Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - 4K & total war series / LoL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slow
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast internet, office pakket, af en toe wat programmeren is het systeem vooral bedoeld om op te gamen. Favo. games zijn dan de total war series, naast wat LoL en andere "low demand" games. Gezien de nieuwe monitor zou het wel fijn zijn als 4k gaat lukken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten rond 1k ex monitor. Iets meer of minder is geen probleem mits ik het goed kan onderbouwen voor mezelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor is exclusief, hier twijfel ik nog over een 32" LG of 27":
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer KG281K Zwart€ 222,-€ 222,-
1LG 27UD59-B Zwart€ 283,50€ 283,50
1LG 32UD59-B Zwart€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 864,50

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk (zonder gek te doen).

Ga je overklokken?
Neen, of het moet al heeeeeeeel eenvoudig kunnen en zelfs dan niet :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Alright, ik twijfel over een aantal punten. In de onderstaande lijst twijfel ik over het moederbord. Ik koop een nieuwe m2 SSD, ik heb nog 2 'oude' SSDs en een HDD. Daarnaast ga ik voor speakers in het scherm en een headset met 7.1 surround. Ik lees dat de Realtek 1220 chip (veel) beter is dan de oudere variant dus deze zou ik graag in het moederbord terugzien. Daarnaast lijkt mij wifi/bluetooth ook wel handig in het MoBo.
Ik had graag een micro ATX gewild, maar met de twee voorgaande eisen kan dat al niet (als ik de search goed gebruikt heb)? Micro ATX leek me sowieso wel fijn want zo een logge desktop ben ik wel moe.

Naast de MoBo twijfel, twijfel ik ook over de videokaart. De processor heb ik goedkoop kunnen uithalen en daar ik al lange tijd op zoek was naar een nieuwe pc leek me de Ryzen een goedstartpunt. Kan hem immers over een jaartje altijd upgraden naar een 3700? Om 4k een beetje te kunnen spelen (hoeft niet op max :) ) denk ik dat ik hier goedkoper uitkan?

Qua voeding denk ik dat 550W genoeg moet zijn?

Ten slotte de kast... Voegt een Silencio echt wat toe qua stilte?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,50€ 163,50
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 139,-€ 139,-
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 519,01€ 519,01
1Cooler Master Silencio 452€ 66,55€ 66,55
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,50€ 117,50
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 102,95€ 102,95
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.186,01

Beste antwoord (via Slow op 27-11-2018 14:35)

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat moederbord wordt online volgens mij heel vaak aangeraden waardoor men vaak lang op de levering moet wachten.

Een andere optie zou mini ITX kunnen zijn. Daar heb je drie optiies: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
, Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi en Asus ROG Strix B450-I Gaming. Allemaal hebben ze wifi, BT en je RT 1220 audiochip. Deze voldoen ook aan je vraag om een geen ATX case te hoeven nemen. De Nano S of Enthoo Evolv ITX zouden een optie kunnen zijn om het geheel te huizen.

[ Voor 6% gewijzigd door 455451n op 27-11-2018 14:21 ]

Alle reacties

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:42
Wat is de reden dat je 4K wilt?

Mbt Gaming: Dit systeem past voor mijn gevoel beter bij een 27" 1440P monitor...

• Slow
4k, omdat m'n playstation dat ook kan O-).

Daar i.i.g. de monitor ook gedeeltelijk op uitgezocht, anderzijds omdat ik ondertussen al... heel lang een 1080p monitor heb en de 1440p wel gelijk wil overslaan.

De verwachting is ook niet om het leeuwendeel op 4k te gamen, laat staan op max., maar met de videokaart moet dat wel mogelijk zijn? Of zoals je waarschijnlijk wil voorstellen op 1440p relatief eenvoudig gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Slow op 26-11-2018 15:05 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Beter een kwalitatieve 1440p monitor dan een instap 4k (kijkhoeken, kleurechtheid, reactiesneltheid, bleeding, ...) op 27" is dat ook wel een beetje de sweetspot, en iets liever voor je GPU. maar 4K kan ook met deze GPU hoor, als je toch zo'n type games gaat spelen waar je niet persé 90+ FPS moet hebben.

• Slow
ik vrees dat de discussie nu meer richting de monitor gaat dan i.p.v. het moederbord, de gfx kaart en de kast.

De monitor zelf scoort goed op review sites (monitornerd.com, rtings.com, newegg.com etc.), waar kleurechtheid en reactiesnelheid als zeer goed naar voren komen.

90+ fps echter heb ik niet nodig :) de dagen van competitief gamen zijn voorbij en in die dagen gingen de settings gewoon op laag ;).

Wel bedankt voor de reacties, maar misschien nog tips over de hardware?

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-11 17:14
Als je openstaat voor gebruikte onderdelen en bereid bent 550-600 euro uit te geven aan de GPU, zou het beter zijn een GTX 1080 Ti te kopen, in plaats van een RTX 2070. De 1080 Ti is een stuk beter, de prestaties zijn te vergelijken met de RTX 2080.

• Slow
Daar heb ik geen moeite mee, uithalen voor 550-600 wordt wat lastiger vrees ik, maar ga eens kijken. Op een dag komt het zich niet aan.

Ik concludeer voorzichtig dat 550W geen issues oplevert en dat qua case er geen alternatieven te verzinnen zijn, vind 70 euro voor een kast van jaren oud wat zonde.

MoBo naar micro dus echt geen optie?

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-11 17:14
550W zou genoeg moeten zijn, ik weet wel dat een 1080 Ti alleen al 275W kan verbruiken, mocht je daar voor gaan dan is een iets hoger wattage misschien handig. Met een 2070 zit je in ieder geval goed met 550W.

Ik moet toegeven dat ik niet heel veel weet over cases, stilte vond ik voor mijn eigen PC niet erg belangrijk en daar heb ik dus ook niet naar gekeken. Ik kan wel het YouTube kanaal “GamersNexus” aanbevelen, hij test heel veel cases op koeling en stilte.

Een micro ATX moederbord met alle features die jij hebt genoemd kan ik zo snel ook niet vinden, mocht ik wel iets tegenkomen dan laat ik het je weten.

Edit: ik heb wel wat mATX moederborden gevonden met de features die je wilde, maar ze zijn allemaal socket LGA1151 (Intel). Persoonlijk vind ik het het niet waard om over te stappen naar een simpelweg duurder platform voor WiFi. Als je bekabeld internet hebt zou ik dat aanraden.

[ Voor 18% gewijzigd door X21_Eagle_X21 op 27-11-2018 12:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• 455451n
  • Niet online
Dat moederbord wordt online volgens mij heel vaak aangeraden waardoor men vaak lang op de levering moet wachten.

Een andere optie zou mini ITX kunnen zijn. Daar heb je drie optiies: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
, Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi en Asus ROG Strix B450-I Gaming. Allemaal hebben ze wifi, BT en je RT 1220 audiochip. Deze voldoen ook aan je vraag om een geen ATX case te hoeven nemen. De Nano S of Enthoo Evolv ITX zouden een optie kunnen zijn om het geheel te huizen.

[ Voor 6% gewijzigd door 455451n op 27-11-2018 14:21 ]

• Slow
In de regel zal hij bekabeld zijn met internet. Echter, mocht ik hem ooit eens mee willen nemen (god knows where), dan zou het fijn zijn als wifi een optie is. En aangezien ik hem nieuw koop dacht ik, why not.

Ik had in gedachten geen mini ITX meegenomen, maar eigenlijk zou dat ook moeten kunnen. Ben niet van plan om te OC'en en als ooit 16 GB niet meer afdoende is, dan wel twee strips van 16GB erin.

Als ik de kenmerken zo lees kom ik de 2 SSDs, 1 HDD, 1 M2 HD erin kwijt, voldoende aansluitingen, dus heeft alles? Mis ik verder iets als ik voor een mini ITX zou kiezen? Kwalitatief is het allemaal prima spul? LEDs etc. is niet zo belangrijk die fase ligt ver achter me :).

Kan zijn dat mijn volgende reactie even op zich laat wachten (prive omstandigheden) maar ontzettend bedankt voor de reacties. Met name het mini ITX verhaal klinkt erg aantrekkelijk. Moet ik dan nog aan extra koeling denken ivm beperkte(re) airflow?

Edit: wat betreft kijken voor een tweedehands kaart; met mijn beperkte kennis van GPU neem ik aan dat het grote risico aan een mining kaart kopen slijtage op de mechanische delen is? (niet dat ik die bewust zoek, tegenovergesteld zelf, maar ja, auto's zijn ook vaak van een oud vrouwtje geweest)

[ Voor 13% gewijzigd door Slow op 27-11-2018 14:47 ]

• 455451n
  • Niet online
ITX vraagt iets meer planning dan de rest. Precies wat je zelf al aangeeft, omdat de ruimte beperkt is moet je vooraf goed kijken hoeveel ruimte er is voor de onderdelen. Dat geldt meestal voor PSU/GPU/CPU koeler. De twee aangedragen cases zouden in de meeste gevallen moeten werken. Houdt me er echter niet aan en zoek echt op wat de maximale ruimte is voor de genoemde componenten. Als het goed is zitten er al case fans in en anders kan je ze zelf nog erbij doen.

Wat betreft tweede hands, kan je bij Omni kijken. Die heeft een hele zooi tweedehands spul en daarmee heb je nog garantie. Inderdaad een kaart waarop is gemined is niet ideaal.
Pagina: 1