Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone 7 Plus] RMA met vingerafdruk uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• SqueakyClean
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-01 11:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Helaas moet ik m’n iPhone 7 Plus JB van dec-2016 voor reparatie terugsturen naar mobiel.nl. Toestel kan niet meer bellen of gebeld worden, waarschijnlijk is de modem kaduk.

Nu geven zij aan dat je de vingerafdrukscan uit moet zetten, wat ik nogal vreemd vind. RMA bij Apple zelf vraagt hier niet om, en ik wil m’n account en tel natuurlijk beschermen (privacy, wachtwoorden e.d.).

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 21:03

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Je moet sowieso je wachtwoorden eraf halen en vind mijn iphone uitschakelen. Als je dat niet doet kunnen ze zelf ook niets..... wil je zekerheid, maak een backup en wipe het toestel

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
SpoekGTi schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:00:
Je moet sowieso je wachtwoorden eraf halen en vind mijn iphone uitschakelen. Als je dat niet doet kunnen ze zelf ook niets..... wil je zekerheid, maak een backup en wipe het toestel
Thanks voor je reply. Duidelijk de enige manier om ‘m veilig op te sturen. Wilde dit in eerste instantie niet doen, omdat er wat versies van apps opstaan die flink zijn gewijzigd (zoals Adguard). Dat moet ik dan maar voor lief nemen.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:31

nelizmastr

Goed wies kapot

SqueakyClean schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:14:
[...]

Thanks voor je reply. Duidelijk de enige manier om ‘m veilig op te sturen. Wilde dit in eerste instantie niet doen, omdat er wat versies van apps opstaan die flink zijn gewijzigd (zoals Adguard). Dat moet ik dan maar voor lief nemen.
Als je een back-up maakt naar iTunes worden ook je apps hersteld zodra je hem terugzet na reparatie, als het goed is. Dus vooral een back-up maken, dan naar fabrieksinstellingen zetten, dan opsturen.

I reject your reality and substitute my own

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07:29
Zou als ik jou was sowieso een backup maken, zeer grote kans dat je toestel leeg terugkomt. Gewoon een reservekopie maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen.

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:30
SqueakyClean schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:58:
Helaas moet ik m’n iPhone 7 Plus JB van dec-2016 voor reparatie terugsturen naar mobiel.nl. Toestel kan niet meer bellen of gebeld worden, waarschijnlijk is de modem kaduk.

Nu geven zij aan dat je de vingerafdrukscan uit moet zetten, wat ik nogal vreemd vind. RMA bij Apple zelf vraagt hier niet om, en ik wil m’n account en tel natuurlijk beschermen (privacy, wachtwoorden e.d.).

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?
Laatste keer bij Apple werd de code er afgehaald. Logisch anders kunnen ze ook niks testen. Bij Apple moet je zelfs direct al "Find My iPhone" uitschakelen.
In jouw geval voor de toekomst: zelf wissen en geen find my iPhone is het beste.

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:11

NSG

Je weet niks!

Apple stelt mij altijd als eerst de vraag of het probleem verholpen wordt door het apparaat te resetten, dat is dus zonder terugzetten van een iCloud backup. Als je dat geprobeerd hebt en het toestel mankeert nog steeds wat, dan komt en koerier hem ophalen.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Het is helaas een stuk complexer dan verwacht: als ik het toestel wis, kan die niet meer geactiveerd worden (doordat de modem kapot is).

Ofwel ga ik nu uitzoeken hoe ik alles handmatig van het toestel haal. En vooral zonder het ook uit de iCloud te gooien.

Items:

- foto’s;
- wachtwoorden;
- apps;
- notities;
- muziek;
- mail accounts;
- herinneringen.

Fun! *O*

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

SqueakyClean schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:04:
Het is helaas een stuk complexer dan verwacht: als ik het toestel wis, kan die niet meer geactiveerd worden (doordat de modem kapot is).

Ofwel ga ik nu uitzoeken hoe ik alles handmatig van het toestel haal. En vooral zonder het ook uit de iCloud te gooien.

Items:

- foto’s;
- wachtwoorden;
- apps;
- notities;
- muziek;
- mail accounts;
- herinneringen.

Fun! *O*
Hoezo?

Een Full iTunes encrypted! / met wachtwoord! backup maken, toestel resetten, opsturen, wachten, toestel terug ontvangen, aan iTunes hangen, restoren met de iTunes back-up?

Met wachtwoord / encryptie is belangrijk, neemt ie alles mee.

