Toon posts:

Wifi verbinding kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• invokar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12-2018
Beste,

Ik hoop allereerst dat ik mijn threat hier op de juiste plaats zet.

Een maand terug heb ik een nieuwe MSI laptop gekocht (GE63 Raider RGB 8RF), en alles deed het prima.
Tot ik halfweg vorige week ineens niet meer kon inloggen op bv telenet, outlook (hotmail), facebook, tweakers,...
Elke site of zelfs bv de outlook van windows zelf, waar ik moet op inloggen, geeft steeds de melding dat ik ofwel geen verbinding heb, of dat er een fout opgetreden is.
Als ik de laptop aankoppel via de UTP kabel, dan werkt alles wel perfect.
Als ik via een andere laptop via WiFi draadloos connecteer, heb ik deze problemen niet, dus het probleem ligt niet bij de telenet draadloze router?
Verder lukt alles qua downloaden en surfen etc wel perfect aan volle snelheden.
Ik heb ook al geprobeerd om via mijn gsm een hotspot te maken, hier met de laptop op de connecten, en zo naar deze inlog sites te gaan, ook zonder succes, zelfde probleem.
Het lijkt er dus op dat als ik via WiFi verbonden ben, ik niet kan inloggen op websites.
Heb de windows defender ook al eens uitgeschakeld, zonder succes.
Uiteindelijk dan een recovery gedaan zodat alles terug naar de fabrieksinstellingen staat, ook zonder succes, probleem blijft hetzelfde.
Ik heb gebeld naar de winkel waar ik de laptop gekocht heb (Alternate.be) en die staan ook voor een raadsel. Ik ben natuurlijk wel nog niet langsgeweest met mijn laptop in de winkel. Wou hier eerst eens raad vragen of iemand een idee heeft, voordat ik er (mogelijks tegen betaling) laat naar kijken.

Alvast bedankt!
8)7 8)7

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 06:25
Heb je de telenet draadloze router al eens herstart en wellicht gereset naar fabrieksinstellingen?
Ik heb met mijn ziggo router een soortgelijk issue gehad ("normaal" internet gebruik, maar geen usenet login)

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 22:21
Is je laptop eens open geweest? Mogelijk is je antenne los geraakt. Dit zit met een druk verbinding vast, en als die los zit, wordt je signaal erg zwak. Om dit te controleren, zal je laptop wel open moeten.

Connector zit dus tussen kabel en printplaat in.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Slaut schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:00:
Is je laptop eens open geweest? Mogelijk is je antenne los geraakt. Dit zit met een druk verbinding vast, en als die los zit, wordt je signaal erg zwak. Om dit te controleren, zal je laptop wel open moeten...
Hûh? Hoe kan het dan dat de TS zegt:
Verder lukt alles qua downloaden en surfen etc wel perfect aan volle snelheden.
?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• invokar
ik ben voor het zekerste om een nieuwe modem geweest naar een telenet punt, dus ik veronderstel dat alles ok is met de modem? ik heb hem via de telenet website eens gereset naar de fabrieksinstellingen, ook zonder resultaat :(

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Probeer eens in te loggen op de hotspot van je mobiele telefoon, als die het dan niet doet, ligt het aan je laptop.

• invokar
sorry voor de late reactie, via de hotspot van de gsm doet hij het wel, dus dan ligt het aan de telenet modem? Ik zal telenet morgen eens bellen om te resetten. Ben al een nieuwe modem gaan halen bij telenet dus dat kan het probleem niet zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe staat je OS firewall ingesteld als je op de WiFi zit? Zet die eens uit, ter korte test.

Vermoed dat Windows je WiFi als "prive verbinding" ziet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• invokar
Sorry, ik heb net nogmaals geprobeerd maar het werkt niet via de hotspot via mijn gsm, ik was wat te snel van antwoord...

ik kan wel eens kijken hoe de os firewall staat, dit is gewoon windows defender?
bedankt alvast!

• invokar
Het is opgelost, blijkbaar heb ik een programma "Killer Control Center" welke alle connecties met het netwerk kan beheren. Hier stond "Advanced Streamer Detect" aan, waarmee je alle in en uitgaande verbindingen kan beheren. Standaard houdt deze zowat alles tegen. Even uitgeschakeld dus en alles doet het terug.

Bedankt voor de hulp!

• MAX3400

MAX3400

Niet om heel vervelend te doen; als je een maand terug in de topicstart had gezet dat je een Killer netwerkkaart had, was het (waarschijnlijk) binnen een kwartier al opgelost.

Fijn dat je het hebt gevonden; tipje voor een volgende keer is voldoende relevante info posten :)

• invokar
MAX3400 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:48:
[...]

Niet om heel vervelend te doen; als je een maand terug in de topicstart had gezet dat je een Killer netwerkkaart had, was het (waarschijnlijk) binnen een kwartier al opgelost.

Fijn dat je het hebt gevonden; tipje voor een volgende keer is voldoende relevante info posten :)
Gelukkig ken ik zoveel van computers dat ik weet dat er een killer netwerkkaart in zit 8)7

• MAX3400

MAX3400

invokar schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:12:
[...]

Gelukkig ken ik zoveel van computers dat ik weet dat er een killer netwerkkaart in zit 8)7
Dan zou ik me daar maar eens in gaan verdiepen; is ook handig als je drivers moet herinstalleren of een volgende keer een vraag hebt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@invokar Wel top dat je de uitkomst en oplossing nog even deelt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee