Toon posts:

Geen 4k doorgave bij onkyo receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mijn probleem is het volgende , wanneer ik een 4k bron (4k film of ps4) doorgeef via hdmi naar mijn onkyo versterker dan komt het 4k signaal wel binnen maar wordt verder naar de tv doorgeven als full hd.

de onkyo geeft aan als ik het info menu open van de onkyo:

input : 4k(3840 x 2160) 60 hz 24bit
output :1920 1080p 60hz 24 bit
Custom

Mijn setup :

onkyo tx nr 838
lg oled 65 c8pla
ps4 pro
minix neo 9 , 4k media player

4k player en ps4 zijn aangesloten op de 4k ingangen van de receiver.
instelling receiver staat op bypass...

Ik heb er natuurlijk zeer goede hdmi kabel (hdmi 2.0/highspeed met atmos doorgave etc ) van mijn tv/arc naar onkyo arc zitten.

geluid geeft geen probleem . als ik via netflix app een dolby vision film afspeel geeft deze keurig aan dolby vision en op de versterker dolby atmos geluid . de hdmi kabel is dus goed 1

DE vraag is dus waarom komt er in de versterker 4k content binnen en geeft hij 1920x1080 content door , terwijl bij deze onkyo alle hdmi ingangen 4k zijn ??

mvg

Corne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check even welke HDMI uitgang je gebruikt. De tweede geeft namelijk maximaal HD door en geen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Waar staat je hdmi out resolutie op in de instellingen? Op auto of through?

[ Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 26-11-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ik zie custom staan onder je resolutie info, daar zit het probleem. Die setting dient op through te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen HDMI bekenen (menu7.3)

en HDMI staat op through automatisch...
de custom wat er staat heeft betrekking op de beedweergave (cinema ,bypass, game , standard etc)

ik zou niet weten wat ik moet veranderen....

hij blijft output aangeven:

main rgb
1920x1080p 60hz24bit
bypass

mischien toch maar rechtstreeks via de tv laten lopen?
wel jammer want kost me wel 2 dure HDMI kabels extra en mn tv moet weer van de muur..

dys iemand nog een idee om het toch via de versterker te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps als ik met de afstandsbedining van de tv (lg 65oled c8) en ik ik kklik bij de ingang op het icoontje dan staat daar bij de info van de bron: 16:9 2160p pcm

zou de versterker dan toch 4k weergaven of ??? en waarom geeft hij dit bij de info venster van de versterker niet aan maar zoals hierboven beschreven?
Pagina: 1