Marantz volume alleen via versterker (locken)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hoi,

Vreemde vraag misschien, maar ik vind het echt vreselijk dat al mijn streaming apps en software per ongeluk mijn volume van mijn versterker kunnen aanpassen.

Ik wil dit graag 'uit' maar kan hier echt niets van over vinden online (zoek wss verkeerd). Kan dit wel? Of is dit gewoon niet mogelijk..

Het gaat om een Marantz SR7012 (maar volgens mij werken alle Marantz en Denon hetzelfde).

Ter verduidelijking: Het gaat bijv om Spotify via de app of applicatie op pc, het volume daar IS het volume van mijn versterker (dat wil ik voorkomen/locken op 'alleen versterker beheert volume').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Kik of je iets kunt zien over HDMI CEC oid, dat moet je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Jag schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:09:
Hmm kan het zo gauw nog niet vinden. Voelt ook wel vreemd (gezien spotify niets met hdmi doet, het is meer een soort netwerk streaming service). Vooral omdat het netwerk-based is wil ik het dus uit! Maar wel kunnen blijven streamen, zonder de volume control vanuit remote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Jag schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:09:
Die link zie ik niet. TS noemt Spotify via app of de PC op de receiver. Dan gaat het om Spotify Connect, een app die rechtstreeks op de receiver draait en niet met HDMI aan het device is gekoppeld. HDMI CEC gaat je hier niet helpen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.