Toon posts:

[crash] na DMI pool date

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer liep eerst vast als het bericht: verifying DMI pool data in beeld kwam. hij bleef dan gewoon hangen...

Nu heb ik na de search wat dingen in me bios veranderd. Dus default aangezet en een beetje me PnP geklungeld...
en nu wil hij opnieuw opstarten nadat de tekst in beeld komt, maar hij komt niet veel verder...wat kan er nog meer fout zijn?

Verwijderd

Topicstarter
narghl...tiepvout in topictitel..

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
update succes komt er te staan...
maar dan loopt ie nog vast..

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

eenzaam topic :P

al FAIL SAFE DEFAULTS geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 18:45 schreef DR het volgende:
eenzaam topic :P

al FAIL SAFE DEFAULTS geprobeerd?
yupz....
werkt ook nie...
heb hd nu op 2e IDE controller
maar dat geeft ook geen resultaat...
ik geloof dat mijn mobo dood is.. :(

Verwijderd

Je moet eens proberen all pci/isa-insteekkaarten (behalve evt. videokaart of course) te verwijderen en dan te rebooten... hij zal dan ook de dmi pool data updaten maar dan kun je kijken oftie doorboot. Vervolgens een voor een de insteekaarten weer terugplaatsen en tussentijds rebooten. Ik hoop dat dat helpt.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet. ook al een andere IDE kabel geprobeerd...ook nikz...

geloof dat beide IDE controllers rot zijn...

Verwijderd

Voordat je je mobo officieel dood verklaart zou ik een biosflash aanraden. Wil nog weleens een oplossing zijn!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zaterdag 21 juli 2001 18:59 schreef FokYouAll het volgende:
Voordat je je mobo officieel dood verklaart zou ik een biosflash aanraden. Wil nog weleens een oplossing zijn!
Ik zou een iets minder ingrijpende aanpak aanraden, de bios resetten. Even de bios batterij er uit trekken of de bios resetten (zie hiervoor de handleiding van uw mobo -indien dit mogelijk is-).

Ik had precies hetzelfde probleem en ik had het op deze manier opgelost. Werkt nu al een jaar als vanouds na de reset.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Wat ik me nog afvroeg: jij zei in je eerste berichtje dat-ie nu wel voorbij "verifying DMI pool data" komt, maar WAAR gaat ie dan hangen? Wat is het laatste dat op je scherm komt enzo...

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
na het bericht:
verifying dmi pool data gaat ie hangen....
een paar keer zei ie dat ie gelukt was, en toe n crashte die daarna.

maar nu wordt het nog mooier...
Ik heb me HDD uit de computer getrokken en in de server gehangen...alles in de bios ingestelt, maar nu blijft ie daar ook hangen bij hetzelfde bericht...ik snap er nu echt niks meer van,..

ik heb toch niet 2 mobo's en een hdd gemold?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
volgens mij alleen je HD dus.., doe eens format C: en fdisk/MBR...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 01:39 schreef msmal het volgende:
http://www.dewassoc.com/support/win98/verify_dmi_data.htm
bedankt, dat zal ik zo eens gaan proberen. Ben er al wel achter dat ik op de windows cd kan komen, maar als ik dan verder wil opstarten hangt ie ook.
Pagina: 1