Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Beste mensen,

Op het moment ben ik erg aan het twijfelen tussen de mate 20 en p20 pro!
Binnenkort mag ik weer vernieuwen (komende van een LG G4) en heb zelf al veel rondgekeken en andere twijfel gevallen weten elimineren (zoals een S9/S9+)

Wat voor mij van belang is dat telefoon een aardige tijd mee kan gaan.
Met mijn G4 haal ik een dag maar amper met webbrowsing en instagram.

Omdat ben namelijk actief op instagram en sinds een tijd ook die van mijn vader aan het opzetten ben voor z'n bedrijf (waar ik dit soort foto's maak) is accuduur en een goede camera prio!

Beide telefoons erg competent en zo goed als in dezelfde prijsklasse, wat het dus erg lastig maakt want beiden hebben plus en minpunten.

P20 PRO
- AMOLED scherm (vs IPS)
- IP67 (vs IP53)
- 6GB ram (vs 4GB)
- 408 ppi (vs 381 ppi)
- langer op de markt, geen kinderziektes

MATE 20
- kirin 980 Soc (vs 970)
- betere camera (?)
- android 9 (vs 8.1)
- 3.5mm jack (vs usb-c)

Het is echt een nek aan nek race, ik neig naar de mate 20 vanwege de nieuwere SoC die wellicht een betere houdbaarheidsdatum heeft maar goed alle benchmarks aside merk je wel echt het verschil?

lastig.. ik hoop op wat input van de community O-)

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Er is ook een formaatverschil, andere plaatsing vingerafdrukscanner, andere camera setup.
Begin met het formaat of dat je uitmaakt (vasthouden doe je het meeste, test in de winkel), en kijk dan verder naar de camera reviews (specifiek voor jou situatie foto's opletten hoe ze het daar doen).

Twijfel je dan nog, ik zou naar de P20 Pro kijken als eerste omdat die in de makrt gezet is als camera telefoon, dus betere support vanuit die hoek en meer opties daarop als ik het zo vergelijk: https://www.kimovil.com/e...ei-mate-20,huawei-p20-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ah ja handig te vermelden: het formaat maakt mij niet zo veel uit. Idd wat je zegt, als 'camera telefoon' op de markt gezet vandaar ook die extra dedicated monochrome lens om zwart-wit foto's te schieten....echter zie ik mijzelf dat niet echt vaak doen.

Wat wel weer heel tof is van de P20 is dat je heel makkelijk werk en privé geacheiden kanhouden door aan elke vingerafdruk een profiel te koppelen.
Dus rechter duim unlock is privé en linker bijv werk met alle apps etc die daar bij horen. Erg dope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
vtrisjin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:00:
Wat wel weer heel tof is van de P20 is dat je heel makkelijk werk en privé geacheiden kanhouden door aan elke vingerafdruk een profiel te koppelen.
Dus rechter duim unlock is privé en linker bijv werk met alle apps etc die daar bij horen. Erg dope.
Ik zou dat op de Mate ook verwachten, software is beide Huawei Emui toch? Of differentieert Huawei in functionaliteit op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
swhnld schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:13:
[...]

Ik zou dat op de Mate ook verwachten, software is beide Huawei Emui toch? Of differentieert Huawei in functionaliteit op dat gebied?
Ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Kan het echt niet vinden, het enige wat ik wel kan vinden is dat de Huawei EMUI skin twin app ondersteund, dat je een 2e snelkoppeling kan maken van een app met een ander account ingelogged.

Verder is de IP rating van de mate 20 moeilijk te achterhalen, sommige sites hebben em op IP53 staan, anderen op 67 en op sommige sites (zelfs de huawei site zelf) heeft het vak blanco gelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Is de IP rating zo belangrijk dan voor jou? Persoonlijk beschouw ik dat eerder als een nice-to-have dan als een breekpunt om een telefoon al dan niet te kopen. Die rating is echt niet heilig en het is niet zo dat IP67 'beter' is dan IP53. Trouwens, bij waterschade moet je ook niet aankloppen bij Huawei voor garantie.

Indien mogelijk zou ik je aanraden beide telefoons eens van dichtbij te bekijken i.p.v. puur naar de specs te kijken. Bekijk het scherm want OLED is echt wel fijn, de PPI vind ik hier iets minder belangrijk want ligt dicht bij elkaar. En probeer eens de camera indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
Ik zou voor de p20pro gaan op basis van scherm en camera. Ik ben zelf ook sinds een paar weken overgestapt op de p20pro. Bevalt goed, alleen EMUI blijft wennen. (ik kom van een LG g6) totale bedrag dat ik kwijt ben is 480, met abonnement. Dat is die zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 19:24
ik twijfel erg tussen de mate 20 en de p20 pro, beide zijn goeie telefoons. Helaas zou ik op de mate 20 de 3x optical zoom terug willen zien maar helaas (ik neig naar de mate 20) dus p20 pro is nog steeds ook een keuze.. moeilijk...
Pagina: 1