• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 12:01
Goedemorgen,

Sinds kort ben ik een blije eigenaar van een LG C8 waar ik Xplay op heb gezet. Icm mijn Synology NAS werkt dit als een trein. Al het materiaal wat ik er tegenaan gooi wordt moeiteloos afgespeeld.
Nou heb ik onlangs een Sonos Beam gekocht en loop ik jammer genoeg toch tegen een probleem aan. Bluray materiaal met 7.1 DTS-HD MA wordt kennelijk niet ondersteund door de Beam.. als ik de HDMI stekker uit mn Beam haal en het geluid via de TV laat komen dan gaat dat gewoon goed.
Iemand enig idee wat te doen? Ik zie in xplay volgens mij geen optie om dit te tackelen..

[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][7900 XTX][Samsung 970 EVO][NZXT H7 FLOW][LG 27GL850]

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 20:49
Volgens mij ondersteunt de Beam, geen DTS-HD. Kan jouw Bluray ook in andere codecs uitvoeren?

[Voor 0% gewijzigd door SierraPapa op 26-11-2018 18:08. Reden: Typo]

• Sebastien2100
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-05-2020
Hallo

Heb je al geprobeerd om de audio out coding op dolby of lpcm te zetten in je c8? Gaat de tv deze dan niet omzetten van dts naar deze andere code?

Ik zou dit dringend moeten weten want ik sta op het punt een bose 700 (surround set) in te ruilen voor de nieuwe sonos arc set. Maar lees dus dat deze nog steeds geen dts ondersteund en ik wil vermijden mijn blurays niet te kunnen spelen.

Groeten

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:41
Als je het over ARC hebt (dus niet eARC) dan zit je sowieso aan de limitaties vast.
ARC doesn’t allow you to bitstream the full-fat high-quality codecs such as Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio or DTS:X soundtracks that you find on Blu-rays and 4K Blu-rays. It simply strips out the core 5.1 data stream. If you want this level of functionality, you’ll need HDMI eARC.
Dus jij kan dat met deze setup sowieso niet afspelen.
Buiten dat is ARC/eARC vaak hit or miss qua werking

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Kijk hier eens:
https://en.community.sono...read-6735001#post15994648

Dan zie je o.a.dit lijstje:

Blu-ray Players that can transcode DTS to Dolby Digital on the fly
Samsung H6500
Samsung F7500
Samsung BDD5500
Samsung BD-F5900
Samsung UBD-K8500 UHD Blu-Ray Player
OPPO 203 UHD Blu-Ray Player
Samsung BD-H6500

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee