Toon posts:

Geen 4k doorgave bij onkyo receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• corneke71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05-2019
Hallo mijn probleem is het volgende , wanneer ik een 4k bron (4k film of ps4) doorgeef via hdmi naar mijn onkyo versterker dan komt het 4k signaal wel binnen maar wordt verder naar de tv doorgeven als full hd.

de onkyo geeft aan als ik het info menu open van de onkyo:

input : 4k(3840 x 2160) 60 hz 24bit
output :1920 1080p 60hz 24 bit
Custom

Mijn setup :

onkyo tx nr 838
lg oled 65 c8pla
ps4 pro
minix neo 9 , 4k media player

4k player en ps4 zijn aangesloten op de 4k ingangen van de receiver.
instelling receiver staat op bypass...

Ik heb er natuurlijk zeer goede hdmi kabel (hdmi 2.0/highspeed met atmos doorgave etc ) van mijn tv/arc naar onkyo arc zitten.

geluid geeft geen probleem . als ik via netflix app een dolby vision film afspeel geeft deze keurig aan dolby vision en op de versterker dolby atmos geluid . de hdmi kabel is dus goed 1

DE vraag is dus waarom komt er in de versterker 4k content binnen en geeft hij 1920x1080 content door , terwijl bij deze onkyo alle hdmi ingangen 4k zijn ??

mvg

Corne

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Check even welke HDMI uitgang je gebruikt. De tweede geeft namelijk maximaal HD door en geen 4K.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:08
Waar staat je hdmi out resolutie op in de instellingen? Op auto of through?

[Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 26-11-2018 13:21]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

Ik zie custom staan onder je resolutie info, daar zit het probleem. Die setting dient op through te staan

• corneke71
Ik heb de instellingen HDMI bekenen (menu7.3)

en HDMI staat op through automatisch...
de custom wat er staat heeft betrekking op de beedweergave (cinema ,bypass, game , standard etc)

ik zou niet weten wat ik moet veranderen....

hij blijft output aangeven:

main rgb
1920x1080p 60hz24bit
bypass

mischien toch maar rechtstreeks via de tv laten lopen?
wel jammer want kost me wel 2 dure HDMI kabels extra en mn tv moet weer van de muur..

dys iemand nog een idee om het toch via de versterker te doen

• corneke71
ps als ik met de afstandsbedining van de tv (lg 65oled c8) en ik ik kklik bij de ingang op het icoontje dan staat daar bij de info van de bron: 16:9 2160p pcm

zou de versterker dan toch 4k weergaven of ??? en waarom geeft hij dit bij de info venster van de versterker niet aan maar zoals hierboven beschreven?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee