hangen.
Core switchen zouden dan via 2 x 40G met elkaar verbonden kunnen worden.
In ons netwerk zullen naast een hoop office gebruikers ook permanent een 20 tal multicast streams aanwezig zijn (800mbps per stuk)
Er zullen een 10 tal VLAN's gedefinieerd worden.
Welke topologie zouden jullie gebruiken?
Alvast bedankt voor het meedenken