Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-01 16:49
Ik zoek een?
smartphone om cadeau te geven met een (heel) goede main camera voor vnl foodfotografie bij veel en weinig licht

Wat is je budget?
€400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
normale gebruik: Gmail, FB, WA, Pinterest, Instagram, browsen,
specifiek foodfotografie bij wisselende lichtomstandigheden, omdat ik niet altijd de DSLR en softboxen wil opstellen,
goede batterij, vingeradruksensor

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 7 plus, Nokia 7.1, Galaxy A8 (2018) en Galaxy S8

Welke vragen heb je hier nog over?
Vroeger was ik zeker altijd tevreden van Nokia omwille van de bouwkwaliteit, en bleef ik weg van Samsung omwille van de drukke/trage skin, maar na het lezen van reviews lijkt dit laatste probleem grondig aangepakt en is de bouwkwaliteit van Samsung denk ik (bijna) gelijk aan Nokia.

Het verschil tussen de A8 (goedkoopste) en 7 Plus (duurste) is maar €30 en dus verwaarloosbaar. De S8 staat tijdens de Samsung Blue Week net onder de €400 maar is daarmee nog wel steeds €110 duurder dan de A8.

De camera's heb ik hier al vergeleken. De 7 plus lijkt scherper in low light, maar geeft veel meer ruis dan de Samsungs. De S8 is nog iets beter dan de A8.

[ Voor 10% gewijzigd door Pure GraphX op 27-11-2018 15:26 . Reden: bijkomende info camera compare ]

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:11

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Samsungs hebben een glazen achterkant en de nokia een alu dus nokia doet het beter
Updates zijn nog altijd beter bij nokia
Een S9 is over het budget maar de s8 krijgt nog maar 1.5 jaar updates.
De nokia heeft een grotere batterij.

[ Voor 47% gewijzigd door Ludwig005 op 27-11-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
- glazen achterkant van de S8 heeft dan wel als voordeel dat hij draadloos kan opladen
- Nokia zal inderdaad nog tot Android Q worden bijgewerkt, de beide Samsungs zullen stoppen bij Android P. Maar de S modellen krijgen soms blijkbaar langer dan de aangegeven 3 jaar nog security updates.
- een S9 is inderdaad geen optie en gelet op de minimale upgrade over de S8 ook zijn geld niet waard.
- een grote batterij vertelt maar een deel van het verhaal, een AMOLED scherm is zuiniger (en kleiner dan de 6" Nokia) en de Endurance Rating van GSMArena is voor de A8 zelfs 5u langer dan de 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik denk dat vooral camerakwaliteit het verschil gaat maken voor je keuze.

In mijn ogen zijn de 7.1 en de A8 ook op dat flak midrangers, en zit de s8 een trede hoger.

Ik zou kijken naar reviews of benchmarks van de cameraprestaties van de telefoons.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
3x3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:24:
Ik denk dat vooral camerakwaliteit het verschil gaat maken voor je keuze.

In mijn ogen zijn de 7.1 en de A8 ook op dat flak midrangers, en zit de s8 een trede hoger.

Ik zou kijken naar reviews of benchmarks van de cameraprestaties van de telefoons.
De 2 Nokia's en de A8 zitten inderdaad in elkaars vaarwater, De S8 is merkbaar beter, maar er is nog steeds een (redelijk) prijsverschil, begrijpelijk uiteraard, flagship vs mid range. Is de S8 die meerprijs wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:11

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Kijk eens naar de xiaomi mi A2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
Doe maar niet, niet met de camera die erin zit.
Prima telefoon opzich maar je kan een andere krijgen met een betere camera voor iets meer wat ook makkelijk binnen het budget valt.

Ik zou eerder kijken naar de 2 Nokia's die eerder zijn genoemt

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Bedankt voor de tip. Hier heb ik een camera compare in low light met de Xiaomi erbij. Er is redelijk weinig ruis in het beeld, maar keerzijde hiervan is minder scherpte en contrast dan de A8.
Screenshot: http://prntscr.com/lnnxz5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Met 50 Euro cashback kost de A8 momenteel maar €230 bij verschillende winkels in de pricewatch, een behoorlijk stuk goedkoper dan de andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb je de Samsung Galaxy A7 2018 al overwogen? Ook op dit toestel heeft Samsung, deze week, een cashback van 50 euro. https://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_a7_(2018)-9340.php

[ Voor 27% gewijzigd door Rw9222 op 27-11-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Rw9222 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:26:
Heb je de Samsung Galaxy A7 2018 al overwogen?
- camera duidelijk minder dan A8 en S8 in low light https://m.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone1=9340&idPhone2=8886&idPhone3=8161
Geen USB-C, dus niet compatibel met mijn laders en geen fast charge 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Schaamteloze kopie maar S9 voor 350,-
https://telefoonabonnemen...nt?articles=3517+505+2965

Kosten zijn als volgt:

Galaxy S9: €408
2GB Data: €9
0 Bel/SMS: €2
Aansluitkosten: €30
Cashback: -€100
------------------------------------- +
Totaal: €349

Bij het nemen van een maandelijks opzegbaar abonnement hoef je maar 1x het abonnement te betalen.

De S9+ ligt op de zelfde wijze rond de 470 euro ook geen verkeerde prijs!

[ Voor 11% gewijzigd door Mother_lepard op 28-11-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
@Mother_lepard geldt dat ook voor Belgische klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Ik vrees alleen voor Nederlandse klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ter overweging en om mee te nemen in de maatvoering, de S8 rondom van glas heeft een stevige beschermhoes nodig, de 7+ met alu achterkant heeft dat minder zwaar nodig (alleen glazen voorkant).
Als je in de winkel bent, hoe liggen de toestellen in de hand, zit daar merkbaar verschil in?

Wat stroomverbruik betreft, een Amoled vreet meer bij lichte kleur pagina's (text, websites) maar is zuiniger met donker in verschil met LCD. Dus bij jou gebruik "Gmail, FB, WA, Pinterest, Instagram, browsen" moet je je afvragen of die apps een donkere modus hebben of niet. Ik heb zelf een Samsung Note 8, en als ik die op maximaal helder zet met internetten overdag in de zon zie ik de accu leeglopen, maar lees ik ebooks in de Kindle App in donkere modus (zwart met witte letters), kan ik uren mijn gang gaan en is het verbruik maar een paar procent per uur en kan zelfs in de zon de helderheid enorm omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
@swhnld bedankt voor de bijkomende tips. De gsm zal sowieso direct in een hoesje gaan, met tal van scherpe voorwerpen in mijn vrouw haar handtas, zou de gsm anders binnen de kortste keren vol krassen staan.

Ik heb nog geen van beide toestellen vast gehad.

Wat je zegt over AMOLED/LCD mbt batterijduur klopt helemaal, daarom dat ik mijn Oneplus 3 op zwarte modus staan heb. Mijn Oneplus en de A8 hebben beide 3000 mAh en volgens GSM arena houdt de 1+ het maar 66u uit en de A8 92u, wellicht door de midrange CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Stroomverbruik in de test en in de praktijk zijn toch 2 andere dingen.
Je kunt de Samsung Blue week nog bekijken of daar wat bij zit? https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=XYFULB4MPQW6Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
swhnld schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:04:
Stroomverbruik in de test en in de praktijk zijn toch 2 andere dingen.
Je kunt de Samsung Blue week nog bekijken of daar wat bij zit? https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=XYFULB4MPQW6Z
Ik was gisteren ook al op die pagina geland. Mooie deals, beter dan Black Friday en Cyber Monday eigenlijk.
De A8 is nog steeds goedkoper bij telefoonwereld.nl, maar de S8 voor 382 EUR vind ik nergens goedkoper O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
S8 moet je realistisch nog zeker 1,5 jaar updates krijgen, mogelijk langer, en ook als die uitblijven is het nog niet gelijk kapot, dus zou die gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
A8 vs S8 vs Pixel 3
Good light: http://prntscr.com/lo2147
Low light: http://prntscr.com/lo21uy

Welke heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
swhnld schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:10:
S8 moet je realistisch nog zeker 1,5 jaar updates krijgen, mogelijk langer, en ook als die uitblijven is het nog niet gelijk kapot, dus zou die gewoon doen?
Ik ben zeker overtuigd van de kwaliteit van de S8 (build, CPU en camera) en aan minder dan de helft van de MSRP is het een mooie deal.

Mijn vraag was eerder om te achterhalen of de S8 die €110 verschil met de A8 waard is, of ik dat geld beter in mijn zak houd, of aan accessoires besteed.

De image quality van de camera's ligt toch dichter bij elkaar dan ik initieel had gedacht, alvast toch bij voldoende licht. In low light verliest de A8 wel heel wat scherpte en contrast, en er is ook smudging. Die Pixel 3 is echt wel super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Kijk ik terug naar je vraag, foodfotografie bij veel en weinig licht, en dan denk ik dat je een antwoord hebt? S8 is beter aansluitend. Of iets iets waard is, is altijd moeilijk voor een ander te bepalen, maar je koopt dit voor iemand, dus de vraag is hoe blij die zal zijn met ieder model. Ga vooral ook naar de winkel volgens mij is de A8 wat lomper dan de S8, vasthouden en zelf zien loont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:26
Als ik - als A8 gebruiker - ook nog een duit in het zakje mag doen. Het scherm (als in Gorilla Glass) lijkt wat zachter, het is best krasgevoelig (gevoeliger dan mijn oude S7). Bij mij zitten er wat lichte krasjes op (die overigens niet meer opvallen met een screenprotector erop). Verder ben ik zeer tevreden over het toestel - camera voldoet voor mij (minder goed dan S7 voornamelijk door gebrek aan OIS), dual sim is top, AMOLED is ook super. Niet het beste toestel op de markt, maar de meeste van mijn wensen vink ik ermee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxy S9 zou ik kiezen. Heb je nu voor €479 op mobiel.nl. Prijs is €579 maar krijgt binnen 8 weken €100 terug gestort van Samsung.

https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-s9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:32:
Galaxy S9 zou ik kiezen. Heb je nu voor €479 op mobiel.nl. Prijs is €579 maar krijgt binnen 8 weken €100 terug gestort van Samsung.

https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-s9
jammer genoeg boven budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel voor €79 boven je budget 1 jaar langer software updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure GraphX
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:37:
[...]

Wel voor €79 boven je budget 1 jaar langer software updates.
True, maar je moet ergens de lijn trekken. Initieel naar een A8 gekeken en dan afgevraagd of de meerprijs voor de S8 het wel waard is. Er dan nog eens €79 boven gaan, doe ik niet. Mijn vrouw is ook geen high end smartphone user, ze heeft nu een Moto G4 waar ze best tevreden van is, enkel moet ze met licht gebruik in de namiddag al bijladen en is de camera vaak ontzettend traag om scherp te stellen. Met een energieke dochter van 3 lukt het bijna nooit om met de Moto scherpe foto's te trekken. Zelfs stilstaande zaken bij minder licht zijn bewogen wegens trage sluitertijd.
Als ze weet dat haar nieuwe telefoon bijna €400 kost, zal haar eerste reactie toch zijn, is veel te duur voor een telefoon. Ik gebruik mijn telefoon heel intensief en het is dan nog een bedrijfskost, en zelfs dan vind ik voor mezelf €400 de limiet. De Oneplus 3 is zalig op dat vlak, relatief goedkoop, laadt razendsnel, goede camera met IOS en goede CPU.

Voor mij zijn Security updates zijn belangrijker dan OS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mother_lepard schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:56:
Schaamteloze kopie maar S9 voor 350,-
https://telefoonabonnemen...nt?articles=3517+505+2965

Kosten zijn als volgt:

Galaxy S9: €408
2GB Data: €9
0 Bel/SMS: €2
Aansluitkosten: €30
Cashback: -€100
------------------------------------- +
Totaal: €349
!
Combinatie is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pure GraphX schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:43:
[...]

True, maar je moet ergens de lijn trekken. Initieel naar een A8 gekeken en dan afgevraagd of de meerprijs voor de S8 het wel waard is. Er dan nog eens €79 boven gaan, doe ik niet. Mijn vrouw is ook geen high end smartphone user, ze heeft nu een Moto G4 waar ze best tevreden van is, enkel moet ze met licht gebruik in de namiddag al bijladen en is de camera vaak ontzettend traag om scherp te stellen. Met een energieke dochter van 3 lukt het bijna nooit om met de Moto scherpe foto's te trekken. Zelfs stilstaande zaken bij minder licht zijn bewogen wegens trage sluitertijd.
Als ze weet dat haar nieuwe telefoon bijna €400 kost, zal haar eerste reactie toch zijn, is veel te duur voor een telefoon. Ik gebruik mijn telefoon heel intensief en het is dan nog een bedrijfskost, en zelfs dan vind ik voor mezelf €400 de limiet. De Oneplus 3 is zalig op dat vlak, relatief goedkoop, laadt razendsnel, goede camera met IOS en goede CPU.

Voor mij zijn Security updates zijn belangrijker dan OS updates.
Galaxy S9 nu slechts €415. Zie https://nl.pepper.com/aan...zegbaar-voor-eur415-85818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Is dit dan wel voor Belgische klanten beschikbaar? Zo een formule met abo is mij totaal onbekend. Belgen kopen nog steeds vnl losse toestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, in dit topic genoemde Nederlandse abonnementen zijn niet beschikbaar voor Belgische klanten, waarschijnlijk is men ervan uitgegaan, dat je Nederlander bent.

Voor foodfoto's op Instagram moet je toch wel de best mogelijke camera hebben, en bij telefoons is het nu eenmaal zo, dat die in de topmodellen van de betreffende fabrikant zit, er moet tenslotte érgens op bespaard worden bij de budget-modellen...

Bij Samsung vindt je dus de beste camera's in de S8 en de S9.
En Nokia is het oude Nokia niet meer, hè. In de tijd van het 'oude' Nokia, hadden hun Symbian en Windows modellen regelmatig de beste camera's in hun prijsklasse, maar die nieuwe fabrikant heeft, wat dat betreft, nog een lange weg te gaan. Wanneer de huidige gebruikers er 'tevreden' mee zijn, is dat fijn voor ze, maar de kwaliteit is bij lange na niet voldoende voor foodfoto's op Instagram.

[ Voor 73% gewijzigd door Marly op 28-11-2018 23:20 . Reden: aanvulling ]

• Pure GraphX
@Marly inderdaad, Nokia is niet meer hét Nokia van weleer. Het is gewoon een andere Finse firma met hetzelfde logo en een aantal ex-Nokia werknemers. Anders had ik met mijn ogen dicht opnieuw een Nokia gekozen, maar nu ben ik niet meer zo overtuigd en het (enige) verkoopargument is nu Android One. Maar blijkt dat ze daar (soms) ook 2 maand achter zitten met Security Updates. Wellicht nog pakken beter dan Samsung, maar de onmiddellijke updates via Google zelf, blijken niet te kloppen. De 8 Sirrocco was een poging tot flagship maar vraagt nog veel verfijning, misschien staat het bij HMD Global binnen 5 jaar wel op punt.
Na wat opzoekingswerk zie ik dat de Huawei P20 ook een goede camera heeft, maar ook weer boven budget, zit zelfs op S9 niveau qua prijs.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Pure GraphX Wellicht is dit nog een handige link voor je:

https://www.galaxyclub.nl...vergelijking-verschillen/

• Pure GraphX
Bedankt voor de link :) , ik had em ook al gevonden.

Koop de Galaxy S8 als je…
  • veel foto’s (maar geen selfies) maakt, ja
  • veel games speelt, neen
  • een futuristischer design mooier vindt, geen voorkeur
  • virtuele plannen hebt met de Gear VR, neen
  • het prijsverschil voor jou niet zoveel uitmaakt. toch wel
Koop de Galaxy A8 als je…
  • graag een FM radio in je telefoon wilt, geen voorkeur
  • vooral selfies maakt, neen
  • een goed geplaatste vingerafdruksensor belangrijker vindt dan een irisscanner, misschien wel, alhoewel ikzelf Safe Lock gebruik
  • de S8 toch wel een beetje duur vindt, ja
  • en weet dat de A8 ook een erg goede accuduur en scherm heeft, en snel genoeg is bijna alle situaties.ja
Vraag aan de S8 gebruikers. Hoe zit het met de batterijduur? Dit blijkt, na het Note 7 fiasco 8)7 , een (groot) minpunt van de S8 omdat ze de batterij niet meer durven groter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 10:18

Hegeman

Weet van alles wat

Pure GraphX schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:52:
[...]

Bedankt voor de link :) , ik had em ook al gevonden.

Koop de Galaxy S8 als je…
  • veel foto’s (maar geen selfies) maakt, ja
  • veel games speelt, neen
  • een futuristischer design mooier vindt, geen voorkeur
  • virtuele plannen hebt met de Gear VR, neen
  • het prijsverschil voor jou niet zoveel uitmaakt. toch wel
Koop de Galaxy A8 als je…
  • graag een FM radio in je telefoon wilt, geen voorkeur
  • vooral selfies maakt, neen
  • een goed geplaatste vingerafdruksensor belangrijker vindt dan een irisscanner, misschien wel, alhoewel ikzelf Safe Lock gebruik
  • de S8 toch wel een beetje duur vindt, ja
  • en weet dat de A8 ook een erg goede accuduur en scherm heeft, en snel genoeg is bijna alle situaties.ja
Vraag aan de S8 gebruikers. Hoe zit het met de batterijduur? Dit blijkt, na het Note 7 fiasco 8)7 , een (groot) minpunt van de S8 omdat ze de batterij niet meer durven groter maken.
Met de batterij zit het wel snor, het is een flagship dus deze is goed uitgebalanceerd. Als je voor extreem goede batterij prestaties wilt gaan moet je naar iPhone, maar dan stijgen de prijzen ook.

Zoals je in het begin hebt beschreven wordt het toestel vooral voor fotografie gebruikt, als dat je belangrijkste eis is kan ik de S8 absoluut aanraden (https://www.dxomark.com/s...iew-high-photo-potential/). Op dezelfde website van DXO staat een lijstje met telefoon hoe goed ze scoren op fotografisch niveau (https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/), misschien kun je hier een keuze mee maken?

Als je 3 jarige dochter het toestel in de hand krijgt pas dan wel op dat het toestel niet valt, hij is nogal fragiel aangezien alles van glas is. Een aantal keren mijn toestel laten vallen maar door het hoesje gelukkig geen schade, maar zonder was het funest geweest.

Zoals ik in het begin beschreef, de S8 is een flagship dus alles is prima. Dat inmiddels de S9 er is maakt niets uit, de vooruitgang per toestel gaat lang niet meer zo snel als dat vroeger ging. Met de S8 kun je nog jaren vooruit (beveiligingsupdates lopen nog gewoon door, de S6 wordt nu ook nog steeds voorzien).

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
De Honor Play is ook een mooi alternatief. Lange baterij duur en top specs.

Bij gsmarena heb ik de camera vergelijking met de A8 en S8 voor je geselecteerd: https://m.gsmarena.com/pi...Phone2=8886&idPhone3=8161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure GraphX
Eli3l schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:59:
De Honor Play is ook een mooi alternatief. Lange baterij duur en top specs.

Bij gsmarena heb ik de camera vergelijking met de A8 en S8 voor je geselecteerd: https://m.gsmarena.com/pi...Phone2=8886&idPhone3=8161
Bij low light zijn de resulaten alvast beter dan de A8, wat toch opmerkelijk is want de rear shooter is maar een f/2.2 tov de f/1.7 bij de A8. De A8 probeert te sterk details te behouden en dat resulteert in artefacts.

Net ook even de S8 vergeleken met 2 Xiaomi modellen, de Mi 8 en de Pocophone F1. Bij low light haalt de S8 het zeker nog door beste noise cancellation en sharpening, maar bij voldoende licht is die Pocophone F1 echt geweldig ! :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Pure GraphX op 29-11-2018 12:12 ]

• Eli3l
Pure GraphX schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:29:
[...]

Bij low light zijn de resulaten alvast beter dan de A8, wat toch opmerkelijk is want de rear shooter is maar een f/2.2 tov de f/1.7 bij de A8. De A8 probeert te sterk details te behouden en dat resulteert in artefacts.

Net ook even de S8 vergeleken met 2 Xiaomi modellen, de Mi 8 en de Pocophone F1. Bij low light haalt de S8 het zeker nog door beste noise cancellation en sharpening, maar bij voldoende licht is die Pocophone F1 echt geweldig ! :9~
Pocophone F1 mist alleen Widevine L1 en NFC.

Ook is de Pocophone een stuk duurder.

In het dagelijks gebruik ben ik zeer tevreden. Foto's zijn goed in de loods, loods is allemaal TL-buizen. Ik maak bijna elke dag foto's van vers fruit in de loods, normaal is dat een flinke uitdaging voor de meeste telefoons. Het fruit is namelijk vochtig van binnen, dus als je een mango doorsnijd dan glimt dat nogal. Bij de meeste telefoons en goedkope compact camera's, raakt de automatische witbalans in de war.

[ Voor 23% gewijzigd door Eli3l op 29-11-2018 12:55 ]

• Pure GraphX
@Eli3l Widevine L1? Nooit van gehoord :)
Update: oh, is voor Netflix HD, geen probleem dan, we zijn geen Netflix gebruikers, laat staan op gsm.

€349 voor de Pocophone F1 6/64GB is slechts €30 duurder dan de Honor Play en €30 goedkoper dan de S8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Pure GraphX schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:12:
@Eli3l Widevine L1? Nooit van gehoord :)
Update: oh, is voor Netflix HD, geen probleem dan, we zijn geen Netflix gebruikers, laat staan op gsm.

€349 voor de Pocophone F1 6/64GB is slechts €30 duurder dan de Honor Play en €30 goedkoper dan de S8.
Honor Play is 249 euro bij Amazon.de

Edit: linkje

Edit 2: de Pocophone F1 64GB is 309 euro bij Amazon.de

[ Voor 26% gewijzigd door Eli3l op 29-11-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Weet er iemand hoeveel jaar garantie er op de Xiaomi Mi 8 zit? Volgens EAN code krijg ik online slechts 1 jaar (https://be.hardware.info/...-64gb-black/specificaties)

Pagina: 1