Goedendag tweakers
Ik zit met een situatie dat mij niet direct schaad maar ik vraag mij wel af wat ik hiermee moet doen
Situatie:
Ik heb een paar jaar geleden een account gemaakt op een profielen website. Ik heb jaren niet op dit account gekeken en ik kreeg vandaag een mail van ze
In deze e-mail gaven zij aan dat persoon x een bericht heeft achter gelaten op mijn profiel. Maar in deze mail stond ook er volgende
Ik ben vervolgens in hun privacy verklaring gedoken en daaruit citeer ik het volgende
Nu is mijn vraag:
Wat moet ik hiermee? Moet ik dit ergens melden als datalek? Moet ik de website hiermee confronteren Zoja hoe pak ik dat het beste aan?
Of moet ik gewoon mijn account wissen en hier verder niks mee doen
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik zit met een situatie dat mij niet direct schaad maar ik vraag mij wel af wat ik hiermee moet doen
Situatie:
Ik heb een paar jaar geleden een account gemaakt op een profielen website. Ik heb jaren niet op dit account gekeken en ik kreeg vandaag een mail van ze
In deze e-mail gaven zij aan dat persoon x een bericht heeft achter gelaten op mijn profiel. Maar in deze mail stond ook er volgende
Het wachtwoord was gewoon te lezen in deze e-mail, en kon hiermee ook gewoon inloggen.Je profielgegevens zijn:
gebruikersnaam: **
wachtwoord: **
Ik ben vervolgens in hun privacy verklaring gedoken en daaruit citeer ik het volgende
Maar ik weet nu inmiddels dat zij de wachtwoorden niet beveiligd opslaan omdat ze gewoon zonder moeite te lezen zijnBescherming van uw persoonlijke gegevens
We hebben maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat uw informatie goed beveiligd is, onder andere door het aantal mensen dat fysiek toegang heeft tot onze databaseservers te beperken en door gebruik te maken van elektronische beveiligingssystemen en toegangscodes teneinde te voorkomen dat onbevoegden zichzelf toegang verschaffen tot de informatie
Nu is mijn vraag:
Wat moet ik hiermee? Moet ik dit ergens melden als datalek? Moet ik de website hiermee confronteren Zoja hoe pak ik dat het beste aan?
Of moet ik gewoon mijn account wissen en hier verder niks mee doen
Alvast bedankt voor het meedenken