Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Geachte wijsheden,

Sindskort heb ik mijn big-ass ATX kast waar XBMC op draaide, vervangen voor een Raspberry Pi 3b+, waar Kodi op draait op het Libreelec OS.

Nu ik wil daar graag bepaalde streamingdiensten op gaan kijken, zoals Netflix, en ivm geografische content is mij aangeraden om een VPN dienst te nemen. Echter, de meeste VPN diensten supporten alleen OpenElec, wat feitelijk een verouderde versie is die niet meer (zo vaak) wordt geüpdate ten opzichte van Libreelec.

Heeft er iemand dus een tip voor een VPN dienst die Libreelec goed ondersteund en ook niet zo prijzig is? Had PureVPN al geprobeerd, maar die supporten Libreelec dus niet. Jammer, want één van de goedkoopste en goede ervaringen mee.

Dank allen!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 00:21
De beste optie zou zijn om een site-to-site VPN te laten opzetten vanuit je router, en routing rules in te stellen voor de targets die je wilt bereiken om van die VPN gebruik te maken, en al het andere verkeer via de normale weg naar buiten te laten verlopen. Dan ben je ook redelijk onafhankelijk van welke VPN-aanbieder je gebruikt, en werkt het vanaf alle client-machines direct zoals je bedoeld had.

iRacing Profiel

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
NordVPN al bekeken?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
LibreELEC heeft gewoon OpenVPN aan boord.

Alle VPN providers bieden primair een OpenVPN-gebaseerde oplossing aan. Welke je ook kiest, met 99% zekerheid werkt dat ook gewoon met de client van LibreELEC.

Kwestie van de generieke handleidng voor Linux lezen, of de handleiding van OpenVPN zelf.

• El_Bandito
kroegtijger schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:29:
De beste optie zou zijn om een site-to-site VPN te laten opzetten vanuit je router, en routing rules in te stellen voor de targets die je wilt bereiken om van die VPN gebruik te maken, en al het andere verkeer via de normale weg naar buiten te laten verlopen. Dan ben je ook redelijk onafhankelijk van welke VPN-aanbieder je gebruikt, en werkt het vanaf alle client-machines direct zoals je bedoeld had.
Ik gebruik een Experiabox v10 als router en daar is site-to-site VPN helaas geen optie heb ik me laten vertellen...

• El_Bandito
Thralas schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:58:
LibreELEC heeft gewoon OpenVPN aan boord.

Alle VPN providers bieden primair een OpenVPN-gebaseerde oplossing aan. Welke je ook kiest, met 99% zekerheid werkt dat ook gewoon met de client van LibreELEC.

Kwestie van de generieke handleidng voor Linux lezen, of de handleiding van OpenVPN zelf.
Ik maak nu gebruik van AirVPN middels de OpenVPN addon voor Kodi. Lijkt wel aardig te werken. PureVPN heb ik geprobeerd, maar geeft een error. De supportafdeling van PureVPN zegt me dat Libreelec niet ondersteund wordt door PureVPN.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Dat ze zeggen het niet te ondersteunen betekent niet dat het niet kán werken.

Als je dat nog wilt proberen, post eens een OpenVPN config en de bijbehorende output (even vanaf de commandline starten, niet via eoa. addon).
Pagina: 1