Mogelijkheid reporten review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:31
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om een review te reporten als er feitelijke (belangrijke) onjuistheden instaan.
Ik zie die mogelijkheid nergens.

Gaat specifiek om deze review:
productreview: Samsung QE55Q8F (2018) Zwart review door Zed_no1

Ik heb de TS een PM gestuurd dat zijn review een nogal grote fout bevat waardoor mensen een foutieve aankoop kunnen doen, echter nul reactie en dat is al wat weken geleden.
De review wordt wel gewaardeerd met een +2 door dat hij uitgebreid is met foto's en al. Hierdoor zouden potentiele kopers wel misleid kunnen worden, want immers een reviewer op Tweakers (gewaardeerd met +2) zegt dit en dat... terwijl dat niet klopt.

De reviewer heeft waarschijnlijk gebruik gemaakt van Amerikaanse sites voor de specificaties en om een gedeelte van zijn review mee te schrijven, maar de Amerikaanse Q8F is heel anders dan de Europese.

Hoe wordt hier mee omgegaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 27-11-2018 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Op zich lijken de comments een juiste plek om onjuistheden aan te stippen (zoals jij en ook een ander dan ook doen). Rapporteren lijkt me wat overdreven, want om hem te verwijderen lijkt me wat ver gaan.

Wat ik wel mis, is de mogelijkheid een review op -1 te modden. Hij gaat maar tot 0, maar de argumentatie daarbij is dat de review oppervlakkig is, dat is hij zeker niet. Lastig dus :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat probleem heb ik dus precies hetzelfde.
Hoe moet je omgaan met het mod systeem. Want hij is wel uitgebreid, dus +2 is op zich niet raar, alleen wat er staat is feitelijk niet juist. Meningen kan je over discussieren maar feiten niet.

Mijn doel is ook zeker niet om hem te laten verwijderen want hij heeft wel degelijk moeite gedaan om de review te schrijven. Alleen op een of andere manier zou ik je dan wel graag zien dat de review op een bepaald punt niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het review is gesponsord, dat maakt ingrijpen wel verdedigbaar; helpt deze foute review de sponsor meer producten te verkopen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
gambieter schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:37:
Het review is gesponsord, dat maakt ingrijpen wel verdedigbaar; helpt deze foute review de sponsor meer producten te verkopen?
Ook dat, want er wordt een kwaliteit toegedicht aan de TV (FALD) terwijl het dat niet heeft, het is immers slechts een edge lit TV.
Al denk ik niet dat de reviewer dat voor ogen heeft gehad, maar goed die inschatting kunnen wij denk ik moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een rapporteerfunctie zou ik ook wel graag willen hebben, zie ook "Topicreport" voor de Frontpage.

Verder is een dergelijke inhoudelijke fout geen reden om een review te verwijderen, maar hij mag best een lagere score krijgen.

Als laatste hoort dit topic niet in LA, maar in PW, dus ik geef het even een schop. :)

Lieve Adjes => Pricewatch

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:25:
Verder is een dergelijke inhoudelijke fout geen reden om een review te verwijderen
Ik denk dat het de TS meer gaat om corrigeren, niet om verwijderen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, maar het is wel de enige mogelijkheid die overblijft als de plaatser niet reageert. Ik ga reviews niet inhoudelijk aanpassen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
gambieter schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat het de TS meer gaat om corrigeren, niet om verwijderen :)
Gaat mij zeker niet om het verwijderen van de review want vind dat de reviewer zeker zijn best heeft gedaan.
Denk ook dat hij wel iets aangepast heeft maar staat nog steeds volop verwijzingen inclusief bij de pluspunten naar een belangrijke eigenschap die de tv niet heeft.

Is er geen mogelijkheid voor admins om de score te verlagen, net zoals bij het moderatie systeem op de FP?
Niet dat daarmee de fout verdwijnt maar dan valt hij wel minder op als 'goede' review.

En excuses voor verkeerde subforum, had gezocht maar wist niet waar ik het kwijt moest en kon ook nergens vinden hoe het beleid was hieromtrent. Maar ik had dus overal gekeken behalve bij pricewatch 8)7 my bad!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 27-11-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, die score valt niet te fixeren. Ik kan van alles met die review, maar dat niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Geen reactie op de review, geen reactie op verbeteringen, geen reactie op een 2e reactie om iets te verbeteren. Als de inhoud niet geheel klopt en de scores daar ook op zijn gebaseerd, dan kun je de gebruiker hier nog even taggen: @Zed_no1 en eventueel de score naar beneden halen.

Inmiddels staat de score op 1, vanwege de minder goede research.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Met veel plezier verwijder ik weer mijn review ! Dank voor het taggen anders was het me niet ter oren gekomen. Als niet TV expert is het al lastig genoeg om een waardevolle review te schrijven die iets bijdraagd aan tweakers.

Ja er zitten wat onvolkomend heden in die ik al had geprobeerd te fixen maar als dat niet afdoende is dan verwijder ik deze review graag.

[ Voor 57% gewijzigd door Zed_no1 op 29-11-2018 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderen is ook weer wat extreem, ik zou eerder die kleine foutjes corrigeren en hem laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ctrl+F
FALD

Delete: FALD
Replace for: Edge Lit

Save review.

Zo lastig is het toch niet dankzij de waardevolle tips. Vooral van een gesponsorde review, mag je wel iets meer inzet verwachten. Je hebt hem immers gratis ontvangen.

De review zelf zag er prima uit en er zat veel potentie in.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 30-11-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Kiswum schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:35:
Ctrl+F
FALD

Delete: FALD
Replace for: Edge Lit

Save review.

Zo lastig is het toch niet dankzij de waardevolle tips. Vooral van een gesponsorde review, mag je wel iets meer inzet verwachten. Je hebt hem immers gratis ontvangen.

De review zelf zag er prima uit en er zat veel potentie in.
Gesponsorde review -> je krijgt een kleine korting als je de tv reviewt.. niet dat de gehele tv gratis is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zed_no1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:44:
[...]

Gesponsorde review -> je krijgt een kleine korting als je de tv reviewt.. niet dat de gehele tv gratis is..
Deels gesponsord zou het dan moeten zijn, dat is als je een hogere korting op een product krijgt die een consument normaal gesproken niet kan krijgen.

Gesponsord, product gratis gekregen in ruil voor een review

Gekregen, product gratis gekregen zonder enige voorwaarden. Je mag ermee doen wat je wil en een review is niet nodig (maar is wel gedaan door de tester).

Pagina: 1