Mijn vriendin kwam er laatst achter dat veel foto's op de SD-kaart van haar telefoon corrupt zijn. Dwz. dat je grijze of zwarte vlakken ziet en soms nog een stukje van de foto. Dit is wel jammer, omdat er een paar dierbare foto's tussen zaten (al waren sommige via Whatsapp verstuurd en dus terug te halen). Op haar telefoon staat wel synchronisatie met Google Photos ingesteld, alleen zijn de betreffende foto's op Google gewoon overschreven met de corrupte versie
Voor zover ik kan nagaan boedt Google Photos ook geen optie om oudere versies terug te halen (tenzij iemand hierover nog tips heeft?).
Ik vroeg mij af of er aan dat SD-kaartje nog iets aan te recoveren valt? Ik heb het kaartje al uit de telefoon gehaald, zodat er niet nog meer schade kan optreden. Uiteraard heb ik al even rond gezocht en dat biedt niet veel hoop. Ik kan uiteraard random een paar recovery tooltjes proberen, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Ik vroeg mij af of er aan dat SD-kaartje nog iets aan te recoveren valt? Ik heb het kaartje al uit de telefoon gehaald, zodat er niet nog meer schade kan optreden. Uiteraard heb ik al even rond gezocht en dat biedt niet veel hoop. Ik kan uiteraard random een paar recovery tooltjes proberen, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
[Voor 3% gewijzigd door Palomar op 26-11-2018 09:53]