Hallo mijn probleem is het volgende , wanneer ik een 4k bron (4k film of ps4) doorgeef via hdmi naar mijn onkyo versterker dan komt het 4k signaal wel binnen maar wordt verder naar de tv doorgeven als full hd.
de onkyo geeft aan als ik het info menu open van de onkyo:
input : 4k(3840 x 2160) 60 hz 24bit
output :1920 1080p 60hz 24 bit
Custom
Mijn setup :
onkyo tx nr 838
lg oled 65 c8pla
ps4 pro
minix neo 9 , 4k media player
4k player en ps4 zijn aangesloten op de 4k ingangen van de receiver.
instelling receiver staat op bypass...
Ik heb er natuurlijk zeer goede hdmi kabel (hdmi 2.0/highspeed met atmos doorgave etc ) van mijn tv/arc naar onkyo arc zitten.
geluid geeft geen probleem . als ik via netflix app een dolby vision film afspeel geeft deze keurig aan dolby vision en op de versterker dolby atmos geluid . de hdmi kabel is dus goed 1
DE vraag is dus waarom komt er in de versterker 4k content binnen en geeft hij 1920x1080 content door , terwijl bij deze onkyo alle hdmi ingangen 4k zijn ??
mvg
Corne
de onkyo geeft aan als ik het info menu open van de onkyo:
input : 4k(3840 x 2160) 60 hz 24bit
output :1920 1080p 60hz 24 bit
Custom
Mijn setup :
onkyo tx nr 838
lg oled 65 c8pla
ps4 pro
minix neo 9 , 4k media player
4k player en ps4 zijn aangesloten op de 4k ingangen van de receiver.
instelling receiver staat op bypass...
Ik heb er natuurlijk zeer goede hdmi kabel (hdmi 2.0/highspeed met atmos doorgave etc ) van mijn tv/arc naar onkyo arc zitten.
geluid geeft geen probleem . als ik via netflix app een dolby vision film afspeel geeft deze keurig aan dolby vision en op de versterker dolby atmos geluid . de hdmi kabel is dus goed 1
DE vraag is dus waarom komt er in de versterker 4k content binnen en geeft hij 1920x1080 content door , terwijl bij deze onkyo alle hdmi ingangen 4k zijn ??
mvg
Corne