Of mis ik iets waarom je dit niet wilt doen?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Melding:

SqueakyClean wijzigde deze reactie 27-11-2018 19:32 (58%)

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Kan je niet vanuit de settings "Wis alle inhoud en instellingen" doen?

Je plaatje doet het trouwens niet, levert een 404 op.

edit: nu wel. Helder. Je kan toch kiezen voor 'wis toch'? Dat ie dan zonder reparatie niet meer geactiveerd kan worden is niet jouw probleem, hij moet toch gerepareerd worden. Meteen een mooie test om te zien of de reparatie geslaagd is :)

spone wijzigde deze reactie 27-11-2018 19:33 (48%)

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 2TB Fusion | OS X Mojave

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:28:
Kan je niet vanuit de settings "Wis alle inhoud en instellingen" doen?

Je plaatje doet het trouwens niet, levert een 404 op.

edit: nu wel. Helder. Je kan toch kiezen voor 'wis toch'? Dat ie dan zonder reparatie niet meer geactiveerd kan worden is niet jouw probleem, hij moet toch gerepareerd worden. Meteen een mooie test om te zien of de reparatie geslaagd is :)
Kan ik idd proberen. Wel wat risico vol: geen idee of ik het toestel brick als ik toch wis.

Zie ook deze link.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:30
Dat je het toestel niet meer kan activeren via cellular is niet jouw probleem.
Jouw data veilig houden is jouw verantwoordelijkheid, dus dat moet je doen.

Vergeet niet find my iphone vooraf uit te zetten.

jeroen3 wijzigde deze reactie 27-11-2018 19:53 (4%)

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Volgens mij kán je je iPhone niet eens resetten zolang Find My iPhone ingeschakeld is :)

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 2TB Fusion | OS X Mojave

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Goeie tips! Thanks daarvoor. Ik ga morgen even een goede backup maken (encrypten en met wachtwoord zoals @KRGT aangeeft) en dan reset ik ‘m volledig. Scheelt een hoop geklooi!

Ik zal dit topic bijwerken met de ontwikkelingen.

• Dashlane
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-01 18:22
Als je modem defect is dan wordt dit toestel geswapped. In vrijwel alle gevallen komen ‘garantie’ toestellen leeg terug. Idd een encrypted back-up is de beste optie, ook omdat dan je sleutelhanger bewaard blijft bij het terugzetten van je back-up.

Inderdaad zoals meerdere zeggen find my iPhone uitschakelen. Ik controleer dit altijd door even in te loggen bij iCloud.com. Toestel wordt anders geretourneerd of het reparatieproces wordt enorm vertraagd.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Update: vandaag een nieuwe iPhone 7 Plus JB ontvangen. Van april 2018.

Eind november heb ik het toestel opgestuurd en in de eerste week december kreeg ik te horen dat het toestel gerepareerd zou worden. Daarna bleef het heel lang stil, dus ik de telefoon in.
Uiteindelijk op 17 december een belletje met de mededeling dat ze zaten te wachten op onderdelen die besteld waren. Ik natuurlijk niet blij want het toestel voor kerst weer in mijn handen kon ik wel vergeten.
Gebeld en helaas konden ze hier niet veel aan doen al begrepen ze mijn teleurstelling. Ik zou beter op de hoogte gehouden worden. Mooi! :O

Gisteren 27-12 ineens een stortvloed aan mails met updates. Toestel was onherstelbaar beschadigd en een nieuwe was opgestuurd. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar uiteindelijk blij want ik heb een nieuw toestel!

Hieronder de RMA status updates:

27 Nov 2018 11:44 Aanmelding geregistreerd
3 Dec 2018 14:44 Bij reparatiecentrum
27 Dec 2018 16:09 Onherstelbaar beschadigd
27 Dec 2018 16:09 Status hersteld
27 Dec 2018 16:09 Omgeruild/vervangen door verkooppunt
27 Dec 2018 16:10 Teruggestuurd naar de klant

End goed al goed? Ja, eigenlijk wel. Nieuw toestel met weer twee jaar garantie. Heb er meteen een glazen plaatje op gedaan en type dit nu op m’n nieuwe telefoon. En geloof me een maandje met een Huawei Y300 maakt me ontzettend blij dat ik m’n toestel weer terug heb. <3

En natuurlijk iedereen ontzettend bedankt voor de tips en het medeleven! :)

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:20
Je behoud je de garantie die behoort bij je aankoop en geen nieuwe garantie dus houd fpdaar rekening mee.
Je krijgt geen nieuwe garantie bij een omruiling maar behoud de garantie die je bij de eerste aankoop krijgt.
Vaak krijg je wanneer je garantie op een reparatie van 3 maanden of de langs lopende garantie die loopt.

Roos79 wijzigde deze reactie 28-12-2018 23:40 (19%)

• SacredRose
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13-01 12:07
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:28:
Je behoud je de garantie die behoort bij je aankoop en geen nieuwe garantie dus houd fpdaar rekening mee.
Je krijgt geen nieuwe garantie bij een omruiling maar behoud de garantie die je bij de eerste aankoop krijgt.
Vaak krijg je wanneer je garantie op een reparatie van 3 maanden of de langs lopende garantie die loopt.
Dit is bij Apple inderdaad het geval, maar het toestel is als ik het goed begrepen heb bij de verkoper (mobiel.nl) gerepareerd. Dus het kan zijn dat er andere voorwaarden gelden.

Als ik TS was zou ik er wel voor zorgen dat je dit zwart op wit hebt als dit echt het geval is zodat je zeker weet dat er in de toekomst geen misverstanden kunnen zijn.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:20
@SacredRose Nee bij elke verkoper is dat zo 😉
Mijn toestel is omgeruild bij cb en kreeg toen de langs lopende garantie en dan was op dat moment de 3 maanden van de reparatie.
Maar je krijg bij een omruiling eigenlijk nooit opnieuw 2 jaar want dan zou je op die manier keer op keer opnieuw kunnen beginnen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:15:
[...]

Als je een back-up maakt naar iTunes worden ook je apps hersteld zodra je hem terugzet na reparatie, als het goed is. Dus vooral een back-up maken, dan naar fabrieksinstellingen zetten, dan opsturen.
Late reactie, maar dat is niet meer zo. Je appdata wordt hersteld, de app zelf wordt gedownload; is de app niet meer in de App Store te vinden: dan download hij ook niet meer.
Wel zijn er nog wat andere tools die het deels kunnen of iig de data extraheren.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
SacredRose schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:33:
[...]

Dit is bij Apple inderdaad het geval, maar het toestel is als ik het goed begrepen heb bij de verkoper (mobiel.nl) gerepareerd. Dus het kan zijn dat er andere voorwaarden gelden.

Als ik TS was zou ik er wel voor zorgen dat je dit zwart op wit hebt als dit echt het geval is zodat je zeker weet dat er in de toekomst geen misverstanden kunnen zijn.
Het klopt idd dat de garantie niet opnieuw 2 jaar is. Was een aanname van mij. Ook logisch mi, want ik heb tenslotte geen nieuw product aangeschaft. Het blijft dus bij 3 maanden garantie op de vervanging.
WhatsappHack schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:07:
[...]

Late reactie, maar dat is niet meer zo. Je appdata wordt hersteld, de app zelf wordt gedownload; is de app niet meer in de App Store te vinden: dan download hij ook niet meer.
Wel zijn er nog wat andere tools die het deels kunnen of iig de data extraheren.
Voor verwijderde apps klopt dat idd. Na restore staat er een icoontje, maar de app kan niet meer gedownload worden.
Wat wel een verrassing was is dat oude versies van apps worden teruggezet. Ik had verwacht dat alle apps gedownload worden met de laatste versie, maar tot mijn verbazing werd bijv. Adguard Pro 1.2.1 gedownload, terwijl de laatste versie 2.1.1 is. Persoonlijk erg blij mee. :)

• SacredRose
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13-01 12:07
SqueakyClean schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:19:
[...]

Het klopt idd dat de garantie niet opnieuw 2 jaar is. Was een aanname van mij. Ook logisch mi, want ik heb tenslotte geen nieuw product aangeschaft. Het blijft dus bij 3 maanden garantie op de vervanging.
[...]

Voor verwijderde apps klopt dat idd. Na restore staat er een icoontje, maar de app kan niet meer gedownload worden.
Wat wel een verrassing was is dat oude versies van apps worden teruggezet. Ik had verwacht dat alle apps gedownload worden met de laatste versie, maar tot mijn verbazing werd bijv. Adguard Pro 1.2.1 gedownload, terwijl de laatste versie 2.1.1 is. Persoonlijk erg blij mee. :)
Het leek mij ook erg ongebruikelijk, maar hé je weet maar nooit.

Dat is inderdaad wel een verrassing dat de versie gedownload werd die op het apparaat stond. Ik had ook verwacht dat hij de nieuwste versie zou downloaden en de backup verder niet keek naar de versie die op het apparaat stond.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True