Toon posts:

iCloud backup iPhone faalt telkens opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 13:13
Ik kreeg onlangs een melding dat er al lang geen icloud reservekopie meer gemaakt is.
Blijkbaar is het van 31 oktober 's nachts geleden dat dit gelukt is.

Als ik manueel een reservekopie wil maken, krijg ik steeds de melding "De laatste reservekopie kan niet worden voltooid vanwege een slechte netwerkverbinding".

Wat ik ook al geprobeerd heb, icloud-reservekopie uit -en aangezet, AppleID uitgelogd, via een ander wifi netwerk de backup proberen starten,.... het lukt niet. Telkens krijg ik die melding te zien.

Hij begint wel aan de kopie, en je ziet de tijd hoelang het duurt constant veranderen maar opeens stopt hij ermee en staat dus die boodschap er.

Enig idee wat ik nog kan proberen of wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik heb een paar dagen geleden ook mijn opslag verhoogd (van 5GB naar 50GB) omdat ik tegen de limiet aanliep en meende dat dit het probleem kon zijn maar niks gekort.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je die backup van de 31e al eens verwijderd?
Instellingen -> Tik op je naam -> iCloud -> Beheer opslag -> Reservekopieën -> Tik device aan -> "Verwijder reservekopie".

En dan opnieuw proberen een nieuwe reservekopie te maken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 21:17
Uitloggen iCloud telefoon opnieuw starten inloggen iCloud al geprobeerd ?

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 13:13
Bedankt voor de suggesties. Ik heb uiteindelijk kunnen 'rondwerken' rond het probleem.
@eelkoh Dit had ik al als 1 van de eerste zaken geprobeerd maar dit lostte het probleem niet op.
@WhatsappHack Dit heb uiteindelijk ook gedaan maar als ik dan direct opnieuw een backup liet nemen faalde hij opnieuw.

Dus hierna nog iets extra moeten doen...

Ik heb uiteindelijk in de lijst van apps die backuppen naar de Cloud (Instellingen -> Tik op je naam -> iCloud -> Beheer opslag -> Reservekopieën -> Tik device aan -> Toon alle apps) alles 'afgetoggeld' en dan met try and repeat alles terug aangezet.

Uiteindelijk heb ik alles terug kunnen aanzetten BEHALVE de google apps (Youtube, google foto's,...).
Vraag me niet waarom juist deze apps, maar in principe hoeven die ook niet te backuppen naar de icloud aangezien het google apps zijn.

En ik heb het meerdere malen getest. Alle apps aangezet voor te backuppen + 1 van die google apps en de icloud backup werkt niet. Google app terug af en de backup werkt wel.

Nog iemand dit eerder dit soort probleem gemerkt?

Pffff, lang achter gezocht, daarom dat ik het hier deel.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Fijn dat het opgelost is :) En nee ik heb dat probleem niet. Gebruik nauwelijks Google Apps maar heb gmail en youtube wel geinstalleerd staan. Maar ik ben aan het afstappen van iCloud ten faveure van automatische lokale backups over WiFi.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee