Toon posts:

Advies Game PC + MATLAB ~€1000-1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nin4th
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik zoek een?
Ik wil een systeem samenstellen dat overdag MATLAB kan draaien zonder uren te hoeven wachten en waar 'savonds ook nog op gegamed kan worden. Gamen hoeft momenteel niet op 144hz of 1440p+

Wat is je budget?
1000-1200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Omdat er overdag regelmatig MATLAB op gedraaid moet worden lijkt me een intel processor beter geschikt dan een AMD. Randapparatuur is al aanwezig, fatsoenlijk 1080p scherm op 60Hz.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Tray€ 271,50€ 271,50
1MSI Z370 Tomahawk€ 136,90€ 136,90
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 234,95€ 234,95
1Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Rood€ 72,85€ 72,85
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 139,90€ 139,90
1Corsair RM550x (2018)€ 89,54€ 89,54
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,44€ 68,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,03

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is dit moederbord goed geschikt voor de andere onderdelen of is er voor dezelfde kosten een beter alternatief?
- Omdat er toch ook op gegamed gaan worden maar ik nog niet voor een gtx2070 wil gaan vanwege alle negatieve berichten rondom de 2000 series is de RX 580 voldoende?

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:45
Is Matlab dan vooral singlethreaded?
Je kan nog de M.2 variant van de MX500 overwegen, dat scheelt 2 kabels.
Lees nog wat reviews over de RX580 Armor, het koelblok is niet zo groot, dus het zou meer geluid maken.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 08:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

SpeedQber schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:30:
Is Matlab dan vooral singlethreaded?
Je kan nog de M.2 variant van de MX500 overwegen, dat scheelt 2 kabels.
Lees nog wat reviews over de RX580 Armor, het koelblok is niet zo groot, dus het zou meer geluid maken.
matlab is over het algemeen voor zover ik weet behoorlijk single-threaded, tenzij je echt heel erg goed parallelle taken gespecificeerd hebt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee