Aankoopadvies LCD Tv max 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik zoek een?
LCD TV (IPS)

Wat is je budget?
Max. 600 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PS4 (geen pro), Netflix

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op 2 modellen van Sony het betreft hier de Sony KD-49XF8096 en de Sony KD-49XF7096. Beide hebben bijna dezelfde prijs. Enige verschil wat ik kan vinden is dat de XF70 Local area dimming heeft en de XF80 niet. Nu lijkt mij, puur gebasseerd op het model nummer, de XF80 de betere variant.

Belangrijke aanvulling.
Op dit moment heb ik een (defecte) LG 43UJ630V

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik willen weten wat nou het verschil is tussen deze tv's. En zijn er nog andere betere opties?

[ Voor 5% gewijzigd door Wulfric92 op 27-11-2018 14:33 ]

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Je moet wel wat meer info geven. Wil je een 4K tv, is HDR belangrijk, hoe is de verlichting in de kamer waar je de tv gebruikt, wat is de kijkafstand (dus hoe groot moet de tv zijn?). De Sony's die je aanhaalt betreffen beide IPS panelen. Die hebben een goede kijkhoek, maar belabberd contrast, waardoor zwart eerder donkergrijs is. Als je voornamelijk gaat gamen en netflixen heb ik het idee dat je wellicht veel een duistere kamer gebruikt. Het is dan denk ik beter te kijken naar een VA paneel, omdat die tv's een veel beter contrast hebben dan IPS panelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De XF70 heeft absoluut geen local area dimming, weet niet waar je dat vandaan hebt? Grote verschillen zijn wel en geen Android TV en een Triluminos paneel in de XF80 voor een vergroot kleurbereik. En het materiaalgebruik is wat beter op de XF80 (alu bezels).
Mogelijke optie is ook pricewatch: Sony KDL-49WE755 (wel een Triluminos paneel maar geen 4K of Android TV. Maar wel een Netflix app die ook HDR kan).

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 29-11-2018 20:06 ]