Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Foto's 2 iPhones uit elkaar houden via exif?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lotech
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-11-2018
Zowel ik als mijn vrouw hebben een Iphone SE. Heel fijn, alleen is het jammer dat de Iphone's in de exif gegevens dezelfde naam hebben. Dat is vaak lastig met sorteren en zo.
Nu kan ik met mijn foto-bewerker op de pc (ACDSee) wel exif gegevens veranderen, maar dat is lastig, zeker als de foto's in dezelfde map staan.

Is het mogelijk om op de Iphone zijn model-naam of iets anders in de exif te veranderen, waardoor ik met die exif gegevens de toestellen uit elkaar kan houden?

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, dat is niet mogelijk. V.z.i.w. wordt ook niet iets van een serienummer in de exif opgeslagen, anders zou je op basis daarvan de foto's uit elkaar kunnen houden.

Daedalus wijzigde deze reactie 26-11-2018 15:36 (72%)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:43
Je kan bij het ophalen of synchroniseren van de foto's meteen de juiste tags zetten, dan hoeft dat later niet. Een simpele batch operatie van een nieuwe lading foto's is zo gedaan.

• wautah91
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-04 17:49
Zijn er misschien alternatieve camera apps die het Author veld invullen tijdens het nemen van de foto?

Ik gebruik zelf altijd het programma Geosetter om mijn foto's te geotaggen en de EXIF info te bewerken. Je kunt ook filteren op de EXIF data, dus als je toch een veld vindt wat verschillend is tussen modellen kun je die gebruiken om et filteren.

Mijn tutorials o.a. Presence Detection Domoticz, Persistent USB voor Domoticz op Synology NAS, Philips TV bedienen met Domoticz en diverse Wemos D1 mini (ESP8266) projecten!

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:40
App PhotoSync is je vriend in deze.

Edit: Wat meer info. Je kan via WiFi alles naar je pc zetten. In eigen mappen. BV iPhonevrouwlief/2018/November etc.

Wouter36 wijzigde deze reactie 26-11-2018 17:54 (63%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True