Toon posts:

Cyber monday, maar eens een router scoren , maar welke ? :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 11:03
Al die mooie deals. laat ik nu net flauw zijn van mijn huidige router.
Ik zoek een goede router, liefst met een zo groot mogelijk bereik i.v.m. groott huis.
Als ik met mijn huidige router vanaf mijn USB3 HD films stream naar tablet o.i.d. krijg ik maximaal 2mb doorvoer, voor echte grote films werkt dit niet goed, iedere keer bufferen. De chromecast heeft soms ook problemen met verbinden.

Ik heb nu deze router
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1ec64c4dzj2iks

Ik zie dat deze router ook wel leuk geprijsd is nu

pricewatch: Netgear R6800 - Router

In de nabije toekomst willen we een glasvezel lijn gaan delen en dus moet ieder zijn eigen afgeschermde, los van elkaar netwerk krijgen. Dit moet dus ook een mogelijkheid zijn op de router. Evenals mijn raspberri met PiHole en PIVPN zal moeten werken. Mogelijkheid tot afzonderlijk gastnetwerk (of middels 2e optionele router ) zou ook fijn zijn.

Ik snap niet hoe het kan dat de huidige router zo'n lage streaming snelheid geeft. Ook wat verkeken op de lan ports die maar 100mb doorvoer hebben , WAN dan wel weer gigabit.

Hebben jullie idee / suggesties?

[Voor 5% gewijzigd door saken op 26-11-2018 12:33]

Alle reacties

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:54
Als het een groot huis betreft en goede wifi erin wilt hebben dan een sterkte router nemen ( kost meer )
Of 1 kiezen die ook mesh mogelijkheid heeft en neem er 2 ( of meer, hangt ervan af hoe groot je huis is )

Layout van huis weten we niet, Dus dan is dekking een lastig gegeven advies.

Maar waarom de optie dat ieder in zijn eigen afgeschermde netwerk zit?

• saken
Erazher schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:40:
Als het een groot huis betreft en goede wifi erin wilt hebben dan een sterkte router nemen ( kost meer )
Of 1 kiezen die ook mesh mogelijkheid heeft en neem er 2 ( of meer, hangt ervan af hoe groot je huis is )

Layout van huis weten we niet, Dus dan is dekking een lastig gegeven advies.

Maar waarom de optie dat ieder in zijn eigen afgeschermde netwerk zit?
Het is een groot pand, met verschillende appartementen in een buitengebied. We willen de kosten delen op een glasvezel aansluiting. In principe is mijn oppervlaktein het pand ongeveer 100m2 boven en beneden (valt op zich dus nog wel mee). Maar voor bereik buiten rondom het pand kan ik de oude china router gebruiken; hoef overigens bij de buren geen super bereik te hebben :)

Ik wil niet dat de buren bij mijn apparaten kunnen en vice versa. Vandaar het afgeschermde netwerk. Ik snap niet hoe het kan dat de doorvoer snelheid nu zo laag is met de huidige router.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je het goed wilt oplossen moet je niet naar routers kijken maar naar Accesspoints en deze bij voorkeur bedraad aansluiten. 1 per kamer is het beste. Het probleem is dat je router misschien wel hard kan zenden maar de de ontvanger nog steeds niet dus dat helpt niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• saken
Frogmen schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:50:
Als je het goed wilt oplossen moet je niet naar routers kijken maar naar Accesspoints en deze bij voorkeur bedraad aansluiten. 1 per kamer is het beste. Het probleem is dat je router misschien wel hard kan zenden maar de de ontvanger nog steeds niet dus dat helpt niet.
Wat zou jouw advies zijn qua apparatuur? Ik denk dat ik met 1 redelijke router boven wel uit de voeten kan, is het niet al snel beter dan die china router?. (ik leef op de 1e verdieping en de slaapkamer is beneden. Opzich is dat niet zo'n groot oppervlak. Woonkamer, keuken, hal , badkamer en nog 1 kamer. Mijn ontvang apparatuur is misschien ook wel verouderd, zelfs mijn mobiel gebruik ik nog een samsung note 3.

[Voor 3% gewijzigd door saken op 26-11-2018 12:54]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
saken schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:45:
[...]

Het is een groot pand, met verschillende appartementen in een buitengebied. We willen de kosten delen op een glasvezel aansluiting. In principe is mijn oppervlaktein het pand ongeveer 100m2 boven en beneden (valt op zich dus nog wel mee). Maar voor bereik buiten rondom het pand kan ik de oude china router gebruiken; hoef overigens bij de buren geen super bereik te hebben :)

Ik wil niet dat de buren bij mijn apparaten kunnen en vice versa. Vandaar het afgeschermde netwerk. Ik snap niet hoe het kan dat de doorvoer snelheid nu zo laag is met de huidige router.
Je hebt een Aliexpress router en bent verbaasd dat de prestaties slecht zijn? :o
Wat had je verwacht?

Als je 2 AP's neemt en er op elke verdieping 1 hangt zul je waarschijnlijk gewoon goed bereik hebben overal.

[Voor 6% gewijzigd door MewBie op 26-11-2018 13:00]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:54
saken schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:45:
[...]

Het is mogelijk dat de wifi gedeelte van de router gedeeltelijk defect is.
IT apparatuur kan je beter van bekende merken kopen die bewezen naam hebben, dan iets vanuit china dat "goedkoper" is. ( Hindsight, i know )

Zelf ben ik niet bekend met netwerk technologie en weet niet of het splitten van je netwerk mogelijk is voor "huis en tuin" routers, omdat dit meestal wordt gedaan in bedrijven wereld.

Het kan zijn zoals Frogmen al zei dat je met access point moet gaan werken en een controller, dit gaat wel wat meer kosten.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:38
Losse APs en een separate router die met meerdere (v)LANs uit de voeten kunnen, is misschien meer geschikt voor je situatie.
Ik heb bij iemand die zijn Ziggo aansluiting deelt met een naastgelegen onderkomen een EdgeRouter zonder WiFi en losse APs geplaatst met 3 strikt gescheiden netwerken: beheer, privé, en gast. De APs kunnen ook met de VLANs uit de voeten. Toch even knutselen geweest met de juiste config en de plaatsing, maar het werkt nu supergoed.
En het is flexibel naar de toekomst.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

saken schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:29:
...
Ik snap niet hoe het kan dat de huidige router zo'n lage streaming snelheid geeft. Ook wat verkeken op de lan ports die maar 100mb doorvoer hebben , WAN dan wel weer gigabit. ..
Je router heeft helemaal geen lage doorvoersnelheid. Je router heeft een USB2 aansluiting. Daar kun je wel een USB3 disk aan hangen maar daar schiet je niks mee op

En vwb je LAN poorten: de product pagina geeft toch ècht aan dat 't ding 4 x 1 Gbit LAN poorten heeft. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze er 100 Mbit poorten in gestopt hebben; die zijn ondertussen duurder dan 1 Gbit poorten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:07
In ieder geval is die router vervangen door een Netgear R6800 weggooien van geld die dingen zijn bijna gelijk.
Je verhaal is onmogelijk want als je zegt dat je WAN poort 1000Gb is dan zijn je lanpoorten dat zeker.
Hoe zou je dat anders vast kunnen stellen?

Als echt maar 100Mb uit de lanpoorten krijgt zou ik eens naar je bekabeling kijken want als niet alle aders goed zijn aangesloten kun je slechts 100 Mb halen.
En wat bedoel je met streamen? Binnen het lan of vanaf het internet.
En een stream heeft over het algemeen maar weinig bandbreedte nodig, voor bijvoorbeeld een HD netflix video is maar 5 Mbps nodig

En mensen die roepen Alien Express dus rotzooi moeten eens bedenken dat alle fabrikanten hun spullen in China of Taiwan laten maken en er dan hun sticker op laten plakken.

Koop gewoon een(of twee) accesspoints erbij en plaats die op de juiste plek.

En mensen die roepen dat je een sterkere router moet kopen als je bereik slecht is moeten eens bedenken dat als het bereik van de router faalt, lang daarvoor het bereik van je mobiele device allang gefaald heeft.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee