Ik zoek een nieuwe PC. Momenteel werk ik nog op een 6 jaar oude Medion. maar ik wil nu iets fatsoenlijks, en ik lees dat het het beste is om zelf iets samen te stellen. Ik heb hier echter geen ervaring mee, en om te voorkomen dat ik domme keuzes maak, en ik nog wat vragen heb, start ik dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem waarop ik kan gamen (Skylines, Civ; simulatie-en strategie), en kan werken met CAD software zoals Revit en 3Ds Max. Dat laatste is echter wat minder belangrijk aangezien ik momenteel een laptop van de zaak heb waarop ik dit al kan doen. Verder wil ik gemakkelijk verbinding kunnen maken met mijn tv (voor uitzendinggemist etc), en games met daarnaast internet met 10+ tabs kunnen open hebben. Ook zou ik graag hebben dat het syteem aardig toekomstbestendig is (dus dat het gemakkelijk up te graden is in de toekomst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800 en 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee beeldschermen, een muis en een toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik een lijstje geïnspireerd op de laatste paar best buy guides:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een redelijk stil systeem hebben (voor in de huiskamer) en een duurzaam systeem.
Ga je overklokken?
Ik weet niet of dit nodig is met dit systeem. Wellicht is het verstandig om dit in de toekomst te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog over een aantal zaken:
1) Zou ik met deze voorgestelde elementen ook redelijk gemakkelijk tekenprogramma's kunnen draaien? (Ik hoef niet echt te renderen, ik vind data interessanter)
2) Is het nodig danwel handig om nog een extra fan er bij te zetten?
3) Ik lees dat ik voor zo'n basissysteem eigenlijk niet een al te duur moederbord moet willen, maar aan de andere kant lijkt wifi me wel handig. Kan ik dit ook gemakkelijk en goedkoop los aanschaffen, dat ik dan een goedkoper moederbord neem, of is dit moederbord zo prima?
4) Dit is misschien een beetje off topic, maar ik zou er ook graag goed isolerende headphones bij willen die goed geluid leveren, maar die je niet hoort als iemand anders ze op heeft.
Alvast bedankt voor jullie tijd,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem waarop ik kan gamen (Skylines, Civ; simulatie-en strategie), en kan werken met CAD software zoals Revit en 3Ds Max. Dat laatste is echter wat minder belangrijk aangezien ik momenteel een laptop van de zaak heb waarop ik dit al kan doen. Verder wil ik gemakkelijk verbinding kunnen maken met mijn tv (voor uitzendinggemist etc), en games met daarnaast internet met 10+ tabs kunnen open hebben. Ook zou ik graag hebben dat het syteem aardig toekomstbestendig is (dus dat het gemakkelijk up te graden is in de toekomst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800 en 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee beeldschermen, een muis en een toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik een lijstje geïnspireerd op de laatste paar best buy guides:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | MSI B450I Gaming Plus AC | € 121,90 | € 121,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC | € 234,95 | € 234,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 44,- | € 44,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,44 | € 68,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 813,79 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een redelijk stil systeem hebben (voor in de huiskamer) en een duurzaam systeem.
Ga je overklokken?
Ik weet niet of dit nodig is met dit systeem. Wellicht is het verstandig om dit in de toekomst te doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog over een aantal zaken:
1) Zou ik met deze voorgestelde elementen ook redelijk gemakkelijk tekenprogramma's kunnen draaien? (Ik hoef niet echt te renderen, ik vind data interessanter)
2) Is het nodig danwel handig om nog een extra fan er bij te zetten?
3) Ik lees dat ik voor zo'n basissysteem eigenlijk niet een al te duur moederbord moet willen, maar aan de andere kant lijkt wifi me wel handig. Kan ik dit ook gemakkelijk en goedkoop los aanschaffen, dat ik dan een goedkoper moederbord neem, of is dit moederbord zo prima?
4) Dit is misschien een beetje off topic, maar ik zou er ook graag goed isolerende headphones bij willen die goed geluid leveren, maar die je niet hoort als iemand anders ze op heeft.
Alvast bedankt voor jullie tijd,