Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 18:12
Ik zoek een?
Niet bepaald een zoektocht, maar eerder specifiek advies dat mijn dilemma kan helpen doorbreken.

Wat is je budget?
Iets tussen de €120 en €180

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich altijd al Asus of Gigabyte gehad, maar sta open voor andere suggesties

[b]Het dilemma:[/i]

Ik heb dit weekend een Ryzen 2600x gekocht, met bijhorend Gigabyte x470 Ultra Gaming moederbord, gezien dat initieel werd bejubeld als een van de beste bang for buck x470 moederborden. Echter, bij het nalezen na de aankoop kom ik toch ook wel wat negatieve reviews tegen (zoals de x470 boards review van Buildzoid), voornamelijk wat de VRM's betreft.

Nu wil ik de 2600x gebruiken om te gamen, een klein beetje over te clocken en liefst zou ik toekomstige CPU's met meer cores gewoon in het moederbord kunnen droppen.

Dus nu ben ik aan het twijfelen of ik de moeite zou nemen om het moederbord terug te sturen en voor een MSI B450 Gaming pro carbon of een ASUS B450-i ROG Strix (heb niet echt ATX nodig) zou gaan welke beide een betere VRM hebben, of dat het VRM probleem toch maar overroepen is en het Gigabyte bordje wel voldoende is voor mijn 2600x met matige overclock.

Iemand die hier iets bij kan inbrengen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 13:59
Pana schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:23:
Ik zoek een?
Niet bepaald een zoektocht, maar eerder specifiek advies dat mijn dilemma kan helpen doorbreken.

Wat is je budget?
Iets tussen de €120 en €180

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich altijd al Asus of Gigabyte gehad, maar sta open voor andere suggesties

[b]Het dilemma:[/i]

Ik heb dit weekend een Ryzen 2600x gekocht, met bijhorend Gigabyte x470 Ultra Gaming moederbord, gezien dat initieel werd bejubeld als een van de beste bang for buck x470 moederborden. Echter, bij het nalezen na de aankoop kom ik toch ook wel wat negatieve reviews tegen (zoals de x470 boards review van Buildzoid), voornamelijk wat de VRM's betreft.

Nu wil ik de 2600x gebruiken om te gamen, een klein beetje over te clocken en liefst zou ik toekomstige CPU's met meer cores gewoon in het moederbord kunnen droppen.

Dus nu ben ik aan het twijfelen of ik de moeite zou nemen om het moederbord terug te sturen en voor een MSI B450 Gaming pro carbon of een ASUS B450-i ROG Strix (heb niet echt ATX nodig) zou gaan welke beide een betere VRM hebben, of dat het VRM probleem toch maar overroepen is en het Gigabyte bordje wel voldoende is voor mijn 2600x met matige overclock.

Iemand die hier iets bij kan inbrengen?
toon volledige bericht
Ik heb zelf afgelopen week de Ryzen 7 2700x gekocht samen met de MSI x470 Gaming Pro Carbon. Ik heb lang getwijfeld tussen die 2 en moet zeggen ik ben heel erg tevreden met mijn moederboord.

Ik heb hem overgeklokt door gebruik te maken van Precision Boost Overdrive in samenwerking met een vCore voltage offset (sompige reviews melden dat dit boord geen offset voltage heeft maar dat heeft hij wel degelijk). Hij draad super rap en heel stabiel. Zeer compleet moederboord, ziet er goed uit, mooi en intuïtief bios, etc.

Ook mijn 32GB 3200MHz CAS14 geheugen pakt hij zonder problemen op door alleen maar het juiste memory profiel te kiezen.

Dit boord heeft betere VRM's maar ook meer fases en kan daardoor voldoende leveren aan de processors van nu en ik verwacht ook van de komende generatie.

Enige dat hij mist is een USB-C frontpanel header. Maar mijn toren heeft dat niet dus mis ik ook niet. Hij heeft wel USB-C aan de achterzijde.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:56
(jarig!)
@BarryS
Ik denk dat hij er na 2 maanden wel uit is en allang een beslissing heeft genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 13:59
JappieR schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:15:
@BarryS
Ik denk dat hij er na 2 maanden wel uit is en allang een beslissing heeft genomen. ;)
Haha ja stom, zag pas na mijn post dat het al een oud topic was. 8)7

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 18:12
Klopt :-). Het is uiteindelijk een 2600X icm een Gigabyte X470 Gaming Ultra geworden. Echter wel op de beslissing teruggekomen en alles netjes teruggestuurd daar ik uiteindelijk toch nog 1generatie wou overslaan, en de nieuwe voeding (seasonic gold plus 650w) niet met m'n GTX970 wilde samen spelen.