Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor 3D modellen/Grafische bewerking/Gaming (1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Dit is grotendeels gebaseerd op de laatste Best Buy Guide, maar dan met een Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce, want de 1800ti staat nu op een vergelijkbaar niveau als de goedkoopste 2080.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI X470 Gaming Plus€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 519,01€ 519,01
1Fractal Design Define C TG€ 84,91€ 84,91
1Gigabyte GC-WB1733D-I€ 36,58€ 36,58
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 119,-€ 119,-
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 91,80€ 91,80
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 144,65€ 144,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.519,94

Bestemming:
Clipstudio (grafische bewerking), Photoshop, 3D modelleren (modellen voor clipstudio werkzaamheden), Word, Excel, 1440 bestanden streamen naar televisie (wellicht).

Mijn vragen:

- Heb ik nog meer zaken nodig, afgezien wat er op deze lijst staat? Thermal paste komt er nog bij. Een Win10 versie. Maar wat nog meer?
- Alles is eenvoudig te monteren/bevestigen zonder dat je speciale trays of andere dingen erbij moet kopen?
- Wat zou het geluidsniveau van deze configuratie zijn? Zou dit beperkt kunnen worden door een andere kast? (De Windforce zou één van de stillere kaarten zijn.)
- Welk moederbord geniet de voorkeur? Het bovengenoemde, of de iets duurdere Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming? Volgens mij heeft de Ultra Gaming een iets betere geluidskaart?

Of is het beter om voor de Gigabyte Aorus X470 Gaming 7 WiFi te gaan? Hardware.info geeft hem een prijs voor kwaliteit en er zit al wifi/bluetooth op. Wel voor een meerprijs van ruim 100 euro.

- Hoeveel uitbreidingsmogelijkheden heb je voor aanvullende SSD's binnen dit systeem als alles geïnstalleerd is? Ik zou dan waarschijnlijk er nog één installeren voor opslag. Voor een SSD of een HDD zou je dan een tray moeten kopen?
- Als je de 'G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB' koopt, kan je dan later nog twee kaartjes ernaast installeren? Waar moet je hierbij op letten? Ik zal waarschijnlijk naar 32 GB gaan. Eerst wil ik de 16 GB nog beproeven om te bepalen of dit voldoende is.

Ga je overklokken?
De Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce kan je overclocken door middel van de bijgeleverde software. Ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn voor dit moederbord? De SLI zal ik niet gaan gebruiken, want de 2070 heeft die functie niet.

Ik zal de onderdelen dan waarschijnlijk aan het einde van de maand december aanschaffen. Kijken of er dan betere deals zijn.

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Alles wat er op de lijst staat is wat je nodig hebt, dus dat zit goed. Ook is alles makkelijk te monteren, er zitten geen bijzonderheden in je build. Qua geluid weet niet, als je zeker wilt zijn dat hij stil is zou je stille ventilatoren moeten kopen voor in je PC, want stock ventilatoren zijn vaak luidruchtig. De CPU cooler is wel heel stil volgens de reviews, maar ik zou eerder deze GPU kopen: pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G Krijgt betere reviews en is ook stil. De Windforce schijnt erg instabiel te zijn qua fans, lees de reviews maar. Ik zou het moederbord houden als het nu is, beter en stabieler overklokken, de Aorus X470 heeft twee reviews van 1 ster, en is niet goed in RAM op hoge snelheden krijgen. Later opslag uitbreiden is geen probleem, je hebt twee 2.5" bays vor de SSD en 1 HDD plek. Geheugen kun je later emt dezelfde sticks gemakkelijk uitbreiden. En let op, misschien weet je het al maar ik zeg het toch even, zorg dat je het geheugen in de goede sleuven stopt, anders werkt dual channel niet. In welke sleuven je ze moet stoppen staat in de handleiding van het moederbord. Overklokken is heel makkelijk op GPU's, hier is een filmpje waarmee ik mijn 1070 Founders Edition heb kunnen overklokken naar hogge snelheden, en dit werkt met elk moederbord: YouTube: NVIDIA GTX 1070 Overclocking Guide Processor overklokken kan je ook zeker gaan doen met die koeler en het moederbord. Ik hoop dat ik je heb geholpen!

:)