Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-03-2022
Beste mede-tweakers
Ik ben van plan om mijn zolder om te bouwen tot een gaming kamer. Ik bezit momenteel een PS4, Xbox one s en een gaming laptop (Lenovo legion y520). Ik ben van plan om een Xbox 360 te kopen omwille van een paar redenen.

- ze zijn spotgoedkoop
- veel games voor weinig geld
- enorm aanbod games
- accessoires met hopen
- makkelijk te modden
En nog meer redenen.
Wat denken jullie hiervan en wat is jullie mening hierover.
PS: ik heb ooit de originele Xbox en de Xbox 360 e gehad, maar ik twijfel tussen de Xbox 360 e of de 360 slim.
Welke raden jullie aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb beiden. Nooit spijt van gehad. Indien je eis omtrent graphics hoger moet zijn ga dan voor een 360. De classic wordt al iets schaarser en duurder. Maar far cry instincts evolution, halo (2), baldurs gate, d&d heroes etc. worden bij mij nog regelmatig aangezet.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
De Xbox One kan ook al een hoop Xbox 360 games spelen. Dus kijk eerst welke games je wilt spelen, en of ze afspeelbaar zijn op de Xbox One, voordat je hier voor een Xbox 360 aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
Ik speel graag CoD world at war op de Xbox one s en het enorm leuk. Ik ben niet zo een persoon die graphics een noodzaak vind in games. Gameplay is wel belangrijk. Plus een Xbox 360 is een van mijn favoriete consoles en dus vind ik dat hij niet mag missen in een gaming room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Een Xbox 360 slim is voor mij persoonlijk de beste keuze. Deze heeft bv meer USB poorten dan de meest recente E versie.

Zoals hierboven aangegeven zijn de nodige titels compatible op de Xbox one en met een Xbox one x zelfs in 4k.

Als het gaat om de Kinect titels dan zit je wel vast aan een Xbox 360 console.

In het retro topic zijn de laatste tijd regelmatig lijstjes voorbij gekomen van verschillende toppers.

Mijn ervaring met de Xbox 360 zegt dat er veel verborgen pareltjes tussen zitten die zeker aan te raden zijn.

Wat kosten betreft zit je nu nog goed. Op verschillende plekken zijn titels voor enkele euro’s te vinden en ook Gamemania heeft af en toe leuke combi deals.

Met het modden van de 360 heb ik geen ervaring (hooguit het frontje van de allereerste versie van de 360), maar daar doel je waarschijnlijk niet op.

Modden voor het draaien van backups heb ik geen ervaring mee, ook nergens voor nodig want ik ben al aardig bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
De Xbox one s (die ik heb) doet aan upscaling en dat ziet er al ongelooflijk mooi uit maar als ik een goede 60fps ervaring wil hebben neem ik mijn laptop. Inderdaad er zijn veel goede Xbox 360 titels zoals de halo reeks, red dead redemption, mafia 2, GTA 4 en 5, CoD en nog veel meer. De controllers zijn nog steeds heel goed en comfortabel. Ik kan op tweedehands een hele set vinden ( console controller(s) en games) voor een krasje, sommige gaan al voor €50-40 en een lot van 20+ games kost maar €50 bij sommige verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
PS met modden bedoel ik niet jailbreaken want daar hebt helemaal geen ervaring mee. Ik bedoel cosmetische aanpassingen, zoals een raampje, leds en controller aanpassingen. Mijn vader is een zeer ervaren air brusher en hij kan de kas van de console en controllers en een mooie kleur spuiten of zelfs er tekeningen op maken. Als iemand van jullie daar ervaring mee heeft laat dan een reactie.
Groetjes
Pagina: 1