Gezocht: 144hz 1440p gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
Op dit moment ben ik in het bezit van een BenQ GW2765HT 60hz 2k monitor.
Helaas vind ik het paneel tijdens gamen wat matig presteren; veel frame stutters en verticale lijnen in beeld.
Ook vind ik het scherm niet ideaal in snelle actie.

Ik draai het scherm naast een i7-8700 & 1080 GTX.

Ik heb een tijdje een 120hz laptopscherm geprobeerd, en de smoothness viel mij in positieve zin op! Ik wil dus graag upgraden naar het liefst een IPS & 144hz 1440p scherm. Ik ben bang dat een TN paneel mij gaat tegenvallen omdat ik al zo lang IPS gewend ben, maar wie weet is deze angst onterecht? Ervaringen?

Ik zoek een?
Een gaming monitor dus. Gaming staat hierbij centraal. Liefst een 144hz & IPS paneel. G-sync is een pre, maar vraag het me af of het de harde euro's waard is.

Wat is je budget?
Zeker niet meer dan 500 euro. Minder mag altijd.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Deze monitor stond mij aan: https://azerty.nl/product...0qqu-qled-monitor-gebogen Ik twijfel echter over VA en lees dat er sommige mensen zijn die nogal wat problemen ervaren met deze monitor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het scherm gaat draaien op een i7-8700 systeem met een 1080 GTX en een (single channel) 16GB stickie.

Ik zie door de vele monitoren en overload aan informatie het bos niet meer. Hebben jullie de gouden tip die ik zoek?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier in gebruik met I7-7700K en GTX1080 pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

enige gunstige binnen je budget: pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver
het scherm wat jij hebt gekozen heeft HDR Freesync, waar je niets aan hebt met nVidia

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 26-11-2018 16:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
De samsung curved scherm stond ook op mijn lijstje voor monitoren ( Ben zelf voor een ander gegaan
Dell S2417DG )
Let op dat de curved monitor monitor iets meer ruimte in diepte (40CM) vraagt dan andere monitoren, even afmeten of het past op je bureau is wel handig.

Met de Pricewatch kan je je wensen instellen, dan krijg je iets zoals volgt

categorie: Monitoren

7 l schermen totaal ( IPS 144HZ ), goedkoopste net onder de 500

Mijn vraag is eerder, wat doe je voornamelijk met je computer? games ( wat voor games, shooter, rpg )/video bewerk?

Het volgende wordt gezegd door mensen TN=snel game ( shooters ) IPS= Goede kleuren ( slecht voor shooters) en VA zit er tussen in.

Monitoren zijn lastig omdat je niet echt weet wat je krijgt, als je een model ziet die je bevalt. Gebruik youtube zodat je mogelijk reviews tegen komt en de monitor zogezegd in actie ziet ( Beeld kwaliteit zie je niet natuurlijk vanuit een camera, maar wel andere belangrijke punten zoals goed diep zwart )

De volgende site is zeer uitgebreid met zijn review, ik zelf wou weten of zwart echt zwart is in het donker ( maakt hij ook een foto van ) Let op is mogelijk dat het model er net niet tussen zit. https://pcmonitors.info/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:56:
Hier in gebruik met I7-7700K en GTX1080 pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

enige gunstige binnen je budget: pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver
het scherm wat jij hebt gekozen heeft HDR Freesync, waar je niets aan hebt met nVidia
Ik weet dat freesync niet werkt met Nvidia, maar het kost ook niks extra's waar je voor gsync wel de hoofdprijs betaalt. :) Dan houd je alsnog een 144hz paneel over. Ik speel eigenlijk voornamelijk pubg (Shooter) op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 26-11-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WouterL schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:14:
[...]

Ik weet dat freesync niet werkt met Nvidia, maar het kost ook niks extra's waar je voor gsync wel de hoofdprijs betaalt. :) Dan houd je alsnog een 144hz paneel over. Ik speel eigenlijk voornamelijk pubg (Shooter) op dit moment.
Dan zou ik een TN panel kiezen, dan wordt vaak gebruikt bij shooters. 1080p is ook een optie om hoge fps te behalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:21:
[...]

