waarde uit userform in meerdere kolommen plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1145369

Topicstarter
Ik heb een userform gemaakt voor het toevoegen van een record in een tabel.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om een waarde die ik invul in een textvak, te plaatsen in meerdere kolommen in de tabel.

Kan iemand mij hierin advies geven
...
access 2016, windows 7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:44
Sorry, niet goed gelezen. Access, niet excel

[ Voor 93% gewijzigd door Paultje3181 op 26-11-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarom zou je in een database dezelfde waarde in verschillende velden plaatsen. Meer info is nodig, ook wat je tot nu toe zelf hebt geprobeerd.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1145369

Topicstarter
in de tabel staan verschillende items met een revisielevel, deze staan elk in een apparte kolom.
Als ik een nieuwe record aanmaak dan moet er bij alle revisie kolommen dezelfde revisieletter geplaatst worden. zodat er een ID wordt afgeschreven die bij alle items gebruikt kan worden. ik heb dan nog wel de mogelijkheid om achteraf per item het revisielevel te kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:48
Als men een nieuw record aanmaakt word er dan el een revisielevel gekozen ? Anders kan je gewoon al die velden een standaard waarde geven in de database. Is dat een optie voor u ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan heb je in principe drie mogelijkheden:
- maak gebruik van hoofd-subformulieren en een parrent-child relatie tussen de losse items en de container;
- neem alle losse revisielevels op maar geef een standaardwaarde mee
- gebruik VBA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1