LG + magic remote + Ziggo + Humax => hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 00:16
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een LG E8. Mooi beeld, strak uiterlijk en verrassend prettig werkende magic remote. Ik gebruik hem oa met een Ziggo Humax 5300c settop-box.

Maar het volgende snap ik nog niet helemaal...

De magic remote is een RF afstandsbediening (bluetooth?). Via de device connector heb ik de LG verteld dat ik een Humax settopbox heb en nu kan ik bijna alles. Ik snap alleen niet hoe... de settop-box staat achter de tv, out-of-sight, maar toch kan ik commando's sturen naar de settop-box. Stuurt de LG de commando's via m'n HDMI kabel (in poort 1) door naar de Humax?

Verder krijg ik de tv-guide van de Humax niet werkend op de LG. Via het dedicated menu van de LG (rechterkant scherm) krijg ik een leeg menu met de melding dat ik programme tuning moet uitvoeren. Vervolgens vertel ik dat ik een cable tuner heb van Ziggo, met de juiste Ziggo frequentie (474000) en netwerk-id (5555) maar de TV is niet in staat om zenders te ontdekken.

Iemand enig idee hoe het zit met deze 2 vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
HDMI-CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
LG simplink = HDMI-CEC, deze feature staat uit in het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:40
Upp3rd0G schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:39:
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een LG E8. Mooi beeld, strak uiterlijk en verrassend prettig werkende magic remote. Ik gebruik hem oa met een Ziggo Humax 5300c settop-box.

Maar het volgende snap ik nog niet helemaal...

De magic remote is een RF afstandsbediening (bluetooth?). Via de device connector heb ik de LG verteld dat ik een Humax settopbox heb en nu kan ik bijna alles. Ik snap alleen niet hoe... de settop-box staat achter de tv, out-of-sight, maar toch kan ik commando's sturen naar de settop-box. Stuurt de LG de commando's via m'n HDMI kabel (in poort 1) door naar de Humax?
Dat kan, maar dan moet je de betreffende functies aan hebben staan. Misschien is het toch gewoon infrarood? Mijn Harmony komt ook nog wel een hoekje om, daar zit een veel sterkere infrarood-led in dan in een normale afstandbediening.
Verder krijg ik de tv-guide van de Humax niet werkend op de LG. Via het dedicated menu van de LG (rechterkant scherm) krijg ik een leeg menu met de melding dat ik programme tuning moet uitvoeren. Vervolgens vertel ik dat ik een cable tuner heb van Ziggo, met de juiste Ziggo frequentie (474000) en netwerk-id (5555) maar de TV is niet in staat om zenders te ontdekken.
Dit zul je op de Humax moeten doen. Je gebruikt het tunerdeel van de LG toch niet (zit er uberhaupt wel een coaxkabel in?), dat doe je met de Humax? Dus dan moet je daarvan de Guide gebruiken. Probeer eens met de originele Humax afstandbediening of er dan een guide tevoorschijn komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
PhilipsFan schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:59:
Dat kan, maar dan moet je de betreffende functies aan hebben staan. Misschien is het toch gewoon infrarood?
Aha... bij nader inzien is het inderdaad toch gewoon infrarood. :)
(zit er uberhaupt wel een coaxkabel in?)
Nope, er zit geen coax-kabel in de TV, die gaat in de settopbox.

Ik had ergens gelezen dat iemand wel de tv-guide aan de praat had gekregen, maar dat zal dan vermoedelijk via zo'n CI+ module zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokit14
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
Heeft iemand info hoe de tv guide knop kan werken met de set top box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

rokit14 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:18:
Heeft iemand info hoe de tv guide knop kan werken met de set top box?
Een topic kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.