Gebruikersaccount weg binnen windows.(kom er niet meer in!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 20:14
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds gisteren helaas uit het niets een probleem met mijn windows deskop pc.
Mijn gebruikersaccount op windows 10 is weg, ik heb al van alles geprobeerd, maar ik raak nu te gefrustreerd om er nog zelf nog aan te knutselen.

wat heb ik gedaan
- poging om te booten via andere manieren (veilige modes kan ik nergens vinden via mijn bootmenu?)
- 20 keer opnieuw opgestart.
- via een USB een boot programma laten draaien, mwa dat werk wel, maar nog geen gebruikersaccount terug.
- via het herstel menu van windows 10 geprobeerd problemen op te lossen. dat werkt ook niet.
(nu geraak ik niet meer in het herstel menu op de een of andere manier)

Iemand misschien de goudentip wat ik kan doen?
(door de frustratie van windows ben ik vast iets anders belangrijks vergeten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 16:42
Veilige modus zit tegenwoordig onder geavanceerde herstel opties -> startup settings
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/o/aHR0cDovL3d3dy5sYXB0b3BtYWcuY29tL2ltYWdlcy93cC9wdXJjaC1hcGkvaW5jb250ZW50LzIwMTcvMDIvMTQ4NjE1MDA0NS02NzB4Mzk3LnBuZw==

Het makkelijkste om daar te komen als je niet precies weer hoe is om de stroom van de pc te halen tijdens het laden van Windows en dit te herhalen 2 of 3x zodat je tijdens het laden van windows ziet staan dat hij problemen gaat detecteren (automatisch herstel voorbereiden).

verder zou je via veilige modus met opdrachtprompt een user kunnen toevoegen met net user

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Hoi Axewi,

Bedankt voor je tip, ik dit vanmiddag eens uitproberen.
anders doe ik maar gewoon systeem herstel naar een paar dagen terug. want snap nog steeds niet waarom hij deze fout ineens geeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:58
Ik zou via de al oude windows truuk het administrator account weer activeren en gebruiken.

https://www.isumsoft.com/...windows-10-without-login/

Truukje werkt bij mij altijd als ik een computer tegen kom waar men het account niet van weet of wachtwoord heeft.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Helaas niks werkt, heb fabrieksinstellingen kunnen terugzetten alleen start windows nog steeds door/op nu wel mijn gebruikersaccount terug krijg ook steeds een foutmelding dat mijn systeemprofiel weg is? en daarbij de toegang geweigerd is?

Foutmeldingen als token niet beschikbaar krijg ik ook

wat kan nog meer doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Baass op 27-11-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Baass schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:02:
Helaas niks werkt, heb fabrieksinstellingen kunnen terugzetten alleen start windows nog steeds door/op nu wel mijn gebruikersaccount terug krijg ook steeds een foutmelding dat mijn systeemprofiel weg is? en daarbij de toegang geweigerd is?

Foutmeldingen als token niet beschikbaar krijg ik ook

wat kan nog meer doen?
Heb je de fabrieksinstellingen teruggezet of heb je een herstelpunt teruggezet? Bij de fabrieksinstellingen zou je pc helemaal opnieuw geinstalleerd zijn en hoort het niet dat je oude account terug is (ook hoor je die meldingen dan niet meer te krijgen)

Heb je je HDD\SSD ook al eens nagekeken op defecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
nu heb ik hem 3 keer proberen opnieuw in te stellen met zowel bestanden behouden als verwijderen maar bij 30% van het proces start de pc opeens opnieuw op en kom ik weer in het blauwe systeem van windows terecht.

hoe check ik of mijn SSD werkt ja of nee? want heb alleen nog maar 1 laptop en verder kan ik niet zoveel.
ik baal ervan... want mijn pc werkt een beter en lekkerder dan mijn laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Baass schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:48:
nu heb ik hem 3 keer proberen opnieuw in te stellen met zowel bestanden behouden als verwijderen maar bij 30% van het proces start de pc opeens opnieuw op en kom ik weer in het blauwe systeem van windows terecht.

hoe check ik of mijn SSD werkt ja of nee? want heb alleen nog maar 1 laptop en verder kan ik niet zoveel.
Maak anders met de media creation tool een bootable usb stick en installeer daar je pc opnieuw mee.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Hmm ik heb windows 10 nu gedownload om eventueel een ISO (voor USB) ervan te kunnen maken, helaas beschikt mijn laptop over te weinig schuif ruimte om dit te kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Baass schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:22:
Hmm ik heb windows 10 nu gedownload om eventueel een ISO (voor USB) ervan te kunnen maken, helaas beschikt mijn laptop over te weinig schuif ruimte om dit te kunnen maken...
Hoeveel GB heb je dan nog vrij?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Laptop:
Op C 4.22
een andere schijf 15, maar die kan ik niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Hiren Boot CD met offline pas changer zou moeten werken als je disk niet encrypt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Hmm dat werkt niet.

zie fotos

https://afbeeldinguploaden.nl/image/uMkObdgx -> krijg ik op mijn pc

https://afbeeldinguploaden.nl/image/XPariYkM dit is met het exe bestand van windows 10. om een iso/usb file te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Baass schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:49:
Hmm dat werkt niet.

zie fotos

https://afbeeldinguploaden.nl/image/uMkObdgx -> krijg ik op mijn pc

https://afbeeldinguploaden.nl/image/XPariYkM dit is met het exe bestand van windows 10. om een iso/usb file te maken.
ruim je toch een beetje op?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
HKLM_ schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:45:
[...]

ruim je toch een beetje op?
haha dat gaat niet, mijn laptop heeft echt niet veel aan GB.
en de bestanden die er op staan die moet ik nu gebruiken nu ik mijn pc niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Baass schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:54:
[...]

haha dat gaat niet, mijn laptop heeft echt niet veel aan GB.
en de bestanden die er op staan die moet ik nu gebruiken nu ik mijn pc niet kan gebruiken.
wazig verhaal maar dan zou ik de stick op een andere pc maken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Baass schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:48:

Het makkelijkste is even een live ubuntu stickje maken en daarna een ssd check programma draaien.

zie hier voor verschillende tools en hoe je die installeerd op ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 16:47

-36-

Trust me. I'm an amateur

Axewi schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:32:
Veilige modus zit tegenwoordig onder geavanceerde herstel opties -> startup settings
[Afbeelding]

Het makkelijkste om daar te komen als je niet precies weer hoe is om de stroom van de pc te halen tijdens het laden van Windows en dit te herhalen 2 of 3x zodat je tijdens het laden van windows ziet staan dat hij problemen gaat detecteren (automatisch herstel voorbereiden).

verder zou je via veilige modus met opdrachtprompt een user kunnen toevoegen met net user
Shift indrukken en dan met de muis op opnieuw opstarten klikken werkt ook
Pagina: 1