Dan zou ik een TN panel kiezen, dan wordt vaak gebruikt bij shooters. 1080p is ook een optie om hoge fps te behalen
Klopt maar zie zorgen in OP.
1080 op 27 inch heb ik op werk, maar is mij niet scherp genoeg. Voor de meeste games is de 1080 voldoende voor rond de 100 frames. Voor wat minder grafische games ook wel rond de 140. Ik ben dus zoals gezegd bang dat TN erg gaat tegenvallen. Gsync is leuk, maar 650 vind ik te gortig inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 26-11-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WouterL schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:23:
[...]

Klopt maar zie zorgen in OP.
1080 op 27 inch heb ik op werk, maar is mij niet scherp genoeg. Voor de meeste games is de 1080 voldoende voor rond de 100 frames. Voor wat minder grafische games ook wel rond de 140. Ik ben dus zoals gezegd bang dat TN erg gaat tegenvallen. Gsync is leuk, maar 650 vind ik te gortig inderdaad.
Hoger Hz op 1080p icm je GTX1080
optie: pricewatch: Acer XB272 Zwart

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 26-11-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:38
1440p, 144Hz en IPS komen rond de 500 euro maar 2 schermen uit op de Pricewatch..
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer XF270HUA Zwart€ 473,-€ 473,-
1Asus MG279Q Zwart€ 515,90€ 515,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,90

Zou even reviews opzoeken van beide en kijken wat je ervan vindt. Heb zelf kort een Mg279q gehad. Super mooi beeld, mooi scherm, had alleen een variant met IPS glow en Backlight bleed.. maar is persoonlijk of je je daar aan stoort of niet. Ik kon er niet mee leven. Nog 2x pg279q geprobeerd, zelfde problemen, uiteindelijk voor een TN gegaan, de Pg278qr, dus wel met gsync en duurder dan 500. Maar persoonlijk super blij mee, heerlijk scherm en geen BLB of andere gekke zaken..
Mocht je de kans hebben, ga gewoon eens in een winkel kijken naar verschillende schermen en kijk wat je van TN vindt.. wellicht bevalt het, dan heb je voor <500 veel meer keus dan deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Eventueel is 120hz 1440p ook een optie, en een flinke upgrade tov 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
WouterL schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:37:
Eventueel is 120hz 1440p ook een optie, en een flinke upgrade tov 60hz
Dat zet weinig zoden aan de dijk, levert dezelfde 8 resultaten op :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ExiZTeNcE schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:41:
[...]

Dat zet weinig zoden aan de dijk, levert dezelfde 8 resultaten op :')
Ik dacht dat het inmiddels wel gemeengoed was geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ExiZTeNcE schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:28:
Heb zelf kort een Mg279q gehad. Super mooi beeld, mooi scherm, had alleen een variant met IPS glow en Backlight bleed.. maar is persoonlijk of je je daar aan stoort of niet. Ik kon er niet mee leven.
Dan hier iemand die wel tevreden is over dat asus scherm ;)
productreview: Asus MG279Q Zwart review door Deathchant

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Als ik de samsung vergelijk met de asus:

Samsung (+)
HDR
Goedkoper

Asus (+)
IPS ipv VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Is IPS wel echt een pluspunt ten opzichte van VA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
mitsumark schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:58:
Is IPS wel echt een pluspunt ten opzichte van VA?
Naar ik had begrepen wel voor viewing angles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Ach, VA is doorgaans al prima imo.
32" versie review: http://www.tftcentral.co....msung_c32hg70.htm#viewing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WouterL schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:03:
[...]

in algemeen gebruik het je liever IPS. jij geeft aan alleen shooters te spelen, dan kom je uit op TN wat daar veel wordt gebruikt. icm je CPu/GPu heb je liever hoog Hz scherm zoals ik eerder al vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Als ik geen gruwelijke IPS glow had gehad rechtsonder had ie hier nog steeds gestaan hoor! Was echt wel een supermooie scherm, daarom zeg ik heel persoonlijk, en daarnaast moet je ook gewoon ff mazzel hebben met het exemplaar wat je krijgt :-)

Vwb TN/VA/IPS, beeld en geluid zijn heel erg subjectief.. wat de een geweldig vind, vind de ander afschuwelijk, is ook niet meetbaar verder (kunt objectief natuurlijk wel eea vaststellen aan een scherm en er een oordeel aan hangen).. Deathchant is gelukkig met zn IPS, ik met Mn TN en zo zijn er ook met een VA, alles heeft voor en nadelen. Dus gewoon proberen, desnoods bestel je gewoon een scherm waarvan je denkt dat dat hem is, mocht het niet de juiste zijn kun je altijd ruilen.. daarvoor is de Wet koop of afstand ook bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik neig de Samsung te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
@WouterL is vandaag nog in de aanbieding bij azerty.nl ik heb hem vanmiddag besteld na een belletje om te dubbelchecken.

FYI: heb al de Acer XF27HUA (IPS) geprobeerd, BLB, IPS glow, de MSI (VA), lelijke VA glow/slechte kijkhoeken en een AOC (TN)- zeer matige kijkhoeken en kleur. Ben +- al een jaartje bezig met zoeken. Lijkt erop dat de Samsung met firmware 2.0 misschien wel eens de juiste keuze is. Is het toch niets, koop op afstand en dan gaat de monitor terug.

[ Voor 64% gewijzigd door Lord_Dain op 26-11-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
knip

[ Voor 95% gewijzigd door WouterL op 26-11-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
knap.

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 26-11-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik kan eventueel ook een tweedehandse AOC Agon 144hz 1440P monitor overnemen voor 280euro. Wel TN... keuzes... (AOC AGON AG271QX)

Lees veel goede dingen over de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dac0ta
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 07:18
Heb maar 1 tip voor je. Niets dan lof voor deze monitor, is wel flink aan de prijs, maar imo het absoluut waard.

pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
dac0ta schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:55:
Heb maar 1 tip voor je. Niets dan lof voor deze monitor, is wel flink aan de prijs, maar imo het absoluut waard.

pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Helaas buiten budget :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:13

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik speel nu enkele weken met de S2417DG van Dell en ik heb echt niets dan lof over die monitor.
165hz speelt heerlijk en de bonus van G-sync zorgt er echt voor dat het nog een tandje beter voelt.
Voor een TN scherm zit hij echt aan de bovenkant van de markt als je naar de kleuren kijkt. Ik had hiervoor een IPS scherm van LG , maar het verschil is echt miniem , indien aanwezig.

Hij was laatst € 450 bij Amazon.de.
*Edit*
Nu dus weer :
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

[ Voor 17% gewijzigd door Leeghoofd21 op 27-11-2018 10:08 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:05:
Ik speel nu enkele weken met de S2417DG van Dell en ik heb echt niets dan lof over die monitor.
165hz speelt heerlijk en de bonus van G-sync zorgt er echt voor dat het nog een tandje beter voelt.
Voor een TN scherm zit hij echt aan de bovenkant van de markt als je naar de kleuren kijkt. Ik had hiervoor een IPS scherm van LG , maar het verschil is echt miniem , indien aanwezig.

Hij was laatst € 450 bij Amazon.de.
*Edit*
Nu dus weer :
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Hoe valt het mee hier films / youtube op te kijken? Niet teveel last van color banding? Heb je een idee welke generatie van deze monitor dat je hebt? (en hoe je dat kan checken?). Schijnbaar vanaf generatie 8 lost die de color banding problemen grotendeels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Die monitor kost hier bijna exact hetzelfde. Ik zie niet in waarom je hem dan bij amazon zou bestellen. Overigens ben ik wel minimaal op zoek naar 27 inch :) Ik lees ook veel slechte verhalen over deze Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:54
Vorige week de Acer XF270HUA gekocht en deze bevalt uitstekend!

[ Voor 41% gewijzigd door rickuss op 29-11-2018 00:17 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Dat is spijtig, want ik heb deze en is echt een toppertje...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:56
Ik heb zojuist de Dell S2417DG gekocht, veel keuze is er niet als je 1440p, 85+hz en max 24" wilt...

Best jammer wil je hoger dan 1080p met hogere hz kom je in algemeen meteen in de categorie "bouwlampen".
22/23" vond ik een prima formaat.

Mijn Samsung 22" 1680x1050 @60hz is nu echt wel aan vervanging toe, de stap naar hoger resolutie + hz is gigantisch.

[ Voor 93% gewijzigd door mr_evil08 op 27-11-2018 12:33 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
mr_evil08 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:23:
Ik heb zojuist de Dell S2417DG gekocht, veel keuze is er niet als je 1440p, 85+hz en max 24" wilt...

Best jammer wil je hoger dan 1080p met hogere hz kom je in algemeen meteen in de categorie "bouwlampen".
22/23" vond ik een prima formaat.

Mijn Samsung 22" 1680x1050 @60hz is nu echt wel aan vervanging toe, de stap naar hoger resolutie + hz is gigantisch.
Hoe bevalt de Dell jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58
Wat ik me afvraag, zit er dan geen kwaliteitscontrole op die (prijzige) ips schermen? Want ik lees veel negatieve ervaringen omtrent black light bleeding en glow. Of zijn de eisen die tweakers aan hun schermen stellen dan zoveel strenger dan die van de fabrikanten? Als je 500 euro neerlegt voor zo'n 27" 144Hz 1440p IPS monitor, dan mag je toch iets meer kwaliteit verwachten dan een 1080p budgetmonitor van 150 euro. Die panels worden toch getest of ze aan hun specs voldoen, neem ik aan? Vind het bizar dat daar zo'n variatie op kan zitten. Dit is toch iets helemaal anders dan bv. het OC potentieel van een CPU/GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

WouterL schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:03:
[...]

Waar heb je betere viewing angels voor nodig? Je gaat neem ik aan meestal recht voor het scherm zitten toch?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:56
Ja bevalt goed, maar is wel een TN, de IPS gaat richting 700 euro.
Het verschil tussen TN en IPS vind ik wel meevallen, heb ervaring met meerdere IPS panelen, en ja de kleuren zijn iets beter maar tijdens gamen merk ik daar weinig meer van.

@WouterL ik zit recht voor mijn scherm, dat met die kijkhoeken begrijp ik dan niet zo goed.

@logion Kwaliteitseisen zijn er zeker, maar het wordt hier op tweakers ook flink aangedikt.

Een 1080p scherm anno 2018 vind ik echt te laag, en vooral bij 24", dat is blokkerig beeld (zonder AA). :+
4k is mij nog te zwaar tijdens gamen want ik hou wel van een hoog standje details.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 27-11-2018 16:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ExiZTeNcE schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:19:
[...]

Als ik geen gruwelijke IPS glow had gehad rechtsonder had ie hier nog steeds gestaan hoor! Was echt wel een supermooie scherm, daarom zeg ik heel persoonlijk, en daarnaast moet je ook gewoon ff mazzel hebben met het exemplaar wat je krijgt :-)

Vwb TN/VA/IPS, beeld en geluid zijn heel erg subjectief.. wat de een geweldig vind, vind de ander afschuwelijk, is ook niet meetbaar verder (kunt objectief natuurlijk wel eea vaststellen aan een scherm en er een oordeel aan hangen).. Deathchant is gelukkig met zn IPS, ik met Mn TN en zo zijn er ook met een VA, alles heeft voor en nadelen. Dus gewoon proberen, desnoods bestel je gewoon een scherm waarvan je denkt dat dat hem is, mocht het niet de juiste zijn kun je altijd ruilen.. daarvoor is de Wet koop of afstand ook bedoeld
Ja dat heb ik in mijn productreview ook geschreven ja. Ik heb gewoon geluk met de panel-lottery. Maar dit geldt voor álle IPS schermen, omdat de uniformiteitsissues inherent lijken te zijn aan de IPS technologie.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Ik denk misschien voor de nieuwe Acer schermen te gaan die er weldra aankomen (nog dit jaar).
http://www.tftcentral.co....h-144hz-and-dci-p3-gamut/

Er wordt gezegd dat hier een nieuwere generatie IPS paneel in zit.. hopelijk met minder side effects, alsook een breder color gamut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
AOC AGON AG271QX 27. Dit is hem geworden.. spring in het diepe met TN. Kon een tweedehands exemplaar vinden voor 250. Ik ga inderdaad geen gebruik maken van FreeSync, maar goed de prijs is er ook naar.

[ Voor 26% gewijzigd door WouterL op 02-12-2018 10:53 ]

Pagina: 1