Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSam
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-11-2018
Ik zoek een?
Simpele smartphone voor mijn oudere moeder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk Whatsapp, foto's maken en bankzaken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy J6 2018

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn moeder heeft ongeveer een jaar geleden een Samsung Galaxy J3 gekocht en nu blijkt dat er daarvoor geen updates meer uitkomen, waardoor de telefoon niet veilig is voor bankzaken. Zij baalt hier erg van, omdat ze de telefoon eigenlijk nog maar net heeft.
Ik overweeg om een Samsung Galaxy J6 2018 voor haar te kopen, maar vroeg me af of ik er dan vanuit kan gaan dat ze deze telefoon langere tijd (minimaal 2 jaar) kan gebruiken. Gedurende hoe lang komen er updates uit voor de J-serie van Samsung Galaxy aangezien dit hun budgetlijn is? Of kan ik beter een ander Samsung model voor haar overwegen?

Beste antwoord (via MaSam op 28-11-2018 13:12)

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:08
Misschien is een Xiaomi Mi A2 een optie?
Die krijgt ten minste 3 jaar updates, en zal ook nog eens sneller zijn.

De Mi A2 kost rond de €200 (pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart).

Als dat te duur is dan is de Mi A2 Lite of Nokia 5.1 ook nog een optie. Die krijgen ook 3 jaar updates.

[ Voor 15% gewijzigd door MarnickS op 26-11-2018 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MarnickS
Misschien is een Xiaomi Mi A2 een optie?
Die krijgt ten minste 3 jaar updates, en zal ook nog eens sneller zijn.

De Mi A2 kost rond de €200 (pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart).

Als dat te duur is dan is de Mi A2 Lite of Nokia 5.1 ook nog een optie. Die krijgen ook 3 jaar updates.

[ Voor 15% gewijzigd door MarnickS op 26-11-2018 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MaSam je moeder koopt een jaar geleden een budget Samsung en nu overweeg je om weer een budget Samsung te kopen. Ben je dan zelf niet bang dat er weer hetzelfde gebeurd? Ik zou het na één miskoop wel weten.

Verder kan ik net zoals @MarnickS ook de Xiaomi Mi A-serie aanraden. De A2 en A2 Lite zijn de nieuwste, daarnaast is Nokia ook weer erg goed bezig, al vind ik de prijs/specs verhouding daar net te laag van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een totale miskoop^koop een Xiaomi MI A2 die is veel beter https://www.bol.com/nl/p/...HWA.1_7_8.10.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Samsung A en S serie krijgen 3 jaar updates na lancering van een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSam
Bedankt voor jullie reacties! Ik had nog nooit van een Xiaomi Mi gehoord, maar aangezien jullie het er allemaal over hebben ga ik er zeker even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MaSam mocht je voor het bekende willen gaan, zou ik bij Samsung blijven. niet iedereen koopt zomaar Huawei of Xiaomi etc. zelf zou ik dan zoiets kiezen pricewatch: Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Blauw
is er in 4 kleuren en gaat nog naar Android 8.1 https://www.galaxyclub.nl...oid-8-1-update-nederland/

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 26-11-2018 20:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSam
@Hackus Wat zouden de voordelen zijn om bij een bekend merk te blijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MaSam schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:03:
@Hackus Wat zouden de voordelen zijn om bij een bekend merk te blijven?
Ze is gewent aan Samsung en dat is bekend voor veel mensen. niet iedereen gaat zomaar naar ander merk ,sowieso ouderen niet snel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:05:
[...]

Ze is gewent aan Samsung en dat is bekend voor veel mensen. niet iedereen gaat zomaar naar ander merk ,sowieso ouderen niet snel
Stock Android is makkelijker te begrijpen dan Samsung Experience. Daarnaast zit er ook verschil tussen de modellen van vorig jaar en die van dit jaar. Ik heb expres geen MIUI aangeraden omdat dat wat moeilijk zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:59:
@MaSam mocht je voor het bekende willen gaan, zou ik bij Samsung blijven. niet iedereen koopt zomaar Huawei of Xiaomi etc. zelf zou ik dan zoiets kiezen pricewatch: Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Blauw
is er in 4 kleuren en gaat nog naar Android 8.1 https://www.galaxyclub.nl...oid-8-1-update-nederland/
Over een jaartje is die alweer verouderd zonder updates.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@MaSam koop gewoon een mi a2 zou ik zeggen die samsungs zijn al snel verouderd heb er zelf ook een en na kerstmis zal het voorbij zijn hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

New Yorker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 05:24:
[...]

Over een jaartje is die alweer verouderd zonder updates.
Nieuwste Android versie, wil niet zeggen dat je het toestel niet veilig kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

dan wordt die ove reen jaar weer .... traag door bloatware en loopt dat ding continu vast
Na 1.5 jaar batterij al versleten ik gebruik hem alleen nog in medium spaarstand want standaard is onhoudbaar
Ts zegt dat updates belangrijk zijn want internet bankieren
ps.. mijn telefoon is een j5 2016

[ Voor 7% gewijzigd door Ludwig005 op 27-11-2018 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSam
Bedankt allemaal! Na overleg met mijn moeder gaan we voor de Xiaomi Mi A2 Lite.
Pagina: 1