Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Beste mede-tweakers!

Ik heb een Laptop met 2 x USB-C porten, helaas geen HDMI. Ik heb twee 2414H Dell schermen met HDMI of Displayporten ingang. Ik wil mijn laptop verbinden met deze twee extra schermen voor een uitgebreid bureaublad. Ik heb dus een adapter nodig.

Optie 1: Koop ik een USB-C naar Displayport adapter, waarmee ik één scherm aan kan sluiten. Het andere scherm sluit ik aan met een displayportkabel van scherm naar scherm. Displayport staat erom bekend dat het doorgelinkt kan worden dacht ik. Ik twijfel aan deze optie, omdat ik niet zeker weet of mijn laptop het 2e doorgelinkte scherm kan zien. Zoiets als DIT

optie 2: Koop ik (bovenstaande) USB-C naar displayport adapter twee keer, aangezien ik twee keer een USB-C ingag op mijn laptop heb. Nadeel = prijzig angezien 2 x adapter kopen.

optie 3: Koop ik een USB-C naar 2 x Displayport adapter. Simpelweg beide schermen aansluiten. Echter wordt zo'n adapter weinig aangeboden, weinig keuze. Zoiets als DIT

optie 4: Koop ik een USB-C naar 2 x HDMI uitgang, dat ik mijn schermen met de HMDI ingang kan aansluiten. Zoiets als DIT

optie 5: Koop ik TWE KEER een USB-C naar 1 x HDMI uitgang, dat ik mijn schermen met de HMDI ingang kan aansluiten. Zoiets als DIT.

Geen must maar wel handig. Als er bij de adapter een ethernet aansluiting zit, kan ik die gebruiken. Zo niet, geen ramp, mijn WIFI is prima.

Hebben jullie ervaring met één van bovenstaande opties. Ik kan natuurlijk gewoon een adapter kopen, maar ik ben bang een foutief product te kopen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik ben benieuwd naar jullie mening!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

optie 3: Koop ik een USB-C naar 2 x Displayport adapter. Simpelweg beide schermen aansluiten. Echter ik heb deze adapter nog nergens gezien.
Dit lijkt me de handigste optie. Maar hoezo nog niet te koop gezien? Je zet er zelf een linkje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Optie 6: je geeft wat meer info dan "laptop met usb-c"?

Dat zegt namelijk helemaal niets. Dat is puur het formaat van de stekker en zegt werkelijk niets omver de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

TERW_DAN schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:45:
[...]

Dit lijkt me de handigste optie. Maar hoezo nog niet te koop gezien? Je zet er zelf een linkje bij?
Dat is een 1x USB-C naar 1x DP kabel.

Ik heb zelf een adapter van Apple, die 1x HDMI en 1x USB-A slikt. Daarop heb ik een HDMI-kabel en een USB-A -> DisplayPort kabel aangesloten, zodat ik alsnog twee schermen kan gebruiken. Adapter geeft ook stroom door (via USB-C), dus 'ideaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jeoh schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:00:
[...]

Dat is een 1x USB-C naar 1x DP kabel.
Ehh, nee. Dat ix 1x USB-C naar 2x DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 13:39
Relative schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:39:
Beste mede-tweakers!

Ik heb een Laptop met 2 x USB-C porten, helaas geen HDMI. Ik heb twee 2414H Dell schermen met HDMI of Displayporten ingang. Ik wil mijn laptop verbinden met deze twee extra schermen voor een uitgebreid bureaublad. Ik heb dus een adapter nodig.

Optie 1: Koop ik een USB-C naar Displayport adapter, waarmee ik één scherm aan kan sluiten. Het andere scherm sluit ik aan met een displayportkabel van scherm naar scherm. Displayport staat erom bekend dat het doorgelinkt kan worden dacht ik. Ik twijfel aan deze optie, omdat ik niet zeker weet of mijn laptop het 2e doorgelinkte scherm kan zien. Zoiets als DIT

optie 2: Koop ik (bovenstaande) USB-C naar displayport adapter twee keer, aangezien ik twee keer een USB-C ingag op mijn laptop heb. Nadeel = prijzig angezien 2 x adapter kopen.

optie 3: Koop ik een USB-C naar 2 x Displayport adapter. Simpelweg beide schermen aansluiten. Echter wordt zo'n adapter weinig aangeboden, weinig keuze. Zoiets als DIT

optie 4: Koop ik een USB-C naar 2 x HDMI uitgang, dat ik mijn schermen met de HMDI ingang kan aansluiten. Zoiets als DIT

optie 5: Koop ik TWE KEER een USB-C naar 1 x HDMI uitgang, dat ik mijn schermen met de HMDI ingang kan aansluiten. Zoiets als DIT.

Geen must maar wel handig. Als er bij de adapter een ethernet aansluiting zit, kan ik die gebruiken. Zo niet, geen ramp, mijn WIFI is prima.

Hebben jullie ervaring met één van bovenstaande opties. Ik kan natuurlijk gewoon een adapter kopen, maar ik ben bang een foutief product te kopen.

Ik heb hier zelf een USB-C naar displayport en dan link ik hem door via passthrough (optie 1), de meeste monitoren die displayport hebben kunnen dit gemakkelijk aan, soms moet je een extra functie aanzetten in het menu (in het geval van dell heet het volgens mij MST).

Dit was voor mij de meest stabiele optie, ik heb ook een docking geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:45

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt kijken naar zoiets: https://www.coolblue.nl/p...-en-ethernet-dock-g4.html

Er zijn ook goedkopere oplossingen. Ik gebruik nu zelf ruim een jaar de volgende op kantoor: https://www.club-3d.com/e..._display_docking_station/

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
Relative schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:39:
Beste mede-tweakers!

Wat voor laptop? Uit je verhaal begrijp ik dat 1 van de 2 usb-c porten een video uitgang heeft? Of allebei? Waarom dan niet 2 keer usb-c naar displayport kabels kopen en allebei aansluiten op de monitoren?

2x dit:
https://www.allekabels.nl...ar-displayport-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

TERW_DAN schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:01:
[...]

Ehh, nee. Dat ix 1x USB-C naar 2x DP.
Dat is niet wat ik in de specificaties zie: https://www.startech.com/...c-displayport~CDP2DPMM1MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu met de luxe van twee LGUK850 monitoren.
Laptop middels USB-C verbonden met Scherm 1 (werkt).
Scherm 1 verbonden met Scherm 2 d.m.v. HDMI of DP krijg ik nog niet werkend. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Heeft die monitor een ingebouwde DisplayPort MST hub? Anders gaat dit niet werken (via hdmi sowieso niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:32:
Heeft die monitor een ingebouwde DisplayPort MST hub? Anders gaat dit niet werken (via hdmi sowieso niet).
Ik dacht het wel, maar kan het 1,2,3 niet terugvinden :F
Eerlijk gezegd weet ik het nu even niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
1) Van een DP-in signaal naar HDMI uit kan sowieso niet. Dan moeten er meerdere signalen in het Displayport-signaal zitten (MST) en dat kan alleen bij Displayport-signaal zelf, dus niet een HDMI signaal ingebakken in DP of een HDMI-converter in de monitor.
2) Als het zou kunnen, dan heb je met een Displayport 1.2 ingang slechts genoeg bandbreedte voor 1x4k@60hz.
3) De monitor heeft helemaal geen DP-uit, want hij heeft geen ondersteuning voor MST. Anders zou het wel duidelijk kenbaar gemaakt worden. Het is niet zo omdat een monitor een DP-aansluiting heeft, hij dus maar dat signaal kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties en informatie.

Inmiddels heb ik een oplossing van StarTech gevonden.
Dat werkt wel op een gewone (MS OS) laptop, maar weer niet op m'n MacBook 12" (2016)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat klopt, macOS ondersteunt helaas geen MST. Alle USB-C naar 2xDP poorten moeten met MST werken. Ik denk dat je pech hebt, mogelijk is iets te doen met een DisplayLink virtuele adapter maar dat is enorm behelpen.
Pagina: 1