Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast internet, office pakket, af en toe wat programmeren is het systeem vooral bedoeld om op te gamen. Favo. games zijn dan de total war series, naast wat LoL en andere "low demand" games. Gezien de nieuwe monitor zou het wel fijn zijn als 4k gaat lukken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten rond 1k ex monitor. Iets meer of minder is geen probleem mits ik het goed kan onderbouwen voor mezelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor is exclusief, hier twijfel ik nog over een 32" LG of 27":
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk (zonder gek te doen).
Ga je overklokken?
Neen, of het moet al heeeeeeeel eenvoudig kunnen en zelfs dan niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Alright, ik twijfel over een aantal punten. In de onderstaande lijst twijfel ik over het moederbord. Ik koop een nieuwe m2 SSD, ik heb nog 2 'oude' SSDs en een HDD. Daarnaast ga ik voor speakers in het scherm en een headset met 7.1 surround. Ik lees dat de Realtek 1220 chip (veel) beter is dan de oudere variant dus deze zou ik graag in het moederbord terugzien. Daarnaast lijkt mij wifi/bluetooth ook wel handig in het MoBo.
Ik had graag een micro ATX gewild, maar met de twee voorgaande eisen kan dat al niet (als ik de search goed gebruikt heb)? Micro ATX leek me sowieso wel fijn want zo een logge desktop ben ik wel moe.
Naast de MoBo twijfel, twijfel ik ook over de videokaart. De processor heb ik goedkoop kunnen uithalen en daar ik al lange tijd op zoek was naar een nieuwe pc leek me de Ryzen een goedstartpunt. Kan hem immers over een jaartje altijd upgraden naar een 3700? Om 4k een beetje te kunnen spelen (hoeft niet op max
) denk ik dat ik hier goedkoper uitkan?
Qua voeding denk ik dat 550W genoeg moet zijn?
Ten slotte de kast... Voegt een Silencio echt wat toe qua stilte?
Naast internet, office pakket, af en toe wat programmeren is het systeem vooral bedoeld om op te gamen. Favo. games zijn dan de total war series, naast wat LoL en andere "low demand" games. Gezien de nieuwe monitor zou het wel fijn zijn als 4k gaat lukken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten rond 1k ex monitor. Iets meer of minder is geen probleem mits ik het goed kan onderbouwen voor mezelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor is exclusief, hier twijfel ik nog over een 32" LG of 27":
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer KG281K Zwart | € 222,- | € 222,- |
| 1 | LG 27UD59-B Zwart | € 283,50 | € 283,50 |
| 1 | LG 32UD59-B Zwart | € 359,- | € 359,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 864,50 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk (zonder gek te doen).
Ga je overklokken?
Neen, of het moet al heeeeeeeel eenvoudig kunnen en zelfs dan niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Alright, ik twijfel over een aantal punten. In de onderstaande lijst twijfel ik over het moederbord. Ik koop een nieuwe m2 SSD, ik heb nog 2 'oude' SSDs en een HDD. Daarnaast ga ik voor speakers in het scherm en een headset met 7.1 surround. Ik lees dat de Realtek 1220 chip (veel) beter is dan de oudere variant dus deze zou ik graag in het moederbord terugzien. Daarnaast lijkt mij wifi/bluetooth ook wel handig in het MoBo.
Ik had graag een micro ATX gewild, maar met de twee voorgaande eisen kan dat al niet (als ik de search goed gebruikt heb)? Micro ATX leek me sowieso wel fijn want zo een logge desktop ben ik wel moe.
Naast de MoBo twijfel, twijfel ik ook over de videokaart. De processor heb ik goedkoop kunnen uithalen en daar ik al lange tijd op zoek was naar een nieuwe pc leek me de Ryzen een goedstartpunt. Kan hem immers over een jaartje altijd upgraden naar een 3700? Om 4k een beetje te kunnen spelen (hoeft niet op max
Qua voeding denk ik dat 550W genoeg moet zijn?
Ten slotte de kast... Voegt een Silencio echt wat toe qua stilte?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 519,01 | € 519,01 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 66,55 | € 66,55 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 77,50 | € 77,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.186,01 | |